Shimano 105 linker shifter (5703)schakelt niet meer teru
Allemaal,
Ik had een probleem dat mijn voorderailleur vast zat, na een grondige schoonmaakbeurt werkt de veer weer naar behoren. Echter tijdens het instaleren lijkt het erop dat ik de shifter stuk heb gemaakt. Hij wil vanuit het grootste blad niet meer naar beneden schakelen. De kleine lepel clickt niet. Zelfs met de kabel los op de voorderailleur kan ik hem niet laten clicken. Initieel werkte clickte alles wel, maar lijkt erop dat hij nu vast zit in de 4e versnelling.
Iemand een advies?
Groeten Ruuud
Ik had een probleem dat mijn voorderailleur vast zat, na een grondige schoonmaakbeurt werkt de veer weer naar behoren. Echter tijdens het instaleren lijkt het erop dat ik de shifter stuk heb gemaakt. Hij wil vanuit het grootste blad niet meer naar beneden schakelen. De kleine lepel clickt niet. Zelfs met de kabel los op de voorderailleur kan ik hem niet laten clicken. Initieel werkte clickte alles wel, maar lijkt erop dat hij nu vast zit in de 4e versnelling.
Iemand een advies?
Groeten Ruuud
Moeilijk te zeggen van afstand. Controleer in ieder geval of het tonnetje van de kabel goed op zijn plek zit. Bij het testen met de kabel los van de der. kun je het beste met de hand de kabel iets aantrekken om er spanning op te zetten.
Vlgns mij een bekend probleem bij Shimano Ultegra shifters omdat ook ik daarmee te maken heb gehad en deze onder garantie heb kunnen omwisselen. Maar misschien - welliswaar 105 shifter - heb je hier wat aan.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Even aansluitend hoe lang kunen ze onder garantie een shifter opsturen ? Bij mij is dus gebeurd wat er in het filmpje van Orlok's post over gaat. Shifter is inmiddels bijna 6 jaar oud. Zal wel geen garantie meer op zitten ?
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Shimano geeft twee jaar garantie op alle onderdelen, behalve op Dure-Ace en XTR die hebben beide drie jaar garantie.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless