Upgrade wielen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik weeg overigens 85-90 kg en de R1's zijn inderdaad voldoende stevig. Met 25 kg minder zou ik mij voor kunnen stellen dat je een soort stuiterbal wordt.
Toch zijn er vaak leuke aanbiedingen voor de (overjarige) Fulcrum's. Het zijn mooie wielen, bewezen kwaliteit en ze behouden ook hun waarde mocht je ze ooit door willen verkopen. Qua prijs/kwaliteit kun je er geen buil aanvallen, het oog wil ook wat en ik heb wielen liever iets te stevig dan te slap (gewicht maakt me niet zoveel uit). Kortom, ik zou voor de Zero's gaan .
Ps. Het comfort zou ik overigens ook meer in de banden/zadel zoeken dan in de velgen.
Toch zijn er vaak leuke aanbiedingen voor de (overjarige) Fulcrum's. Het zijn mooie wielen, bewezen kwaliteit en ze behouden ook hun waarde mocht je ze ooit door willen verkopen. Qua prijs/kwaliteit kun je er geen buil aanvallen, het oog wil ook wat en ik heb wielen liever iets te stevig dan te slap (gewicht maakt me niet zoveel uit). Kortom, ik zou voor de Zero's gaan .
Ps. Het comfort zou ik overigens ook meer in de banden/zadel zoeken dan in de velgen.
Heb ook lang rondgekeken en vooral getwijfeld tussen Zero's en Quattro Carbon. Zero's zijn superwielen lees de diverse fora er maar op na. De Quattro's zijn nog betrekkelijk nieuw en dus is er nog weinig feedback op de lange termijn. De eerste testen zijn heel positief. Ik heb de Quattro's genomen omdat ik ook moraal krijg van hoe ze mijn fiets 'compleet' maken. Rationeel gezien had ik met de zero's voor minder geld vermoedelijk net zulke goede wielen gehad (qua lagers zelfs beter vermoedelijk). Gekocht bij Hopmans (NL) waar ze goedkoper zijn dan de door Rodelro getoonde prijzen.
Will the world end in the daytime ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Er staat overigens een set Racing Zero's op Marktplaats. Voor €250,- zijn ze incl banden af te halen (had hem ff gemailed). Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, dus ik zou ze sowieso afhalen en goed inspecteren (remranden, spaakspanning, slagen, naven etc).
http://link.marktplaats.nl/m1028664022
Voor dat geld kun je ze altijd nog als reserveset gebruiken of (met winst) doorverkopen mochten ze niet bevallen.
http://link.marktplaats.nl/m1028664022
Voor dat geld kun je ze altijd nog als reserveset gebruiken of (met winst) doorverkopen mochten ze niet bevallen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat is een no go deze serie had heer veel klachten....
Ik heb de Fulcrum racing zero als klimset en de racing quattro lg (met de nieuwe bredere velg) als winterset. Beide sets bevallen goed, maar de naven van de zero's lopen toch een stuk lekkerder. De quattro carbon heeft volgens mij dezelfde naven als de gewone quattro. Voor de prijs van de quattro carbon vind ik de naven dan erg matig. Van de bredere velg van de quattro merk ik in de praktijk weinig tot niets (met 25 mm banden). De zero's zijn gewoon top.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom men wielen koopt "voor de looks" in plaats van voor comfort dan wel de rij-eigenschappen die bij de rijder passen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Van het weekend sprak ik iemand met carbon velgen, erg hoog, die steeds zowat van de weg af waait bij een beetje wind. Hij overwoog weer over te stappen naar lage velgen.
Ik vraag me dan af of je fietst voor je plezier of voor "het jochie met de mooie fiets".
Van het weekend sprak ik iemand met carbon velgen, erg hoog, die steeds zowat van de weg af waait bij een beetje wind. Hij overwoog weer over te stappen naar lage velgen.
Ik vraag me dan af of je fietst voor je plezier of voor "het jochie met de mooie fiets".
