La Marmotte 2016
Als het goed is weer de originele route, Galibier was ook niet het probleem maar de 'Tunnel du Chambon'. Als het goed is is er aan de overkant van het stuwmeer nu een alternatieve weg aangelegd voor de duur dat de tunnel dicht is. Neem aan dat ze daar tijdens de Marmotte ook gebruik van maken.
Overigens was er met de route van afgelopen jaar helemaal niks mis
Overigens was er met de route van afgelopen jaar helemaal niks mis
Mss heb je aan deze info iets?
https://www.isere.fr/Pages/Actualite.aspx?itemid=467
https://www.isere.fr/Pages/Actualite.aspx?itemid=467
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@ dennis31
Je staat in het eerste toerrijdersvak. Direct achter de 400 westrijdrijders en genodigden. Dus veel beter dan dat kun je zowiezo niet staan. Als je dan ook nog voorin je vak wilt staan, zorg dan maar dat je om 06.00 in je vak staat. Wat trouwens geen bal uit zal maken. In het eerste vak heb je altijd ruimte om tot de glandon door te kunnen fietsen, daarna is het zowiezo ieder voor zich.
Waarom zou je bij die eerste 400 willen staan? Ik weet niet wat je tijd was voor de criq, maar zolang je deze niet binnen de 5 uur aflegt heb je in het wedstrijdvak van de marmotte echt niets te zoeken.
Waar je nu staat is wel fijn (minder drukte boven op Glandon). Maar meer hoef je niet willen. Heb hem zelf nu twee keer gereden, (eerste keer startnr 14honderd zoveel (dus zelfde startvak als jou), tweede keer startnummer 85honderd zoveel (laatste startvak) . Tweede keer was ik drie kwartier sneller !! (beide keren goud trouwens )
Je staat in het eerste toerrijdersvak. Direct achter de 400 westrijdrijders en genodigden. Dus veel beter dan dat kun je zowiezo niet staan. Als je dan ook nog voorin je vak wilt staan, zorg dan maar dat je om 06.00 in je vak staat. Wat trouwens geen bal uit zal maken. In het eerste vak heb je altijd ruimte om tot de glandon door te kunnen fietsen, daarna is het zowiezo ieder voor zich.
Waarom zou je bij die eerste 400 willen staan? Ik weet niet wat je tijd was voor de criq, maar zolang je deze niet binnen de 5 uur aflegt heb je in het wedstrijdvak van de marmotte echt niets te zoeken.
Waar je nu staat is wel fijn (minder drukte boven op Glandon). Maar meer hoef je niet willen. Heb hem zelf nu twee keer gereden, (eerste keer startnr 14honderd zoveel (dus zelfde startvak als jou), tweede keer startnummer 85honderd zoveel (laatste startvak) . Tweede keer was ik drie kwartier sneller !! (beide keren goud trouwens )
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
hier is al zo vaak discussie over geweest. Als je ca. top 200 wil rijden heeft het wel degelijk zin, je zit dan tussen de renners van jouw niveau. Daar achter maakt het veel minder uit, renners zat om je heen van jouw niveau. Wel vervelend dat tempoverschillen vaak groot zijn. Als je voor het eerst deelneemt mag je van geluk spreken dat je in eerste vak mag starten. Men kijkt eerst naar resultaten uit 2015 en daarna naar ervaring. Geen deelnames bij Sport communication betekent normaal gezien achteraan starten. Bij mij was 44e plaats in 3Ballons in 2014 niet genoeg voor <400 nummer, ook niet na e-mail, om dit als te lang geleden wordt beoordeeld.
@Dennis31: ik ben ook wel benieuwd naar je tijd in Criq? Met die 5u ben ik het niet eens, eerder 5u10m, scheelt toch snel 100 man
@Dennis31: ik ben ook wel benieuwd naar je tijd in Criq? Met die 5u ben ik het niet eens, eerder 5u10m, scheelt toch snel 100 man
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@Pol77: klopt, ik was misschien een beetje streng, laat ik zeggen bij eerste 150, das toevallig precies 5u15 in 2015
Zeker als je resultaat gehaald is in een niet Sportcommunication evenement is eea kansloos. Wat soms nog wel wil helpen als je in de week zelf het nog eens probeert in de sporthal zelf. Moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf geen ervaring mee heb, maar hoorde ik van andere deelnemer.
Zeker als je resultaat gehaald is in een niet Sportcommunication evenement is eea kansloos. Wat soms nog wel wil helpen als je in de week zelf het nog eens probeert in de sporthal zelf. Moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf geen ervaring mee heb, maar hoorde ik van andere deelnemer.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Mail ze gewoon. Ik heb zelf op basis van een eerdere editie een poging gewaagd, en mocht toen op basis van mijn tijd bij de eerste 400 starten (was toen dacht ik 7u35, maar toen telde de afdaling Glandon nog gewoon mee). Voorin starten was best leuk, ik kwam toen voorin de derde groep bovenaan de glandon (dankzij alle adrenaline), en heb dat, natuurlijk, later wel moeten bekopen. Uiteindelijk werd ik 200-zoveelste, dus ik vond dat ik mijn plekje voorin wel waard was
Op basis van deze marmotte kon ik vervolgens bij L3B voorin starten. Alleen was ik dat jaar niet meer goed getraind, en dan is voorin starten helemaal geen voordeel!
