Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Oakley alternatief

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 13 mar 2016 08:07

Ik heb 2 jaar geleden voor 190€ een Racing Jacket Red Irridium gekocht en naar "tevredenheid" gebruikt, maar zou ik weer dezelfde aankoop doen: simpelweg nee.

Ik moet bekennen dat ik die Oakley Racing Jacket voornamelijk heb gekocht omdat het een veel gebruikte bril is in de sport/wielerwereld en niet zo zeer om te specs.

In het verleden heb ik veschillende normale zonnenbrilen gehad die beter tegen krassen konden dan de Racing Jacket (bijv: Prada of Bollé).
Oké, de Racing Jacket is natuurlijk in de 2 jaar her en der eens gevallen, maar mijn normale zonenbrillen hebben het veel zwaarder te verduren gehad en zaten lang niet zo onder de krassen. Naast de Racing Jacket heb ik ook een Jupiter van Oakley en ook die zit onder de krassen en vlekken inmiddels na 1 jaar.

Misschien ben ik wel te lomp voor Oakley en moet je Oakleys met een zijden handschoen behandelen? Wie weet....

Ik zou mee kunnen gaan met de mode/hype en een Oakley Jawbreaker kunnen kopen maar ik ben bang dat na 1 jaar de bril weer vol zit met krassen en vlekken.

Via Bike Radar kwam ik een filmpjetegen met 5 top pro zonnebrillen en de Ekoi Multistrata Evo (55€ compleet zwart in XL!) lijkt me wel een aternatief voor Oakley alleen kan ik er zo weinig van vinden.

Nu mijn vraag welke zonnebrillen zijn een goed alternatief?

Alvast bedankt!

Nietbest
Forum-lid

Gebruikersavatar Nietbest 13 mar 2016 08:48

Ikzelf ben grote Oakley fan maar kan je mening wel delen dat je er voorzichtig mee moet zijn. Ik weet dat BBB een goede reputatie aan het opbouwen is, maar sommige vinden t merk dan weer te "min". En ook niet altijd goedkoop. Wat Oakley echt wel goed doet, is de lens kwaliteit. De nieuwe Prizm technologie is echt super en zal je moeten proberen om te ervaren. Ik heb evt een jawbreaker met Prizm road lens te koop. Mijn koppie is toch te smal voor hem. Succes.

Jelt
Forum-lid

Jelt 13 mar 2016 09:10

Ik heb nu anderhalf jaar een Salice 006 met polarized glazen en die bevalt uitstekend. De bril is weleens uit m'n jatten gevallen maar geen centje pijn, nul krassen.

Bril zit comfortabel, ventileert goed en de glazen werken top.

http://www.duesse.nl/images/glasses/006 ... W_Nero.jpg
Laatst gewijzigd door Jelt op 13 mar 2016 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 mar 2016 09:53

Mijn BBB stond ook vol met krassen na verloop van tijd en na een uur of 2 begon ik altijd wel last te krijgen van dat ding. Is Oakley overpriced? Dat zal inderdaad wel maar zo zijn er nog wel merken.
Ik heb sinds een jaar een Oakley met Prizm glazen en die zijn gewoon geweldig. Zonnig weer, bewolkt weer, op de baan of in het bos, altijd goed. Ik koop mijn Oakley's vanuit Spanje, goedkoop zullen ze nooit worden maar de prijzen liggen daar vaak nog 50 euro goedkoper als bij de gekende sites als mantel, futurum etc.

Een kameraad rijdt met volle tevredenheid rond met brillen vanop AliExpress, voor de prijs dat een bril daar kost kan je hem al eens laten vallen.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 13 mar 2016 18:49

Bedankt voor de reacties zo ver!
NoChain schreef:Ik koop mijn Oakley's vanuit Spanje.
Waar koop je ze als ik vragen mag?

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 mar 2016 19:12

jsprbcn schreef:Bedankt voor de reacties zo ver!
Hier zo https://www.granoptic.com/
Over het jaar heen doet ie ook nog een keer of zes een actie waarbij er nog 5 a 10 euro korting op zit.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 mar 2016 19:17

Je kan ook eens een adidas proberen.,. de evil eye (evt dde half rim uitvoering). Zelf goede ervaring mee (weliswaar aangekocht vanwege de inserts op sterkte, maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon krijgen zonder dat extraatje). Recent na 12 jaar de oranje en de spiegel glazen vervangen voor een vers setje.

Volgens mij moet je wel altijd even uitproberen hoe een bril zit. Elk hoofd is anders, dus als bij de 1 een bbb bril na een uurtje of 2 vervelend gaat zitten, hoeft dat voor de ander niet zo te zijn. vwb de adidas Evil Eye, die zijn nog in een S en een L frame maat te krijgen. En verder goed verstelbaar bij neusvleugels en pootjes.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 13 mar 2016 19:38

NoChain schreef:
Over het jaar heen doet ie ook nog een keer of zes een actie waarbij er nog 5 a 10 euro korting op zit.
Bedankt!
Ik heb mij andere Oakleys bij Gafasonline.es gehaald. Zelfde prijzen zie ik zo.

De Jawbreaker is niet eens zo heel erg duur zie ik 125€ voor een normale zonnebril en 160€ voor een pola of photochromic (werkt dat een beetje). Zijn alle glazen van de jawbreaker serie Prism trouwens?

nucleus
Forum-lid

nucleus 14 mar 2016 10:25

Ik ben nu 2 jaar in het bezit van een bril van ZeroRH+ (Gotha) met 3 verschillende lenzen voor verschillende typen weer en ben er zeer tevreden over! Frame is licht, lenzen zijn makkelijk te verwisselen en mits je niet te wild doet blijven ze goed krasvrij. Neusvleugels zijn aan te passen naar gelang je neusgroote, ventilatie is prima, alleen in de winter nog wel eens aangeslagen glazen als de buff tot over de neus gaat. De verkrijgbaarheid van spare lenses is echter wel minder en kost moeite.

Alberto Contador koerste er 1 of 2 seizoenen geleden mee. En als het goed genoeg was voor hem, dan toch zeker ook voor mij. ;)

Meer info: http://www.zerorh.com/en/bike_wear/sportglasses/

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 14 mar 2016 10:36

Ik heb ook meerdere Oakley's en zweer er bij. Maar ik heb in het verleden een BBB Select en een Giro Havik gehad (die laatste wordt niet meer gemaakt). Die vond ik beide ook super.

Nietbest
Forum-lid

Gebruikersavatar Nietbest 14 mar 2016 10:53

jsprbcn schreef:
NoChain schreef:
Bedankt!
Ik heb mij andere Oakleys bij Gafasonline.es gehaald. Zelfde prijzen zie ik zo.

De Jawbreaker is niet eens zo heel erg duur zie ik 125€ voor een normale zonnebril en 160€ voor een pola of photochromic (werkt dat een beetje). Zijn alle glazen van de jawbreaker serie Prism trouwens?
Bij de Jawbreaker is Prizm niet standaard, hebben ook nog normale lenzen. Oakley zal in de toekomst wel steeds meer gaan werken met Prizm waardoor t bijna standaard zal gaan worden.

rene909
Forum-lid

Gebruikersavatar rene909 14 mar 2016 16:23

Ik gebruik de Salice 006 sinds een jaar of twee. In mijn optiek (leuke woordspeling) is dit een aardig hufterproof brilletje. Ik ga er niet bepaald zuinig mee om, maar de lens (standaard rode) ziet er nog fonkelnieuw uit.

http://www.duesse.nl/salice.nl/006-p-20.html

Plaats reactie