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Volgens mij is het wel een wielrenners trekje dat alles er tip top en flashy uit moet zien. Anders zie ik ook geen verklaring waarom de grote merken elk jaar nieuwe modellen/kleurschema's uitbrengen en amateurs zo graag op carbon rijden of de mensen met 11 speed voor hun zondagmorgen ritje.EdBo schreef:Ik vraag mij eigenlijk af waarom men wielen koopt "voor de looks" in plaats van voor comfort dan wel de rij-eigenschappen die bij de rijder passen. Kan iemand mij dat uitleggen?
Van het weekend sprak ik iemand met carbon velgen, erg hoog, die steeds zowat van de weg af waait bij een beetje wind. Hij overwoog weer over te stappen naar lage velgen.
Ik vraag me dan af of je fietst voor je plezier of voor "het jochie met de mooie fiets".
Onder het motto: 'You look good, you feel good' spelen looks voor mij wel mee. Ik ben eerder geneigd om de fiets te pakken als ik hem mooi vind dan wanneer ik op een lelijk fietsje zou moeten rijden. Ook als ik een nieuw zadeltje of stuurtje o.i.d. heb kan ik niet wachten om weer op de fiets te springen en deze uit te proberen.
Edit: Dit moet overigens niet omslaan in het doelloos maar iets kopen. Als je in de polder of langs de afsluitdijk woont en 60 kg weegt moet je uiteraard geen 90mm hoge velgen gaan kopen. Je goed inlezen, vergelijken en je niet bij de eerste beste aanbieding een oor aan laten naaien horen gewoon bij gezond verstand.
Echter zou ik bij hoge velgen wel kiezen voor SRAM S60's of FFWD's boven de Cosmic Carbons vanwege mijn zwart/rode 'thema'. Zelf heb ik voor de Fulcrum Racing 1's gekozen (laag, aluminium, stevig voor mijn gewicht, mooi voor het oog met platte spaken en bijpassende kleuren). Je kan dus prima looks, kwaliteit en prestaties combineren (tegen een prijs). 'Te stijf' bestaat in mijn ogen niet en comfort bij een racefiets staat bij mij niet voorop.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 15 mar 2016 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vraag me af wat je precies wil duidelijk maken met dit bericht...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hallo,
Hartelijk dank voor jullie feedback, op aanraden heb ik ook bij verschillende wielbouwers ten rade gegaan en ben tot deze selectie gekomen. Graag nog jullie laatste input alvorens een beslissing te nemen.
1) Fulcrum racing Zero
2) Handgemaakt:
Naven: Carbon ti zwart Sh 11V, 20 gts voor en 24 gts achter
Velgen: 30mm hoge Tune velgen zwart
Spaken: Dt Revolution en Dt Comp rechtsachter zwart
Nippels: alu zwart
Prijs: 699 euro
3) Handgemaakt:
Hope mono RS set
Ryde pulse sprint 24 (radiaal)
Ryde pulse sprint (asymmetric) 28 (kruis over 3 beide zijden)
Spaken: DT Revolution DT Swiss nippels
570€
Hartelijk dank voor jullie feedback, op aanraden heb ik ook bij verschillende wielbouwers ten rade gegaan en ben tot deze selectie gekomen. Graag nog jullie laatste input alvorens een beslissing te nemen.
1) Fulcrum racing Zero
2) Handgemaakt:
Naven: Carbon ti zwart Sh 11V, 20 gts voor en 24 gts achter
Velgen: 30mm hoge Tune velgen zwart
Spaken: Dt Revolution en Dt Comp rechtsachter zwart
Nippels: alu zwart
Prijs: 699 euro
3) Handgemaakt:
Hope mono RS set
Ryde pulse sprint 24 (radiaal)
Ryde pulse sprint (asymmetric) 28 (kruis over 3 beide zijden)
Spaken: DT Revolution DT Swiss nippels
570€
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jawel,rodelro schreef:Geen reactie's...
Fulcrum Racing Zero
Maar een handgebouwd setje kan natuurlijk ,ook.
Iedereen is unaniem lovend over de zero's of de 24CL's.
Je kan natuurlijk blijven twijfelen maar uiteindelijk kan niemand in jouw plaats beslissen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend