Omdat 53 niet rond te krijgen is en ik 50 ook al te groot vind wil ik een cyclocross vertanding gaan rijden. Lees 46/36. Probleem is dat de derailleur niet lager kan dan voor een 50 voorblad. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
De huidige braze-on derailleurhanger uitboren geeft nog niet genoeg ruimte. De braze-on hanger weghalen en een klem plaatsen gaat ook niet omdat de zitbuis niet rond is en een klem niet past. De hanger kan weg want zit vast met schroefjes. Een nieuw hanger laten printen dan? Kan dat al? Of heeft iemand een eenvoudige oplossing? Een andere derailleur misschien want de kromming lijkt ook wel niet helemaal voor kleine voorbladen geschikt.
Derailleur voor cyclocross crank past niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Bedoeld voor grote ovale kettingbladen, maar andersom moet ook lukken. Of je laat er een naar eigen ontwerp printen: http://www.d-cycling.nl/voorderailleur_versteller
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Ik heb een cassette die bij 16 begint.Ernie C. schreef:Een cassette nemen die met een 14 begint.
Ik zie niet helemaal hoe dit werkt. Ik zie twee foto's. Twee boutjes, twee ringetjes een lang ding met een lang gat en een ander ding met twee gaten. Verder is 25 euro nogal aan de prijs. Daar heb je een hele derailleur voor.klimmer schreef:Bedoeld voor grote ovale kettingbladen, maar andersom moet ook lukken. Of je laat er een naar eigen ontwerp printen: http://www.d-cycling.nl/voorderailleur_versteller
Had overigens het forum afgezocht en niets kunnen vinden. Google vond op het forum wel een topic
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=77834
Ook zonder oplossing overigens.
Gaat een andere derailleur misscien werken? Heb ik met de FD CX70 hetzelfde probleem en is alleen de ronding anders? SRAM heeft voorderailleurs met twee bouten om deze te bevestigen. Heb ik dan wel genoeg ruimte?
Je bedoelt de ronding van de kooi? Speelt geen rol, tenminste niet merkbaar. Ik heb 10 jaar met gewone derailleur 44t geschakeld en zelfs 40t buitenblad is (met dubbele Campa-derailleur) te schakelen. Voor fotootje, volg de link hieronder.
Hoe het verlengstuk werkt? Je ziet 2 modellen, een korte en een lange. Schroef je tegen de vaste nok en vervolgens de voorderailleur tegen verlengstuk. Ik denk eigenlijk dat je best een eigen verlengstuk maakt/laat maken. Bij de FD CX70 komt de kabel toch van boven? Schakelt best traag is mijn ervaring. De constructie lijkt wat de hoogte van het montagepunt betreft identiek aan andere derailleurs.
De prijs is bij heel kleine aantallen altijd (veel te) hoog.
Hoe het verlengstuk werkt? Je ziet 2 modellen, een korte en een lange. Schroef je tegen de vaste nok en vervolgens de voorderailleur tegen verlengstuk. Ik denk eigenlijk dat je best een eigen verlengstuk maakt/laat maken. Bij de FD CX70 komt de kabel toch van boven? Schakelt best traag is mijn ervaring. De constructie lijkt wat de hoogte van het montagepunt betreft identiek aan andere derailleurs.
De prijs is bij heel kleine aantallen altijd (veel te) hoog.
Ik liep tegen hetzelfde aan toen ik van 53/39 naar 46/36 ging i.v.m. jeugdverzet. Ook ik heb een aanlas voorderrailleur en geen ronde staande buis. Hij zit nu eigenlijk te hoog, ca 1 cm boven het buitenblad maar dat blijkt geen enkel probleem bij het schakelen.
Dan neem je een cassette die met een 11 begint en gebruik je het buitenblad niet. Met 46-36 en een cassette die met een 16 begint is het bereik zo klein dat twee bladen voor eigenlijk overbodig is. Een enkel blad voor kan dan natuurlijk ook. Een narrow-wide blad erop en je hebt geen voorderailleur probleem meer.kilometervreter schreef:Ik heb een cassette die bij 16 begint.Ernie C. schreef:Een cassette nemen die met een 14 begint.
Campagnolo Ultra Dork