Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

voor de liefhebbers...onderzoek

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 25 feb 2016 10:15

53x11 schreef:
Weten we nu al wie het onderzoek gaan uitvoeren?
Het Centre for Human Drug Research (CHDR) in Leiden gaat het onderzoek uitvoeren. Onderzoeksgroep ziet er als volgt uit:

J.A.A.C. Heuberger, MSc, hoofdonderzoeker
Dr. J.I. Rotmans, MD
Dr. J.M.A. Daniels, MD
Prof. A.F. Cohen, MD
Prof. J. Burggraaf, MD
Thijs Zonneveld, wielrenner en columnist
Mr. H. Ram, Nederlandse Dopingautoriteit
De Nederlandse Toer Fiets Unie, NTFU

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 feb 2016 10:22

Wie hoort er in dit rijtje niet thuis?

bve
Forum-lid

bve 25 feb 2016 12:22

robbebopper schreef:Oh ja, dit jaar wil ik weer meedoen :like:
Ik doe waarschijnlijk voor de eerste keer mee dit jaar, 5 dagen herstel tussen de MTR en het NCK moet kunnen, hoop ik.
Offtopic: ik heb de KNWU gemaild ivm 'wilde wedstrijden', voor de tijdstrijderscup en MTR vooralsnog geen boetes. :lol:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 feb 2016 14:56

detest schreef: Het Centre for Human Drug Research (CHDR) in Leiden gaat het onderzoek uitvoeren. (...)
(deels) dezelfde groep dus als de groep die de review schreef die ik een tijdje terug plaatste
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

herwerdenrijder
Forum-lid

herwerdenrijder 01 mar 2016 18:34

Ik heb contact gehad met het CHDR, de hier eerder vermeldde eis van gemiddeld 35-37km/h op een individuele rit van 90 km wordt niet door hen gesteld. Er is geen harde ondergrens, richtlijn is ongeveer >30 km/h bij een individuele rit van 3 uur.
Je kan je nog aanmelden.

JanWielrenner
Forum-lid

JanWielrenner 17 mar 2016 20:24

Ik heb als snelheid naar waarheid "boven de 30 km/u" opgegeven en ben vandaag gebeld dat ik zeer waarschijnlijk word uitgenodigd. Het enige dat nog moet worden uitgezocht is of een lidmaatschap van een andere sportbond e.e.a. verhinderd, omdat je daardoor mogelijk aan de dopingreglementen moet voldoen (alhoewel ik alleen recreatief speel, niet deelneem aan wedstrijden en de registratie bij die andere sportbond gaat alleen om het bijhouden van mijn speelsterkte). Zijn er nog meer forumleden uitgenodigd nadat ze zich hebben opgegeven?

Eerlijk gezegd had ik geen hoge verwachtingen van mijn "kansen" om te worden uitgenodigd. Ik begin nu een beetje te twijfelen: moet ik dit wel willen? Eigenlijk ga je medicijnen gebruiken terwijl je gezond bent. Ik lees nergens iets over mogelijke bijwerkingen, behalve dat bloed dikker/stroperig kan worden. Ik neem aan dat daar inmiddels voldoende onderzoek naar is gedaan en dat EPO dusdanig is doorontwikkeld dat dit geen echt gevaar meer is? Je leest nooit meer iets over dode wielrenners door EPO-gebruik. Zijn er volgens jullie andere bijwerkingen of overwegingen die ik in mijn beslissingen moet meenemen?

JanWielrenner
Forum-lid

JanWielrenner 19 mar 2016 10:57

Niemand anders die zich heeft aangemeld en uitgenodigd wordt?

Ook niemand die nog tips heeft over waar rekening mee te houden en welke argumenten een rol spelen bij een goede afweging? Of iemand die ervaring heeft met EPO gebruik en misschien iets meer weet over de gezondheidsrisico's ;)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 19 mar 2016 16:12

Iemand die het heeft geprobeerd, is Erik Dijkstra. Je kunt er hier over terug lezen inclusief het morele aspect en risico's.
en een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=0z4reptAbhs
Ook daarin wordt een risico aangehaald, namelijk dat je een kankercel kunt aanwakkeren.

Zelf zou ik er niet aan beginnen. Dat je niet meer hoort over dode wielrenners komt misschien ook wel doordat het niet of weinig wordt gebruikt? Van die oude generatie zijn er nog wel een aantal die niet oud zijn worden. Die zullen waarschijnlijk alles wat los en vast geslikt en gespoten hebben, overigens.

dt_swiss
Forum-lid

dt_swiss 20 jun 2016 10:45

Inmiddels is het resultaat bekend, wel een bijzondere uitkomst:

http://nos.nl/artikel/2112217-epo-lijkt ... nners.html

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 20 jun 2016 11:05

Ben dan wel benieuwd wat de bloedstalen zeggen.

PatrickSchoenmakers
Forum-lid

PatrickSchoenmakers 20 jun 2016 11:32

Confirmation bias confirmed.

Plaats reactie