Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- Wiliertoerist
- Forum-lid
voor de fanatici onder ons.....
Beste forumleden,
ik heb ongetwijfeld een vraag die eerder is gesteld, helaas is de hooiberg van 125 reactiepagina's is te groot om het juiste antwoord te vinden. Kan iemand mij vertellen wie de 'schuldige' is bij de sinds twee ritten terugkerende foutieve gps-registratie van mijn activiteiten: mijn iPhone 6 of toch Strava? Als een Jezus fiets/ren ik over water, vlieg als een adelaar over bosstukken en draai als een ijsdanser pirouetjes in het plaatselijke park.
Ik heb beide ritten geflagged en een persoonlijke mail naar Strava gestuurd, maar Strava geeft niet thuis. Een verkapte poging van hen om premium member te worden? Wat kan ik er verder nog aan doen? Het is niet leuk meer om je eigen ritten te moeten schrappen en vervolgens handmatig weer in te voeren. Segmenten worden niet meegpakt en de PR's die je wel hebt gereden, vervallen. Frustrerend.
Bedankt voor jullie input.
groet,
Stinosi
ik heb ongetwijfeld een vraag die eerder is gesteld, helaas is de hooiberg van 125 reactiepagina's is te groot om het juiste antwoord te vinden. Kan iemand mij vertellen wie de 'schuldige' is bij de sinds twee ritten terugkerende foutieve gps-registratie van mijn activiteiten: mijn iPhone 6 of toch Strava? Als een Jezus fiets/ren ik over water, vlieg als een adelaar over bosstukken en draai als een ijsdanser pirouetjes in het plaatselijke park.
Ik heb beide ritten geflagged en een persoonlijke mail naar Strava gestuurd, maar Strava geeft niet thuis. Een verkapte poging van hen om premium member te worden? Wat kan ik er verder nog aan doen? Het is niet leuk meer om je eigen ritten te moeten schrappen en vervolgens handmatig weer in te voeren. Segmenten worden niet meegpakt en de PR's die je wel hebt gereden, vervallen. Frustrerend.
Bedankt voor jullie input.
groet,
Stinosi
De strava app doet niet meer/minder dan gps signaal van telefoon overnemen, dus zal aan gps in telefoon liggen : wellicht valt deze te calibreren ? (op Android zijn daar aapjes voor)
Om gps signaal zo zuiver mogelijk te houden kan deze het beste zoveel mogelijk richting lucht gericht zijn ipv bijv. ver weggestopt in zadeltassen ofzo
Om gps signaal zo zuiver mogelijk te houden kan deze het beste zoveel mogelijk richting lucht gericht zijn ipv bijv. ver weggestopt in zadeltassen ofzo
Bedankt voor de tips! In ieder geval heb ik de locatie-instellingen voor mijn telefoon via de herstel-knop opnieuw laten registreren. Misschien is het te wijten aan een recente overstap naar een nieuwe sim-provider. Zo nog maar eens een testritje maken.
-
- Forum-lid
Heb het zelfde met mijn Cateye.dus zal wel aan strave liggen.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
Als de MIO 505 gps gebruikt zal het daar aan liggen.BennD schreef:Als ik een training doe op de Tacx en ze achteraf via mijn MIO 505 naar Strava wil uploaden kloppen de gegevens voor geen meter. Op mijn mio staat de training wel correct.
Iemand een idee ?
Dan moet je op strava op "Deze activiteit bewerken" klikken (dat is die knop met dat pennetje) en dan zorgen dat zorgen dat "stationaire trainer" aangeklikt is. Als het goed is negeert hij GPS en klopt het dan.
- plantagenet
- Forum-lid
Ik constateer net dat Strava geen 'streaming' route laat zien als ik de fly-by's bekijk. Normaal zie je dan van de andere fietsers hun route op het kaartje. Nu krijg ik alleen de kaart van Afrika te zien; ook als ik inzoom op mijn fietsroute zie ik geen routelijntjes lopen. Iets tijdelijks lijkt me...hebben jullie dit ook?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ben overstag gegaan voor een premium abonnement. Nu ben ik wel curieus hoe ik op mijn edge 1000 die live segmenten te zien krijg
Kan ik die gewoon op Strava selecteren en weet mijn toestel dit dan dmv de wifi connectie. Of moet ik via één of ander bèta programma de connectie maken ?
Ik vind het sowieso al fun dat wanneer ik thuiskom direct mijn rit geüpload wordt op Strava.
Op YouTube wordt ik ni direkt wijzer.
Is voor mij te vaak een beetje onbegrijpelijk Engels gebrabbel
Kan ik die gewoon op Strava selecteren en weet mijn toestel dit dan dmv de wifi connectie. Of moet ik via één of ander bèta programma de connectie maken ?
Ik vind het sowieso al fun dat wanneer ik thuiskom direct mijn rit geüpload wordt op Strava.
Op YouTube wordt ik ni direkt wijzer.
Is voor mij te vaak een beetje onbegrijpelijk Engels gebrabbel
Sworks Venge
Als ik me niet vergis moet je met bluetooth verbonden zijn met je telefoon (die dan weer internet heeft) én de gewenste segementen als favoriet markeren op strava. Zo werkte het op de 810 een paar maanden geleden. Ik heb het nu al heel lang niet gebruikt.
accepteren kun je leren!