Het E-Bike topic
Ik heb nu reeds een tijdje de "Specialized Turbo 25KM" 25km is om geen motorhelm te dragen enz, deze had ik tijdelijk op 32km per uur laten instellen, wat mij onmiddellijk opviel dat ge zelf flink moet trappen en eigenlijk ongeschikt is voor het woon werkverkeer, waar ge toch moet aankomen zonder dat ge onder het zweet staat, bij die snelheid moet ge toch flink aangekleed zijn wat nogmaals het zweten gaat bevorderen,ver fietsen met een e-beke kunt ge alleen maar tegen een gemiddeld van 22km per uur doen en in Eco te zetten, wat men wel kan doen is motorvermogen (250 watt) beperken en verkeersregels aanpassen en gewone fietshelm voor alle fietsen en e-beke tot 30 km per uur , de wielertoeristen rijden toch ook 30 km per uur en meer.
Laatst gewijzigd door jos.g op 29 feb 2016 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15
Ah ok, dus...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6156
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik denk per abuis het verkeerde topic...
De post gaat over 25km/u fiets, die opgevoerd is naar 32km/u. Terwijl we hier in het 45+ topic zitten...![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De post gaat over 25km/u fiets, die opgevoerd is naar 32km/u. Terwijl we hier in het 45+ topic zitten...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Het gaat wel degelijk om een 45km fiets, die ingesteld is op 25 KM, dus eentje die hoge snelheid aankan, die fiets moet ge niet opvoeren die wordt ingesteld op 25km bij de verkoop, zie "Specialized turbo FLR"MarkVeenstra schreef:Ik denk per abuis het verkeerde topic...
De post gaat over 25km/u fiets, die opgevoerd is naar 32km/u. Terwijl we hier in het 45+ topic zitten...
Omdat jullie al dagen neurotisch op de refresh-knop zitten te drukken om te horen wat ik van het aangehaalde onderzoek vind:
Ik heb het onderzoek van de Grontmij opgevraagd en onmiddelijk gekregen. Het gaat om een HBO-stage-paper. Als zodanig is het niet onaardig.
Hun eigen persbericht: http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieu ... 16&month=2
Het woord "onderzoek" moet in deze echt worden vervangen door "verkenning". De student heeft keurig werk geleverd. Het is een beetje raar dat een ingenieursbureau er van uitgaat dat dit soort werkelijkheidsverbuiging niet tot imagoschade kan leiden; maar dat geheel terzijde.
Nog verder terzijde: ik denk dat de bevindingen van de verkenning wel deugen maar dat wetgeving niet al te ambigu moet worden: de minister in deze gelijk heeft.
De motor heeft 250 watt vermogen, maar als je harder dan 22km/u fietst, dan begin je al ernstig te zweten? Het bestaat niet dat je gaat zweten omdat je zelf nog zoveel extra vermogen moet leveren. Tenzij je natuurlijk windkracht 9 tegen had.jos.g schreef:Het gaat wel degelijk om een 45km fiets, die ingesteld is op 25 KM, dus eentje die hoge snelheid aankan, die fiets moet ge niet opvoeren die wordt ingesteld op 25km bij de verkoop, zie "Specialized turbo FLR"MarkVeenstra schreef:Ik denk per abuis het verkeerde topic...
De post gaat over 25km/u fiets, die opgevoerd is naar 32km/u. Terwijl we hier in het 45+ topic zitten...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Bij een gemiddeld van 22km per uur gaat ge zeker zweten bij een bereik van 120 km met een batterijlading, waarom omdat ge met een kleine ondersteuning moet rijden.
Bij 100% ondersteuning haalt ge hoogstens 40- 60 km bereik afhankelijk van je snelheid. Zonder ondersteuning 28km per uur rijden met een e-Beke is met een hoge hartslag.
45 Km per uur rijden is met 100% ondersteuning en met een 250 watt motor niet haalbaar zonder dat ge zelf flink moet trappen.,, enz. en ja ik rijdt met E-beke jullie toch ook.![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Bij 100% ondersteuning haalt ge hoogstens 40- 60 km bereik afhankelijk van je snelheid. Zonder ondersteuning 28km per uur rijden met een e-Beke is met een hoge hartslag.
45 Km per uur rijden is met 100% ondersteuning en met een 250 watt motor niet haalbaar zonder dat ge zelf flink moet trappen.,, enz. en ja ik rijdt met E-beke jullie toch ook.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Ik wil nog niet dood gevonden worden op zo'n dingjos.g schreef:.....enz. en ja ik rijdt met E-beke jullie toch ook.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En die 250 W? Er zijn al e-bikes die 500 W leveren en 814 Wh aan vermogen hebben. Daar rijdt je makkelijk 70 km mee met 40 kmh. Geen vermoeidheid, wel snel. Net een brommer dus, alleen ben je op een e-bike het lachertje van het fietspad.
Live fast; die young. mijn blog
De meeste woon werk rijders hebben aan 40-60km meer dan voldoende voor woon werk verkeer en waarom zouden die met minder vermogen gaan fietsen? Die hebben de fiets voor het vermogen gekocht en zullen het dus ook gebruiken. Het idee dat ze dus rustig tuffend met lage snelheid naar en van hun werk gaan, daar geloof ik niet zo in.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
In Europa is het vermogen beperkt tot max 250 watt, hoger mag niet ,tenzij op privé terrein, in het woon werk verkeer 45km per uur rijden is veel te gevaarlijk, meer haalbaar is ongeveer 32km per uur topsnelheid., op fietspaden en drukverkeer eerder 25 Km per uur.
Hoezo lachtertje? Het is niet zozeer een fiets, maar gewoon een alternatief vervoermiddel.rob74 schreef:Er zijn al e-bikes die 500 W leveren en 814 Wh aan vermogen hebben. Daar rijdt je makkelijk 70 km mee met 40 kmh. Geen vermoeidheid, wel snel. Net een brommer dus, alleen ben je op een e-bike het lachertje van het fietspad.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"