Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
17 feb 2016 20:53
rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),
Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer
Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.
-
tommeke14
- Forum-lid
- Berichten: 2074
- Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57
tommeke14
17 feb 2016 21:07
Gewicht schijnt zo'n 200-250 gram te schelen. Ik heb op een Fact9 en Fact10 Tarmac SL4 gefietst. Voelde wel verschil. Maar de Fact10 had betere wielen en een stijvere crank.
-
Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Infinito GB
26 feb 2016 11:32
Misschien een gecamoufleerde schakelaar voor een crankmotortje.

-
sjefjanssen
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
sjefjanssen
26 feb 2016 11:35
sharkman113 schreef: rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),
Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer
Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.
Hallo Sharkman,
Wat bedoel je met en ruitframe?
Groet,Sjef
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
26 feb 2016 12:13
Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.
-
sjefjanssen
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
sjefjanssen
26 feb 2016 13:19
sharkman113 schreef:Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.
Bedankt voor je uitleg.
Sjef
-
mkriens
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
- Locatie: Eindhoven
mkriens
01 mar 2016 14:22
Ik zag deze op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1026693728
Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.
Een expert / bezitter die dat ook denkt?
PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
-
racedoc
- Forum-lid
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04
racedoc
01 mar 2016 15:19
mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1026693728
Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.
Een expert / bezitter die dat ook denkt?
PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.
Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.
-
sprint100
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17
sprint100
01 mar 2016 16:00
Het verhaal en de vraagprijs is op z'n minst net zo opvallend, 1500 voor een Tarmac S-works met super record.
-
sjefjanssen
- Forum-lid
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44
sjefjanssen
01 mar 2016 16:33
racedoc schreef:mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1026693728
Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.
Een expert / bezitter die dat ook denkt?
PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.
Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.
Als men al zegt geen factuur te hebben en dat hij opgebouwd is door een hobbyist,dan zet ik er al meteen mijn vraagtekens bij.
Dus NIET kopen !
-
rbr
- Forum-lid
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35
rbr
05 mar 2016 10:10
Klaar voor het goede weer. Opgebouwd om een nieuw Tarmac frame:
Stuur en stuurpen Ritchey WCS wet black
Groep: Super Record
Zadel; Fizik Arione
Wielen: Racing Zero
Zadelpen: origineel (later clear coat op gespoten)
Twitter: @rbruijns