korte trapas
Goede middag, ik hoop dat iemand mij wat zekerheid kan geven over de volgende kwestie.
Ik heb een nieuwe shimano 105 11 speed gekocht. Echter de trapas lijk wat kort, de crank past er niet helemaal op. De leverancier zegt dat het zo hoort. Ik twijfel, het lijkt me dat het zo snel kapot gaat. Hoort het echt zo ?
Het bracket is 68 mm en alles zit strak tegen elkaar.
Ik heb een nieuwe shimano 105 11 speed gekocht. Echter de trapas lijk wat kort, de crank past er niet helemaal op. De leverancier zegt dat het zo hoort. Ik twijfel, het lijkt me dat het zo snel kapot gaat. Hoort het echt zo ?
Het bracket is 68 mm en alles zit strak tegen elkaar.
Heb je de spacers er goed op? Ook dan steekt de trapas er niet door. Je moet de plastic afstelmoer wel met een aantal slagen aan kunnen draaien. Niet te gek, anders kun je over 1000km nieuwe lagers bestellen. Geen speling: dat is het criterium.
Een verklaring heb ik niet gelijk. In welk frame heb je het gemonteerd? Racefiets of hybride? Maar dat zou het niet moeten zijn. Zitten de spacers soms al op de as? Ook eens meegemaakt.
Het zit in een race frame, er zitten absoluut geen spacers op. Weet je of het normaal is dat een crank er niet helemaal over heen past ? (ik heb zelf alleen ervaring met Sora en Tiagra, die passen precies) Volgens shimano is deze as geschikt voor brackets tot 70 mm, dan wordt het toch wel erg gammel.
bedankt voor de reacties
heb contact gehad met shimano
dit kan zo niet, het gaat absoluut kapot
op hun site staat dat de BBR60 moet passen en zo wordt het ook als set verkocht
maar ze zeggen ook dat de as is bedoeld voor pressfit, dat scheelt 3.5 mm
ze weten het zelf dus ook niet zo goed meer
heb contact gehad met shimano
dit kan zo niet, het gaat absoluut kapot
op hun site staat dat de BBR60 moet passen en zo wordt het ook als set verkocht
maar ze zeggen ook dat de as is bedoeld voor pressfit, dat scheelt 3.5 mm
ze weten het zelf dus ook niet zo goed meer
bracket is BSA, zit netjes aangedraaid
en een BSA is dus 3.5 mm breder dan pressfit
met pressfit past het precies
het rare is dat overal deze set verkocht wordt, ook met BSA
prakt iedereen het er dan maar gewoon op ?
dat wordt door shimano ten stelligste afgeraden
weet iemand of er een alternatief crankstel wat compatible met 11 speed is te verkrijgen is ?
met pressfit past het precies
het rare is dat overal deze set verkocht wordt, ook met BSA
prakt iedereen het er dan maar gewoon op ?
dat wordt door shimano ten stelligste afgeraden
weet iemand of er een alternatief crankstel wat compatible met 11 speed is te verkrijgen is ?
Ik heb mijn pf en bsa 6800 crank even gecheckt en ik zie ongeveer een mm aan tanden van de crank.
Beiden hebben nog geen trap verkeerd gegeven
Verschil tussen pf (racefiets) en bsa is overigens maar een halve mm. 68 vs 68,5mm als ik het wel heb?
Beiden hebben nog geen trap verkeerd gegeven
Verschil tussen pf (racefiets) en bsa is overigens maar een halve mm. 68 vs 68,5mm als ik het wel heb?
BSA schroefdraadbracket is niet 3,5mm breder dan een draadloos pressfit bracket, maar 18,5 mm smaller! Laten we het niet nog moeilijker maken!paul56 schreef:bracket is BSA, zit netjes aangedraaid