Trek Domane 5.2 en klimwerk
Beste fietsvrienden,
de kogel is bijna door de kerk. Nu ben ik nog even opzoek naar wat info bij trek Domane gebruikers.
Is er iemand van jullie die met de Domane al wat bergen gedaan heeft? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Geeft het isopeed nadelen bij het bergop en -af rijden?
Groeten
Simon
de kogel is bijna door de kerk. Nu ben ik nog even opzoek naar wat info bij trek Domane gebruikers.
Is er iemand van jullie die met de Domane al wat bergen gedaan heeft? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Geeft het isopeed nadelen bij het bergop en -af rijden?
Groeten
Simon
Simon
Waarom zou je niet kunnen klimmen met een fiets.......... Een fiets is een fiets.
Wat is isopeed behalve een hersenspinsel van wat marketeers?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb zeker al wat klimwerk gedaan met de Domane. Absoluut geen hinder ondervonden van de isospeed. Zelfs niet van het wat hogere gewicht van mijn fiets. En staand op de pedalen geen enkel probleem, fiets rijdt strak naar boven. Bergaf een lekker stabiele fiets. Sinds een ongeluk in een afdaling had ik flinke daalangst, maar daar heb ik sinds ik mijn Domane heb geen last meer van. Ik heb goede controle over de fiets. Mijn semi-hydraulische schijfremmen werken naar behoren. Dus om het klim- en daalwerk hoef je het niet te laten om een Domane te kopen.
Merida Scultura 8000 (2023)
Trek's isospeed decoupler zou ik toch geen hersenspinsel van marketeers noemen.53x11 schreef:Wat is isopeed behalve een hersenspinsel van wat marketeers?
Volgens mij werkt hun systeem wel degelijk.
Dat het een verkoopsargument is, dat natuurlijk wel, maar hun systeem werkt.
En wat de domane 5.2 betreft, het is een goede comfortabele fiets.
Maar een hele lichte fiets zal het niet zijn. (mijn 4.5 disc al zeker niet).
Nu weet ik nóg niet wat het is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
https://www.youtube.com/watch?v=mkSzFJLdnl053x11 schreef:Nu weet ik nóg niet wat het is.
IsoSpeed decoupler
Ride harder, longer
Trek-ingenieurs hebben een decoupler ontworpen waardoor de zitbuis onafhankelijk van de verbinding tussen staande achtervork en bovenbuis kan roteren. Daardoor is de verticale flexibiliteit tweemaal zo groot als bij onze grootste concurrent, zonder iets aan trapefficiëntie in te boeten. Resultaat: je kunt harder en langer rijden.
-
- Forum-lid HC
Het systeem werkt absoluut!, of het je bevalt moet ieder voor zich uitmaken. Ik zou het niet kopen, voelt gewoon niet geweldig en het maakt je frame voelbaar veel zwaarder.
Is je gebruik doorgaans op het vlakke dan kun je het overwegen en klimmen zal ook geen probleem zijn. Ga je er vaker mee klimmen en zeker op langere routes dan zou ik elders kijken.
Is je gebruik doorgaans op het vlakke dan kun je het overwegen en klimmen zal ook geen probleem zijn. Ga je er vaker mee klimmen en zeker op langere routes dan zou ik elders kijken.