Ervaringen Schwalbe One
Gewoon een topband. Voel niet veel verschil met bijv. een GP4000S2 of een Senso. Waarom dan niet een Senso, want die is stukken goedkoper? Welnu, de Senso is grijs en niet zwart en gaat in mijn beleving minder lang mee. Wordt snel vierkant.
Kijk @von Miles, Schwalbe One's zijn gewoon goede banden. Maar met welke banden rijd jij nu mee en waarom een andere band kiezen.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb er 2 gehad die beide een 'ei' aan zijkant in de wang kregen. Er was te zien dat de draad van de banden scheurde.
De banden heb ik kunnen ruilen tegen GP4000 SII banden. Uiteindelijk denk ik wel dat ik gewoon pech heb gehad en niet dat dit slechte banden zijn.
De banden heb ik kunnen ruilen tegen GP4000 SII banden. Uiteindelijk denk ik wel dat ik gewoon pech heb gehad en niet dat dit slechte banden zijn.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik zou ook eigenlijk altijd voor de vouwbanden gaan en niet voor draadbanden. Vouwbanden zijn soepeler in mijn beleving, beter rijcomfort en grip.bw75 schreef:Ik heb er 2 gehad die beide een 'ei' aan zijkant in de wang kregen. Er was te zien dat de draad van de banden scheurde.
Schwalbe one bevallen mij goed - heb dan de gewone variant met binnenband. Volgens mij heb je namelijk ook de echte One, bedoeld om tubeless mee te rijden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik gebruik zelf de conti4000sii en wil graag de schwalbe one graag voor op mijn slecht weer wielen. In regen voel ik mij met de contis niet heel zeker in de bochten. Ik heb in een test (weet niet meer welke) gelezen dat de schwalbe one een betere grip hebben. Wordt deze ervaring gedeeld?
o'7o
In de zomer heb ik prima ervaring met de schwalbe one, vorige zomer 4000km geen één keer een lekke band.
dit jaar 3 ritjes gereden en 3 keer lek door een steentje, deze kon ik aan de binnen kant eruit halen zo diep was die doorgedrongen. Dus voor mij in de winterperiode geen schwalbe one meer. Voor de zomer vind ik het een perfecte band.
dit jaar 3 ritjes gereden en 3 keer lek door een steentje, deze kon ik aan de binnen kant eruit halen zo diep was die doorgedrongen. Dus voor mij in de winterperiode geen schwalbe one meer. Voor de zomer vind ik het een perfecte band.
In slecht weer (regen) vind ik Vredestrein ongeëvenaard.
- HansFietst
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 jun 2011 17:42
Ik heb meerdere schwalbe ones gehad en allemaal scheurde ze snel of zat er ineens een ei op. Rij nu aantal jaren op continental 4000s II en ben dik tevreden ook in slecht weer. Moet wel zeggen dat de 4000s I beter waren dan de II.
Ik ga mee met de mening van Richard; in de zomer en op schone wegen zijn het fijne banden. Lekker soepel en met genoeg grip. Maar zijn de omstandigheden niet zo goed dan pakken ze naar mijn idee vrij snel stukjes grind op. Is iets zich eenmaal een weg door de band aan het banen, dan is de anti-leklaag niet heel geweldig.
De versie die ik 1,5 jaar gebruikt heb is de 28 mm tubeless. De normale banden zullen nog wel iets dunner zijn...? In ieder geval: goede banden, maar verwacht geen records in duurzaamheid.
De versie die ik 1,5 jaar gebruikt heb is de 28 mm tubeless. De normale banden zullen nog wel iets dunner zijn...? In ieder geval: goede banden, maar verwacht geen records in duurzaamheid.
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Topband de one goed op de velg te leggen en veel grip en weinig gewicht vorig jaar tienduizend kilometergereden
Niet lek gereden wel de band achterna na vijfduized kilometer vervangen
In de winter rij ik de vredestein senso is geen topband maar gewoon een stevige winterband
Denk dat banden op een racefiets net zo belangerijk zijn als in de formule 1
Niet lek gereden wel de band achterna na vijfduized kilometer vervangen
In de winter rij ik de vredestein senso is geen topband maar gewoon een stevige winterband
Denk dat banden op een racefiets net zo belangerijk zijn als in de formule 1
Tegen scherpe steentjes is geen enkele band bestand.
Vorig jaar nog in de eerste rit met een splinternieuwe achterband al gelijk lek en een sneetje door een scherp steentje.
Het gaat me vooral om de algemene lekbestendigheid en slijtage.
Zit ook nog naar de Conti GP te kijken, maar die is moeilijk leverbaar in het zwart/blauw.
De Schwalbe is wel gewoon leverbaar in die kleur.
Vorig jaar nog in de eerste rit met een splinternieuwe achterband al gelijk lek en een sneetje door een scherp steentje.
Het gaat me vooral om de algemene lekbestendigheid en slijtage.
Zit ook nog naar de Conti GP te kijken, maar die is moeilijk leverbaar in het zwart/blauw.
De Schwalbe is wel gewoon leverbaar in die kleur.