Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

bePro Favero vermogensmeter

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 07 mar 2016 17:04

YFood !!!

Reyf
Forum-lid

Gebruikersavatar Reyf 07 mar 2016 20:28

vrderuiter schreef:Ik heb ze zelf besteld bij CleverTraining via de DCRainmaker-review, daar staat een kortingscode. Komen dus wel weer uit de USA, maar was inclusief vervoer (nog net iets) goedkoper dan bij andere sites: 474 vs. 499. Miniem, maar toch... ;-)
Dank je voor het delen van je eerste ervaringen. Bij CleverTraining staan ze in "backorder", dus niet onmiddellijk leverbaar. Hoe lang heb je moeten wachten na je bestelling?

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 07 mar 2016 21:42

Binnen 5 dagen waren ze bij mij thuis, dus geen backorder. Wellicht net mazzel gehad?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

kwen
Forum-lid

kwen 09 mar 2016 14:58

Ik heb ze bij Ultrabikes gekocht, perfecte service.

http://www.ultrabikes.com/pedalpowermeter-bepro.
Afbeelding

jasperdeman
Forum-lid

jasperdeman 10 mar 2016 08:26

Ik heb sinds februari ook de (dubbele) BePro en ik moet zeggen ik ben erg tevreden. De eerste installatie vond ik eigenlijk al gelijk vrij simpel en ging in één keer goed, gewoon de instructies volgen en dan is dat geen probleem.

Het raken van de pod met schoen heb ik totaal geen last van, maar wellicht dat je met andere schoenen of afstelling dat wel zou kunnen hebben. Dan kan je altijd nog shims gebruiken tussen je zool en plaatje.

De waardes lijken mij correct. Voorheen nauwelijks met vermogen reden dus kan niet echt vergelijken maar het lijkt in ieder geval in orde en consistent.

Ik heb ze trouwens gewoon bij de fabrikant Favero BePro zelf gekocht. Op de site stond levertijd van drie maanden, maar nadat ik gemaild had om te vragen hoe en wat, kreeg ik binnen een week een code om te bestellen en lag hij een paar dagen na bestellen op de mat.

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 14 mei 2016 15:45

Ik heb vandaag ook maar de stap gezet naar de dubbele BePRo pedalen. Ook op de Favero website gekocht. Bij andere aanbieders waren levertijden van 10-20 dagen tot 3 maanden. Ik ben benieuwd hoe de ervaring met deze pedalen zal zijn.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Diretto
Forum-lid

Diretto 30 mei 2016 15:11

Ik krijg ze morgen binnen (dubbelzijdig meten). Ben benieuwd!

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 30 mei 2016 19:10

De pedalen bevallen mij prima. Monteren was een fluitje van een cent. Heb niet eens stickers geplakt, maar meteen het midden van de crank aangehouden met de Campagnolo bedrukking. Er is ruim voldoende speling tussen schoenzool en de unit, totaal geen last van raken van de unit. Heb meteen grijze Look Keo 2 plaatjes gekocht, minder speling dan de meegeleverde rode plaatjes. Voordeel is ook dat de Look plaatjes 1 a 2 mm minder dik en beter te positioneren zijn dan de meegeleverde. De Q-factor is nu weer zoals die was, het zadel weer in de oude stand. De lagering van de pedalen is beter (soepeler) dan de DA pedalen. Er kan heel wat data worden getoond op de Garmin, leuk om te zien de verhouding links-rechts en de trap efficiëntie. Al met al een aanrader, wat mij betreft.

Diretto
Forum-lid

Diretto 01 jun 2016 12:10

mont aigoual schreef:De pedalen bevallen mij prima. Monteren was een fluitje van een cent. Heb niet eens stickers geplakt, maar meteen het midden van de crank aangehouden met de Campagnolo bedrukking. Er is ruim voldoende speling tussen schoenzool en de unit, totaal geen last van raken van de unit. Heb meteen grijze Look Keo 2 plaatjes gekocht, minder speling dan de meegeleverde rode plaatjes. Voordeel is ook dat de Look plaatjes 1 a 2 mm minder dik en beter te positioneren zijn dan de meegeleverde. De Q-factor is nu weer zoals die was, het zadel weer in de oude stand. De lagering van de pedalen is beter (soepeler) dan de DA pedalen. Er kan heel wat data worden getoond op de Garmin, leuk om te zien de verhouding links-rechts en de trap efficiëntie. Al met al een aanrader, wat mij betreft.
Ik heb ze binnen. Ik heb Campagnolo Chorus 2015 (nieuwe groep met nieuw model cranks). Heb jij er een tussenringetje tussen gedaan? Oftewel, zat hij er recht op?

De tip van de plaatjes is handig, ik wil ook plaatjes zonder speling.

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 01 jun 2016 19:59

Nu moet ik je eerlijk bekennen dat ik soms te snel ben en niet eerst alles zorgvuldig bestudeer , ik kwam er pas achter toen de pedalen al waren gemonteerd, dat er extra ringen bij waren :oops: . Wanneer je de extra ring gebruikt is dat natuurlijk een mooie bescherming voor je carbon crank. Bij mij zitten ze er niet op, ik denk dat de mate van beschadiging wel meevalt met een beetje montage vet/pasta, de contra moer heeft nu ook weer niet zo'n grote diameter.
De sensoren vindt de Garmin nu iedere keer vanzelf bij wegrijden.
Laatst gewijzigd door mont aigoual op 04 jun 2016 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 02 jun 2016 13:31

mont aigoual schreef:Waar ik nog wel tegen aanloop is dat na aan en uit zetten van de Garmin je de wattage sensor weer moet verbinden, de andere sensoren vindt de Garmin vanzelf.
Verbinden doet íe bij mij vanzelf zodra ik mijn crank een slinger geef. Kaliberen doe ik wel voor elk ritje, 5 seconden werk.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jun 2016 13:33

Deze is best interessant, gezien ik al met Keo (max) rijdt en de upgrade van 1 naar 2 sided is relatief ook niet duur. Benieuwd naar jullie verdere ervaringen.

Plaats reactie