Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 feb 2016 19:33

Terug in Nederland na weekje klimmen in zuid Spanje.
Recover ritje ervan gemaakt maar moest toch even op een heuveltje testen of m'n hartslagmeter wel werkte, zag continu waardes van onder de 100.

Afbeelding

Wel weer even wennen aan temperaturen hier in Nederland maar gelukkig was het droog.

https://www.strava.com/activities/504397788
Laatst gewijzigd door DDX op 28 feb 2016 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 28 feb 2016 20:01

Dat is echt kort voor jou doen ;)

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 feb 2016 20:33

Erg kort rondje ja, maar week totaal 780km met bijna 15khm ;)

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 28 feb 2016 20:41

Gister en vandaag 50km gereden. Weer even wennen aan buiten fietsen, maar vind t eigenlijk nog veel te koud!..

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 feb 2016 21:25

Gisteren een beetje mislukte (groeps)training met de club, dus vandaag dat een beetje recht gezet met wat ik liever doe: Lekker eind toeren met de Flash. (voor racefiets iets te koud)
-Kon toertocht Lemelerveld van 100 km doen, maar rondje niet echt bijzonder genoeg om de wekker te zetten.
-Andere optie zou de Heuvelrug kunnen zijn, maar denk vandaag spitsuur en file rijden.

-Bleef Apeldoorn als optie over. 1x complete ronde (52 km)van de vaste MTB route gedaan en daarna "zwerven" en stukken route zonder de modderstukken (Fredje is geen varken)
Afbeelding

Ging op zich best lekker wat met iets meer dan 6:00u en 135 km geen klagen. Maar ben het aardig zat en wordt bank hangen en open haard.
Ook bij Fredje tellen de jaren.....
https://www.strava.com/activities/504515199
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

tjerk1121
Forum-lid

tjerk1121 29 feb 2016 07:52

Gisteren voor het eerst sinds een maand maar weer eens een rondje gedaan en ondanks het feit dat ik toch probeer 2 maal per week te spinnen viel het me niet mee maar goed, uiteindelijk toch lekker gefietst! :like:

Afbeelding

klimman
Forum-lid

klimman 29 feb 2016 12:19

Deze kalendermaand helemaal niet op de racefiets gezeten. Het is voor mij al wel een paar jaar geleden dat ik een hele maand niet op de racefiets heb gezeten. De eerste twee weken van februari vond ik het te nat en winderig om te fietsen. Daarna een weekje op de latten gestaan in Les Trois Vallees en sinds woensdag griep die maar niet minder wil worden. Zelfs sleutelen aan mijn racefiets voelt als een zware lichamelijke inspanning.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 29 feb 2016 16:42

Net een uurtje gefietst, en had al een week of 2, door een luchtweg infectie, niks gedaan. En..... Helemaal naar de klote, haha.

Pfoei.... Buiten adem, verzuring in mijn benen op het laatst. Maar zit nu een tijdje thuis, en kom langszaam op adem, en jawel..... Het lekkere gevoel van na het afzien, hoe zeg je dat? Dat je je een beetje voldaan voelt, dat is er ook!

Maar dat wordt nog flink afzien hoor, voordat het een beetje fatsoenlijk vooruit gaat.

Ach ja... Het begint nu pas eigenlijk voor mij he. Ben ook wel een mooi weer fietser denk ik, momenteel noodgedwongen omdat ik ook nog geen goede kleding heb. Maar dat is meer een excuus waar ik 'handig' gebruik van maak, ;-).

Maar ok.... De lente staat voor de deur, bring it on!

Jelt
Forum-lid

Jelt 29 feb 2016 17:06

Vandaag en gisteren een rondje van 50k door de polder en suburbs boven Rotterdam, prima weer zo! Conditie is nog niet echt prima maar niet ontevreden. Er lag wel veel pekel, ik heb de verwachting voor een blizzard blijkbaar gemist. Automobilisten moeten wel weer wennen aan mensen in lycra op 2 wielen, 3 maal een aanrijding kunnen ontwijken.

wdfl
Forum-lid

wdfl 29 feb 2016 17:21

dit weekend gestart met de 100Km van de KBK-cyclo, heerlijk weer.
Parcours was licht golvend, niet te zwaar wel af en toe goed afzien met de wind en de kasseistroken.

https://www.strava.com/activities/503341561/overview

deze morgen goed fris, mooi en een beetje wind.
dus effe lekker de gaskraan opengezet en full gas gaan rijden.
spectaculair is het mss niet, maar 't vat was af toen we thuiskwamen, maar jah soms moet je ook es ferm afzien :twisted:

https://www.strava.com/activities/505211018
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 29 feb 2016 18:37

Niet vandaag, maar gisteren met mijn vrouw een ruim rondje Rothenberge vanuit Oldenzaal gedaan. Neus zuidoost met een toch koude wind tegen om op de terugweg in de rug te hebben en de zon in het gezicht. Beide gelukt.

Onderweg veel fietsers gezien, ook met korte broek terwijl de profs in Brussel-Kuurne-Brussel vrijwel allemaal in het lang reden. De route is grotendeels over verharde wegen, maar ook een paar kerkepaadjes die nog erg drassig waren door de bevroren bodem die in de zon opdooide.

Langs de uitgraving Oelemars met een uitkijktoren waar vaak watervogels te zien zijn (vandaag niet;). Al in Duitsland verder langs de DreiländerSee en door tussen Gronau en Ochtrup. Vlak vóór het "Am Bodemdenkmal" (gerestaureerde woning uit de Bronstijd, 52°10'52.8"N 7°07'16.6"E) linksaf geslagen met rechts van ons een sloot die erg fraai in het voorjaarslicht tussen de bomen door meanderde. De track naar het oosten gevolgd om dan koers te zetten naar het noorden en Haus Welbergen aan te doen. Hier even genoten van de zon en onze meegebrachte kwarkbolletjes. Verder door het plaatsje Welbergen om dan aan de klim naar het Huis Rothenberge te beginnen. Bijna aan het einde rechtsaf, voor het steilste en gemeenste stukje van de klim. Dan is het genieten van het uitzicht en een vlotte afdaling om vervolgens door de "Liebes Allee" te fietsen. Dit weggetje is zo genoemd omdat in de fraaie bomenrij aan weerszijden de namen van geliefden staan gekerfd... :roll:
We fietsen gauw door, om via Haddorf richting Schüttorf te rijden. Vlak voor Schüttorf slaan we linksaf en steken we de Vechte over via een brug voor wandelaars en fietsers. Voordat we Suddendorf bereiken, slaan we rechtsaf en via het erf van een boerderij fietsen we over een klein stukje onvervalste Parijs-Roubaix bestrating.

Met de wind in de rug fietsen we vlot onder Bentheim door en gaan we over de heuvelrug naar Gildehaus. In de afdaling bij de Ostmuhle behaald mijn vrouw nog een QOMmetje (Todesbahn bergab). De kilometers beginnen onderhand wel te tellen, maar we besluiten toch nog even de Tankenberg mee te pakken om de 100km aan te tikken... dus. Niet. 98,4km :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 mar 2016 19:01

Vanmiddag kleine 2 uurtjes omslagpunt weerstand en cadans gereden,beentjes voelden goed ben tevreden.
https://www.strava.com/activities/507664862
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie