Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6156
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 mar 2016 10:48

jos.g schreef:Bij een gemiddeld van 22km per uur gaat ge zeker zweten bij een bereik van 120 km met een batterijlading, waarom omdat ge met een kleine ondersteuning moet rijden.
...
Zo ken ik er ook 1:
Bij een gemiddelde van 30km per uur gaat ge zeker zadelpijn krijgen bij een bereik van 450km met een gewone racefiets. waarom? Omdat ge nou eenmaal enorm lang op een zadel moet zitten. Daarom is een gewone racefiets met zadel ongeschikt voor woon-werk verkeer. :ugeek:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 mar 2016 10:56

@jos.g kunt ge ons uitleggen wat een e-beke is! :roll:

jos.g
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2012 23:07

jos.g 01 mar 2016 12:03

alliance_0 schreef:@jos.g kunt ge ons uitleggen wat een e-beke is! :roll:
Nee, gelukkig is dit fietscafe en dus niet erg serieus ,uitleggen ik heb al te veel uitgelegd, salut :dislike:

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 02 mar 2016 01:30

MarkVeenstra schreef:
jos.g schreef:Bij een gemiddeld van 22km per uur gaat ge zeker zweten bij een bereik van 120 km met een batterijlading, waarom omdat ge met een kleine ondersteuning moet rijden.
...
Zo ken ik er ook 1:
Bij een gemiddelde van 30km per uur gaat ge zeker zadelpijn krijgen bij een bereik van 450km met een gewone racefiets. waarom? Omdat ge nou eenmaal enorm lang op een zadel moet zitten. Daarom is een gewone racefiets met zadel ongeschikt voor woon-werk verkeer. :ugeek:
Een SR zadel type Respiro met in het midden een extra luchtschacht,wel zo comfortabel en dagelijks 45 km woon-werkverkeer en nergens meer last van ! ;)

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 29 mar 2016 17:02

De kogel is door de kerk; helmplicht
http://m.telegraaf.nl/article/25495331/ ... le-e-bikes

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 30 mar 2016 09:43


Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 30 mar 2016 09:50

Het artikel dat je aanhaalt misleidt. De luie lezer zou kunnen denken dat het om een fietshelm zou gaan. Boefjes! die mannen van de branche... :mrgreen:

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 mar 2016 09:56

Er wordt gewoon een bromfietshelm verplicht. Mogelijk dat er modellen komen die op een speedpedelec beter zouden kunnen voldoen, maar vooralsnog zal het een bromfietshelm zijn. Het is logisch dat fabricanten van dergelijke niet-fietsen, klanten anders willen doen geloven.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 mar 2016 19:54

Hoewel ik helemaal niks heb met het verschijnsel Ebike vind ik het toch jammer voor een aantal potentiele gebruikers.
Een simpel fietshelmpje is IMO ruim voldoende voor de wetgevers om zich in te dekken tegen de ongevallen die er gaan komen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 mar 2016 21:09

Dat ben ik niet met je eens, daar deze categorie E-bikes, op het fietspad harder mogen rijden dan de wettelijke max. snelheid van een bromfiets (voor de duidelijkheid, deze is daar 30km/u). Deze niet-fietsen gaan een heel groot probleem worden. En daarnaast hoeft de wetgever zich niet in te dekken, maar moet deze de gebruikers van dit soort vervoersmiddelen zich tegen zichzelf beschermen. Vandaar dus een bromfietshelm. En volgens mij is het een kwestie van tijd tot deze fietsen harder rijden dan de max. snelheid (45km/u op de rijbaan en 40km/u buiten de bebouwde kom) van bromfietsen. Ik weet dat de meeste bromfietsen harder rijden maar daar gaat het hier nu niet over.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16503
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2016 13:38

Een afdaling doe jij ook alleen met een integraalhelm op en een motorpak aan? De snelheden zijn vergelijkbaar...

Buiten het milieu aspect zal een grote populariteit van e 45km/h e-bike gaan zorgen voor een betere fiets infrastructuur, gericht op hogere snelheden. Dat lijkt mij een mooie ontwikkeling voor wielertoeristen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 mar 2016 13:55

Ik zag er vanochtend een over de dijk scheuren, smal fietspad (met zijn 2en naast elkaar gaat net) dat ook nog 2 richtingen is. Stoere praatjes (afdaling is natuurlijk een drogreden Ernie C.) ten spijt denk ik ook dat deze (ze lijken het wel maar zijn net niet) fietsen een probleem gaan worden (waar vast ook wij "wielrenners" de repercussies van gaan mogen dragen). Het snelheidsverschil met de gewone fietsers is echt verschrikkelijk groot. Hij haalde 2 normale fietsers in er kwam vanuit de andere richting ook net een normale fietser aan (deze speedelecs rijden natuurlijk vooral in de spits (woon werk alternatief voor de auto)) hij dook toch maar gauw tussen de 2 fietsers in met een enorme rem actie. de tegenligger zal wel gedacht hebben. Schoot ook over/langs de rotonde met 45km/h. Ik hoop voor hem dat de autobestuurders de slaap goed uit de ogen hebben want idd zelfs een bromfiets mag maar 30. En dan komt zo'n er als een fiets uitziend gevaarte met 45km aangejakkerd (zonder licht). Het was ook wel een Harrie ook hoor.

De oplossing zal vast niet (alleen) zijn dat er overall betere fietsinfastructuur wordt aangelegd.
Afbeelding

Plaats reactie