Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Alle smeermiddelen weg

snellejapie
Forum-lid

snellejapie 17 feb 2016 17:56

Na een dagje MTBen is het die "hogedrukspuit" in ieder niet gelukt om mijn fiets schoon te maken... Zal dus wel meevallen.

lawnmower
Forum-lid

lawnmower 17 feb 2016 20:54

Achter een auto fietsen is wel iets heel anders dan op de twinnyload achter je auto gaan zitten, maar laten we daar niet op verder gaan. Nogmaals, de vergelijking met een hogedrukreiniger is een slechte, maar dat je je fiets blootstelt aan troep dat met enig geweld op je fiets wordt los gelaten is gewoon een feit. Of het in dit specifieke geval de reden is van de klachten weet ik natuurlijk niet, maar het verhaal van de LBS naar het land der fabelen verwijzen is gewoon niet fair en ook een beetje je kop in het zand steken.

ane
Forum-lid

ane 18 feb 2016 15:00

Toch ben ik het er niet mee eens. De lak van mijn auto aan de achterkant vertoont geen enkele beschadiging. Achter de auto blijft mijn fiets in de regen aanzienlijk schoner dan bij fietsen in de regen. Je kunt je fiets probleemloos op de trekhaak vervoeren.

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 18 feb 2016 16:26

ane schreef:Toch ben ik het er niet mee eens. De lak van mijn auto aan de achterkant vertoont geen enkele beschadiging. Achter de auto blijft mijn fiets in de regen aanzienlijk schoner dan bij fietsen in de regen. Je kunt je fiets probleemloos op de trekhaak vervoeren.
En toch zie ik menig witte fiets rondom de ketting volledig zwart zijn na een wat nat ritje achterop de auto.

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 18 feb 2016 22:32

Ik heb eenrsetje Campa Zonda (2013) wielen op mijn 'slecht weer' fiets. Naar ik begrijp technisch gelijk aan Fulcrum Racing 3. Nooit achterop de auto gehad en na 22.000km slecht weer de lagers geinspecteerd en nog helemaal goed en in het vet. Schoonmaken altijd met emmer en sopje, geen waterstraal erop.

Evt. de fiets achterop en de wielen id auto vervoeren?
The wind is my friend

Plaats reactie