Op basis van deze marmotte kon ik vervolgens bij L3B voorin starten. Alleen was ik dat jaar niet meer goed getraind, en dan is voorin starten helemaal geen voordeel!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
@Tracing_NL en Pol77: Mijn tijd bij de Velomediane was volgens Strava 5:26 (3.72 watt/kg normalized). Maar dit was wel zoals gezegd vanuit helemaal achterin en grotendeels solo gereden (ben wel redelijk zeker dat ik in het hooggebergte relatief sneller moet rijden). Maar ik denk dat ik dan inderdaad gewoon zorg dat ik er op tijd ben en gewoon vooraan start in het startvak waar ik zelf ingedeeld ben, of eventueel zoals gezegd gewoon nog ter plekke vraag of ik eventueel in het eerste vak kan starten.
@Tracing_NL en Pol77: Mijn tijd bij de Velomediane was volgens Strava 5:26 (3.72 watt/kg normalized). Maar dit was wel zoals gezegd vanuit helemaal achterin en grotendeels solo gereden (ben wel redelijk zeker dat ik in het hooggebergte relatief sneller moet rijden). Maar ik denk dat ik dan inderdaad gewoon zorg dat ik er op tijd ben en gewoon vooraan start in het startvak waar ik zelf ingedeeld ben, of eventueel zoals gezegd gewoon nog ter plekke vraag of ik eventueel in het eerste vak kan starten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, gewoon ter plekke nog vragen. En anders redelijk vooraan in je startvak staan. Zoals gezegd maakt het bij marmotte weinig uit. De eerste 15km is de weg megabreed, en daarna gaat het omhoog. Mocht je op de Glandon toch net 2 minuten verliezen omdat je in de drukte net niet overal in 1 keer jouw tempo kunt blijven aanhouden (zou kunnen, heb het zelf nauwelijks gemerkt), dan win je dat wel weer terug op de galibier of alpe d'huez, omdat je jezelf iets minder opgeblazen hebt op die 1e klim .
Enige, wat andere ook al aangaven, is misschien drukte op top glandon. Maar daar wordt je tijd toch stil gezet. Dus als je daar 2 minuten verliest voor bijvullen bidons, heb je daar ook 0,0 last van.
Enige, wat andere ook al aangaven, is misschien drukte op top glandon. Maar daar wordt je tijd toch stil gezet. Dus als je daar 2 minuten verliest voor bijvullen bidons, heb je daar ook 0,0 last van.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Met 3.7 watt/kg heb je helemaal niks te zoeken in de voorste vakken. Met alle respect.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Geen ruzie maken hier .
@ Dennis, komt helemaal goed. Je start met nr 1400 zoveel toch in de eerste statwave (ja de 1e 400 man rijden 1 minuut eerder weg). Maar er komen ook nog een 5000 man achter jou aan (startgroepen 2 en 3 worden, iig paar jaar geleden, met 20 en 40 minuten vertraging pas weggestuurd).
Gaat t je om heel snel zijn. Zorg dan vooral dat je je niet opblaast op de 1e col. En zoek een groepje op voor het dal naar de Telegraph en als het meezit voor 2e deel afdaling Galibier naar de voet van de Alp. Soms is het beter om iets in te houden om bij een groepje dat achterop komt aan te haken dan om volle bak solo te gaan lopen knallen. Energie sparen waar kan is het devies voor een snelle tijd .
@ Dennis, komt helemaal goed. Je start met nr 1400 zoveel toch in de eerste statwave (ja de 1e 400 man rijden 1 minuut eerder weg). Maar er komen ook nog een 5000 man achter jou aan (startgroepen 2 en 3 worden, iig paar jaar geleden, met 20 en 40 minuten vertraging pas weggestuurd).
Gaat t je om heel snel zijn. Zorg dan vooral dat je je niet opblaast op de 1e col. En zoek een groepje op voor het dal naar de Telegraph en als het meezit voor 2e deel afdaling Galibier naar de voet van de Alp. Soms is het beter om iets in te houden om bij een groepje dat achterop komt aan te haken dan om volle bak solo te gaan lopen knallen. Energie sparen waar kan is het devies voor een snelle tijd .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
in de eerste startwave sta je inderdaad goed. Voor je eerste deelname mag je van geluk spreken dat je daar al mag staan. Via de e-mail mag je in ieder geval geen kans op een beter nummer, het daar proberen kan altijd nog. Je moet het eerst verdienen he Dennis. 5:26 op de Criq vanuit achterin is zeker goed en met dat potentieel zal je ook wel snel top 400 of meer rijden, maar je hebt nog niet het recht voorin te starten.
Omslagpunt van 5,1 W/kg? Zou kunnen hoor, maar lijkt mij aan de hoge kant. Deze volgt zeker uit een sporttest en niet gemeten met je eigen vermogensmeter?
Omslagpunt van 5,1 W/kg? Zou kunnen hoor, maar lijkt mij aan de hoge kant. Deze volgt zeker uit een sporttest en niet gemeten met je eigen vermogensmeter?