La Marmotte 2016
- Tracing_NL
- Forum-lid
@ Dennis
Dit is je eerste deelname, weet niet of je al veel in de alpen hebt gefietst, maar dit is iets anders als de criq. Dat heeft ook veel te maken met parcours. Kijk ik naar mezelf, dan kom ik beter uit de voeten in de heuvels dan in de bergen.
Kortom, ga nu in je eerste jaar gewoon lekker fietsen, start voorin je vak (direct achter de eersten) en dan heb je alle kans om een prima tijd neer te zetten. Ga je vanaf begin mee met wedstrijdrijders, dan heb je (zeker bij eerste deelname) grote kans dat je jezelf opblaast op de glandon of galibier en vervolgens met 7 km /uur de alp op moet. Starten in wedstrijdvak is alleen voor de eerste 100 in de uitslag interessant, voor alle anderen (7500 deelnemers!) volledig nutteloos.
Dit is je eerste deelname, weet niet of je al veel in de alpen hebt gefietst, maar dit is iets anders als de criq. Dat heeft ook veel te maken met parcours. Kijk ik naar mezelf, dan kom ik beter uit de voeten in de heuvels dan in de bergen.
Kortom, ga nu in je eerste jaar gewoon lekker fietsen, start voorin je vak (direct achter de eersten) en dan heb je alle kans om een prima tijd neer te zetten. Ga je vanaf begin mee met wedstrijdrijders, dan heb je (zeker bij eerste deelname) grote kans dat je jezelf opblaast op de glandon of galibier en vervolgens met 7 km /uur de alp op moet. Starten in wedstrijdvak is alleen voor de eerste 100 in de uitslag interessant, voor alle anderen (7500 deelnemers!) volledig nutteloos.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
@Pol77
Bedankt voor de reactie! Dan ga ik het inderdaad gewoon daar ter plekke eens proberen. Die 5.1 watt/kg is afgeleid als 95% van een 20 minuten test die ikzelf met mijn eigen powermeter (Power2Max) heb gedaan. Dit gaat wel een beetje voorbij mijn oorspronkelijke vraag, maar goed ik weet niet of de organisatie van de Marmotte om zoiets geeft.
@ Tracing_NL
Ook bedankt voor de reactie! Ik heb wel vaker in de Alpen gefietst en dat ligt mij normaal beter dan de Ardennen. Mijn hele doel is ook om proberen top 100 te halen in de Marmotte, vandaar ook de vraag of het mogelijk is in het eerste vak te starten. Maar als ik het zo goed begrijp is dat praktisch eigenlijk alleen mogelijk voor renners die al in een eerder jaar een goede uitlsag hebben gereden.
Denk dat ik genoeg weet, dus bedankt, wil niet het hele Marmotte topic kapen natuurlijk![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Bedankt voor de reactie! Dan ga ik het inderdaad gewoon daar ter plekke eens proberen. Die 5.1 watt/kg is afgeleid als 95% van een 20 minuten test die ikzelf met mijn eigen powermeter (Power2Max) heb gedaan. Dit gaat wel een beetje voorbij mijn oorspronkelijke vraag, maar goed ik weet niet of de organisatie van de Marmotte om zoiets geeft.
@ Tracing_NL
Ook bedankt voor de reactie! Ik heb wel vaker in de Alpen gefietst en dat ligt mij normaal beter dan de Ardennen. Mijn hele doel is ook om proberen top 100 te halen in de Marmotte, vandaar ook de vraag of het mogelijk is in het eerste vak te starten. Maar als ik het zo goed begrijp is dat praktisch eigenlijk alleen mogelijk voor renners die al in een eerder jaar een goede uitlsag hebben gereden.
Denk dat ik genoeg weet, dus bedankt, wil niet het hele Marmotte topic kapen natuurlijk
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Als je een licentie hebt dan die ook meenemen, dat wil ook nog wel eens helpen, maar veel kans heb je niet denk ik.Dennis31 schreef:@Pol77
@ Tracing_NL
Denk dat ik genoeg weet, dus bedankt, wil niet het hele Marmotte topic kapen natuurlijk
Wat je ook kan doen is de week ervoor de Vaujany nog rijden en de uitslag daarvan gebruiken om vooraan te mogen starten. Lijkt mij dat ze daar 'gevoeliger' voor zijn. En vooraan bij de Vaujany starten is niet lastig, gewoon vragen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- Forum-lid
Kijk eens via Airbnb. Zo hebben wij ook een mooi huis gevonden en er is veel aanbod voor weinig. ![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
Ik zou volgend jaar graag La Marmotte fietsen en een voorbereiding kan nooit te vroeg zijn.
