Garmin Edge 500
Even het topic aan het doorlezen omdat Rose vandaag een mooie aanbieding heeft voor de Edge 500 en kwam daarbij bovenstaande post tegen. Is die tutorial al ergens te vinden, Geertjeb?geertjeb schreef:Ik ben van plan om binnenkort een uitgebreide tutorial te gaan maken waarin ik uitleg hoe ik routes bouw in o.a. de Ardennen. Is erg leuk, als je eenmaal de smaak te pakken hebt bouw je de mooiste routes over rustige wegen en met de klimmetjes die je wil.PetiK schreef:Toch bijzonder content met dit apparaatje. Lang getwijfeld of ik deze zou nemen of een computer met GPS kaarten en navigatie. Geen spijt. Vorige week in de Ardennen geweest, totaal onbekend gebied maar 0 meter verkeerd gereden en een prachtige rit gemaakt. Broodkruimelspoor werkt redelijk feilloos; enige nadeel is dat je de overige gegevens tijdens het navigeren niet kunt zien (snelheid/hartslag/cadans etc.). Alles staat of valt natuurlijk wel met een goede route in TCX. Ik heb hier een bestaande route op gpsies voor gebruikt.
-
- Forum-lid
Voor de zoveelste keer wordt mijn hartslagmeter en kcal verbruik niet weergegeven op de Garmin Edge 500. Wat is hiervan de oorzaak. Ik heb de hartslagband al verschillende malen schoongespoeld met lauw water.
Ik heb sinds ruim twee jaar een edge 500 en sensor-setje in bezit; geen grote problemen mee gehad tot afgelopen week.
Apparaat is gekoppeld met een hartslagmeter (werkt prima) en een snelheid+cadanssensor, de "oude" GSC10 met het armpje. Via wat gegoogel ben ik erachter gekomen dat waarschijnlijk de snelheidssensor, die zich in het armpje bevindt, kapot is. Dit plastic armpje is helaas voor zover ik kan zien niet verder uit elkaar te halen om een onderdeel te vervangen. Allemaal niet heel prettig, maar grootste probleem is dat de elektronica in de casing van de GSC10 nog denkt dat de sensor werkt en ik vermoed dat de edge dus geen GPS snelheid wil weergeven zolang dit het geval is (of de GPS snelheden moeten wel heel beroerd zijn; van 200 naar 0 en weer terug etc...). Cadans-sensor werkt nog prima en is een must (belangrijker dan betrouwbare snelheidsmeting).
Mogelijke oplossingen:
1) nieuwe sensor kopen
2) armpje slopen, nieuwe magneetsensor erin solderen
3) op de een of andere manier de edge 500 duidelijk maken dat er de cadans+snelheidssensor een cadans-sensor geworden is.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 3, om in de tussentijd dat ik zoek naar goedkope sensor/manieren om zelf te fixen gewoon door te fietsen met enige vorm van snelheidsmeting.
Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee en/of een manier hoe ik dit kan doen?
Apparaat is gekoppeld met een hartslagmeter (werkt prima) en een snelheid+cadanssensor, de "oude" GSC10 met het armpje. Via wat gegoogel ben ik erachter gekomen dat waarschijnlijk de snelheidssensor, die zich in het armpje bevindt, kapot is. Dit plastic armpje is helaas voor zover ik kan zien niet verder uit elkaar te halen om een onderdeel te vervangen. Allemaal niet heel prettig, maar grootste probleem is dat de elektronica in de casing van de GSC10 nog denkt dat de sensor werkt en ik vermoed dat de edge dus geen GPS snelheid wil weergeven zolang dit het geval is (of de GPS snelheden moeten wel heel beroerd zijn; van 200 naar 0 en weer terug etc...). Cadans-sensor werkt nog prima en is een must (belangrijker dan betrouwbare snelheidsmeting).
Mogelijke oplossingen:
1) nieuwe sensor kopen
2) armpje slopen, nieuwe magneetsensor erin solderen
3) op de een of andere manier de edge 500 duidelijk maken dat er de cadans+snelheidssensor een cadans-sensor geworden is.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 3, om in de tussentijd dat ik zoek naar goedkope sensor/manieren om zelf te fixen gewoon door te fietsen met enige vorm van snelheidsmeting.
Heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee en/of een manier hoe ik dit kan doen?
-
- Forum-lid
Ja dit kan op de Edge 500
Met mijn Garmin Edge loop ik tegen het volgende 'probleem' aan. Als ik tijdens een fietstocht pauzeer dan veranderd de hoogte ineens, zie afbeelding:
Dit komt voor als ik langer pauzeer en dan b.v. de Garmin uitzet of als je hem ergens mee naar binnen neemt.
Wie weet hoe dit komt en wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn?
Dit komt voor als ik langer pauzeer en dan b.v. de Garmin uitzet of als je hem ergens mee naar binnen neemt.
Wie weet hoe dit komt en wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn?