Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rafdeg
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2014 15:31

rafdeg 29 feb 2016 10:22

Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 29 feb 2016 11:00

brekson schreef:Proficiat Pennino, maar de manier waarop je die foto hebt genomen doet weinig eer aan de fiets
Aargh, heb rugpijn van het mezelf in alle hoeken en standen vouwen, maar een goede fotograaf zal ik nooit worden.

Maar vooral het frame vind ik zeer bruut, agressiever dan ik op basis van de foto's dacht.

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 29 feb 2016 14:17

Jammer van de witte bidonhouders!

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 29 feb 2016 15:37

BennD schreef:Jammer van de witte bidonhouders!
Klopt, maar met (transparante) bidons erin valt het niet zo op gelukkig.

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 29 feb 2016 15:53

BennD schreef:Jammer van de witte bidonhouders!
Ik heb hetzelfde frame maar met die zwarte van Canyon.
Die vind ik toch ook een pak mooier eerlijkgezegd :-)

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 29 feb 2016 18:50

Tussen al het fotogeweld van de Ultimate en Aeroad mogen wij natuurlijk de Endurace niet vergeten... Hierbij presenteer ik u, de Endurace CF (2xl) in volle glorie, met een zojuist gearriveerd voorjaarszonnetje op zijn bolletje! (Waarbij de foto's door het re-sizen een klein beetje vernaggeld zijn)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijn fietsje :winkthumb:

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 29 feb 2016 23:30

rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Ik heb van 't weekend mijn eerste 160 km gereden met mijn nieuwe Ultimate CF SLX 9.0. Heb geen enkel kraakje gehoord.
En geloof me .. het ging er al onmiddellijk stevig aan toe ;)

Gebruikersavatar
Wijgers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jun 2011 17:53
Locatie: Alblasserdam

Gebruikersavatar Wijgers 01 mar 2016 07:35

rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Wanneer hoor je de kraak? bij het rustig peddelen of juist aanzetten. Bij mij kwam het uit het Bracket bij rustig peddelen en bij aanzetten was het weg.
Ik heb mijn crank uit elkaar gehaald en bij de bladbouten iets meer montagepasta gebruikt. Dat hielp bij mij.

Succes

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 01 mar 2016 10:51

rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Het is maar de vraag of het werkelijk uit de bracket komt. Soms zijn het ook minuscule steentje bijvoorbeeld die tegen de onderbuis aanvliegen. Het service center zal je echter zeker verder helpen als het probleem zich blijft voordoen. Ik heb zelf een 'tik' in mijn bracket gehad (CF SL 9) ... tenminste dat dacht ik.
Service center kwam erachter dat het de (door mijzelf) te droog gemonteerde pedalen waren. Daarna was het tikje ook weg.

rafdeg
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2014 15:31

rafdeg 01 mar 2016 16:37

Mijn eerste gedacht ging uit naar het bracket, maar ik ga systematisch dingen proberen uit te sluiten, te starten met pedalen, schoenplaatjes, bladbouten, cranks, snelsluiting wielen,...

basil
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:49

basil 01 mar 2016 18:09

Pennino schreef:Twee weken geleden de Ultimate CF SL 7.0 besteld, zou tussen 6 en 11 maart geleverd worden. Ik kwam donderdagavond laat terug van een intensieve week Tenerife (13.000 hm) en wat stond er in de woonkamer... 8-)

Superblij mee, na tien jaar op een volledig aluminium Trek 1000 met Sora/Tiagra te hebben gereden. Vandaag het eerste ritje van 75k gedaan, wat rijdt ie prachtig.

Afbeelding
Heel mooie fiets, je doet me weer twijfelen om exakt dezelfde te bestellen, aangezien je leveringstermijn zeker ok was ;)
Welke maat is dit een XL ? Wat is je binnenbeenlengte en lichaamslengte ? Zit je ook comfortabel op de fiets ?

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 01 mar 2016 18:48

basil schreef:
Pennino schreef:Twee weken geleden de Ultimate CF SL 7.0 besteld, zou tussen 6 en 11 maart geleverd worden. Ik kwam donderdagavond laat terug van een intensieve week Tenerife (13.000 hm) en wat stond er in de woonkamer... 8-)

Superblij mee, na tien jaar op een volledig aluminium Trek 1000 met Sora/Tiagra te hebben gereden. Vandaag het eerste ritje van 75k gedaan, wat rijdt ie prachtig.

Afbeelding
Heel mooie fiets, je doet me weer twijfelen om exakt dezelfde te bestellen, aangezien je leveringstermijn zeker ok was ;)
Welke maat is dit een XL ? Wat is je binnenbeenlengte en lichaamslengte ? Zit je ook comfortabel op de fiets ?
BBL 90, lichaamslengte 1.85. XL inderdaad. Na 55km kreeg ik wel wat last van m'n nek, beetje uitgestrekte zit. Maar fiets zeer comfortabel was mijn eerste indruk.

Plaats reactie