Nu vraag ik me wel af of een tourrijder daar nog op zn plek zit.
Als ik hetzelfde programma als dit jaar zou fietsen heb ik rond de 6000 km incl 40.000 hoogtemeters gemaakt(10 tochten in zuid limburg,ardennen en luxemburg 150+km 2500+hm.
Ook heb ik de tacx Neo tot man beschikking waar ik de beklimmingen al op train.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of er nog een max eindtijd geld.
Wat zijn jullie voorbereiding op de Marmotte?
Iedereen alvast veel succes gewenst
Nu vraag ik me wel af of een tourrijder daar nog op zn plek zit.
Als ik hetzelfde programma als dit jaar zou fietsen heb ik rond de 6000 km incl 40.000 hoogtemeters gemaakt(10 tochten in zuid limburg,ardennen en luxemburg 150+km 2500+hm.
Ook heb ik de tacx Neo tot man beschikking waar ik de beklimmingen al op train.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of er nog een max eindtijd geld.
Wat zijn jullie voorbereiding op de Marmotte?
Iedereen alvast veel succes gewenst
Specialized Diverge Axs
Er is wel een maximale eindtijd, ik meen dat je om 18:00 aan de voet van de Alpe moet zijn en om 20:00 gaat dacht ik de finish dicht.
Als je tochten van 150 km/2500 hm aankunt dan kun je zeker ook La Marmotte aan, mits je genoeg traint uiteraard...
Lees mijn e-book eens door, zie signature![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Als je tochten van 150 km/2500 hm aankunt dan kun je zeker ook La Marmotte aan, mits je genoeg traint uiteraard...
Lees mijn e-book eens door, zie signature
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Thnx!
Dus met een gemiddelde van +15 kmh(12 uur) kan ik hem dus uitrijden.Moet met een wat gerichtere training(nog wat vaker ardennen luxemburg) wel te halen zijn.
E-book
staat gelijk onder mn favorieten.
.
Dus met een gemiddelde van +15 kmh(12 uur) kan ik hem dus uitrijden.Moet met een wat gerichtere training(nog wat vaker ardennen luxemburg) wel te halen zijn.
E-book
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
.
Specialized Diverge Axs
@feddesman met 6000 voorbereidingskilometers in je benen ga je de Marmotte echt wel sneller dan 12 uur rijden! En ik lees dat je een flink aantal lange tochten rijd, dus dat komt helemaal goed. Ik ga dit jaar met zo'n 3500 km in de benen de GF Sportful rijden (200 km, 5000 hms) en daar heb ik ook vertrouwen in.
Wat nog wel een tip kan zijn voor de voorbereiding: wat kilo's afvallen. Geen idee wat je weegt maar toen ik 5 jaar geleden de Marmotte ging rijden ben ik in de voorbereiding zo'n 5 kg afgevallen (van 77kg naar 72 kg) en daar had ik erg veel voordeel van vond ik zelf.
Wat nog wel een tip kan zijn voor de voorbereiding: wat kilo's afvallen. Geen idee wat je weegt maar toen ik 5 jaar geleden de Marmotte ging rijden ben ik in de voorbereiding zo'n 5 kg afgevallen (van 77kg naar 72 kg) en daar had ik erg veel voordeel van vond ik zelf.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Het blijft toch altijd lastig in te schatten als je nog de echte hooggebergte hebt gedaan..
Ik heb van de week op de tacx Neo de alpe dhuez rustig getest (135 bpm 1.28 uur) tijdens een 50 km parcour.Nu geeft dat natuurlijk niet de hele werkelijkheid weer.Maar Dan heb ik de glandon telegraph en galibier nog niet eens gehad
qua afvallen zit het wel goed.In 12 maanden van 104>81 kg gegaan
Ik heb van de week op de tacx Neo de alpe dhuez rustig getest (135 bpm 1.28 uur) tijdens een 50 km parcour.Nu geeft dat natuurlijk niet de hele werkelijkheid weer.Maar Dan heb ik de glandon telegraph en galibier nog niet eens gehad
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
qua afvallen zit het wel goed.In 12 maanden van 104>81 kg gegaan
Specialized Diverge Axs
- robbebopper
- Forum-lid HC
Die informatie heb je mooi bij elkaar gezet, in een handig en goed leesbaar boekje!
Complimenten Havana.![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Complimenten Havana.