Het grote schijfremmentopic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Schijven soms met remmenreiniger, maar meestal gewoon natte doek. Waarom zou je er met iets anders op gaan boenen.
Blokjes doe ik niks aan, tenzij ze te erg kermen. Dan stook ik ze fikkend heet boven gasfornuis. Alle zooi schroeit weg en piept niet meer. Geen idee wat de 'echte kenners' daar van vinden, voor mij werkt het.
Blokjes doe ik niks aan, tenzij ze te erg kermen. Dan stook ik ze fikkend heet boven gasfornuis. Alle zooi schroeit weg en piept niet meer. Geen idee wat de 'echte kenners' daar van vinden, voor mij werkt het.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Of je het nu verwarmt met een gasfornuis of een flinke afdaling pakt. zelfde effect toch.
Echter hebben we in NL geen afdalingen om dat goed uit te voeren.
Inderdaad schrijven sosm met remmenreiniger, maar meestal gewoon de normale schoonmaak en met een doek.
Echter hebben we in NL geen afdalingen om dat goed uit te voeren.
Inderdaad schrijven sosm met remmenreiniger, maar meestal gewoon de normale schoonmaak en met een doek.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Was ook mijn gedacht, en het werkt verder uitstekend. Alle olierestjes of vocht als hij te lang in de berging heeft gestaan (=piep garantie) fik je zo uit de blokken.wasbeer2006 schreef:Of je het nu verwarmt met een gasfornuis of een flinke afdaling pakt. zelfde effect toch..
Less is bore
Ff een noob vraagje: dat schoonfikken, kan dat met alle soorten blokjes (lees: ook organische)?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, daar zitten echt geen houtsnippers oid in
Maar zonder gekheid; het is wel organisch materiaal wat gebonden wordt door een extreem hittebestendig hars.
Ik doe het wel, maar niet zo roodgloeiend als gesinterde.
Maar zonder gekheid; het is wel organisch materiaal wat gebonden wordt door een extreem hittebestendig hars.
Ik doe het wel, maar niet zo roodgloeiend als gesinterde.
Less is bore
Volgens mij geen steekas op de Caad12, maar wel op de Focus (Cayo en Izalco).C.A.R. schreef:Volgens mij zijn de Scott en de Trek voorzien van een steekas. Bij de CAAD12 heb ik dit nog niet kunnen vinden, maar deze zal er ongetwijfeld ook mee uitgerust zijn.apexrider schreef:Van mij hoeft het allemaal niet, maar als ik een fiets met schijfremmen zou aanschaffen, dan ook gelijk maar met steekassen.
Na wat googelen vind je meerdere merken die hun fietsen gaan uitrusten met schijfremmen, maar het zijn er telkens maar een enkel model. Daarom ook mijn vraag of dit een hype is of een nieuwe ontwikkeling op de racefiets die ook blijvend is, en de remhoeven gaan vervangen.
Ik trek altijd een plastic zak over de schijven. Er is maar 1 druppeltje vet nodig om de remmen te doen piepen.tommeke14 schreef:Ik maak de blokjes en schijven schoon met remreiniger en een schone doek. Na inremmen doen ze het weer goed. Maar ik denk dat ik het niet helemaal goed doe, want ze maken nog wel eens lawaai.daniel1975 schreef:Heb je na het schoonmaken dan niet een filmpje schoonmaakspul op je schijf/blok?
Hoe maak jij ze schoon?
Nadat de fiets volledig gereinigd is verwijder ik de zak en poets de schijf gewoon met een doek.
Vroeger deed ik dit niet en poetste de schijven met reiniger voor remschijven, maar vond dat de remkracht afnam en piepen was toch niet uit te sluiten.
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
Ik heb mijn remleidingen vervangen, ze waren te lang, en hadden ook een koppeling
(om makkelijker en zonder ontluchten de fiets te monteren in de fabriek) die er niet moet
zitten.
Door die koppeling kon ik ze ook niet gewoon inkorten, vervangen dus.
Dit is heel goed te doen, eerst het systeem leegtrekken, de oude leiding demonteren en de nieuwe monteren.
Dit duurt een beetje langer dan de gewone remkabels vervangen, maar vanaf nu wordt enkel nog de remvloeistof jaarlijks vervangen.
En dit gaat dan wel sneller dan de remkabels vervangen.
+1 voor hydraulische schijfremmen dus.
Wel had ik 2 flesjes remvloeistof gekocht. En had er maar 1/2e nodig om het ganse systeem te vullen.
(om makkelijker en zonder ontluchten de fiets te monteren in de fabriek) die er niet moet
zitten.
Door die koppeling kon ik ze ook niet gewoon inkorten, vervangen dus.
Dit is heel goed te doen, eerst het systeem leegtrekken, de oude leiding demonteren en de nieuwe monteren.
Dit duurt een beetje langer dan de gewone remkabels vervangen, maar vanaf nu wordt enkel nog de remvloeistof jaarlijks vervangen.
En dit gaat dan wel sneller dan de remkabels vervangen.
+1 voor hydraulische schijfremmen dus.
Wel had ik 2 flesjes remvloeistof gekocht. En had er maar 1/2e nodig om het ganse systeem te vullen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Gister bij veenendaal veenendaal een tijdje achter iemand met schijfremmen gereden. Onder droge omstandigheden. Ik moet zeggen, het argument van verschil in remvermogen binnen een groep/peloton, is (onder deze omstandigeheden) ontkracht. Remmen gaat wel hard, maar 8 van de 10 keer was dat met een slippend bandje en dus een langere remweg dan de rest om hem heen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013