Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Ultimate, Cannondale Caad 12, Trek emonda

basil
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:49

basil 01 mar 2016 17:23

Aangezien ik momenteel met mijn 29er mtb op de baan rij zou ik graag en racefiets willen aanschaffen.
Houding mag sportief zijn maar ik heb geen model om te vergelijken. Ik ben 40j maar heb nog wel best wet lenigheid, denk ik ;)
Heb me laten opmeten en mijn maten zijn, welke fietsmaat raden jullie aan :

1892 totale lengte
913 binnen beenhoogte
622 romplengte
710 armlengte
453 schouderbreedte

Ik heb vooral onderstaande modellen op het oog :

- Canyon Ultimate CF SL 7.0, bij Canyon raden ze de XL aan
- Cannondale Caad 12, 105 (€1499 of €1699 disc) alu frame
- Trek Emonda alr 5 (€1499) alu frame
- Trek emonda s4 (€1499) carbon frame maar tiagra, groep eventueel later upgraden

Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de Canyon, veel kwaliteit voor zijn prijs, comfort van het carbon frame,7,6kg (lichtste fiets) én ik vind het ook de mooiste. De Caad 12 zegt me ook wel iets, misschien beter geschikt aangezien ik vrij korte benen heb voor mijn lengte?
Hoe denken jullie over schijfremmen op een racebike, binnen een paar jaar de standaard ?

Merci alvast !

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 01 mar 2016 18:55

Geinig, ik keek naar precies dezelfde modellen, uiteindelijk dus die Canyon geworden ivm prijs/gewicht. Die XL moet jou ook als gegoten zitten met die maten, ikzelf twijfelde nog over een kortere stuurpen (armlengte 63 dacht ik) maar is niet nodig.

Gebruikersavatar
JorBak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:39

Gebruikersavatar JorBak 01 mar 2016 19:23

+1 Canyon. Prima fiets

Steve
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 feb 2015 09:54

Steve 01 mar 2016 19:39

Niks mis met Canyon maar dan moet je zelf kunnen sleutelen.
Cannondale CAAD12 is een zeer goede keuze. Licht, levenslange garantie kader en dus perfect te Upgraden in de tijd.

arnold
Forum-lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 01 mar 2016 20:35

Tsja een carbonframe met goede specs voor 1600 of een super alu bike (caad 12) met wat minder specs. Allebei goede fietsen
Caad heeft ook wel een iets andere geometrie dan de canyon.
Ik rij zelf op een caad 10 105, top fiets, geen moment spijt van gehad, wel de stock-wielen geswiept.
Persoonlijk vind ik het frame van de caad mooier en dan heb ik nog liever de caad 10 dan de caad 12, maar dat is puur smaak
Ik zou zeggen probeer eens bij een fm op een caad12 een proefritje te maken
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 01 mar 2016 20:47

De eerste drie zijn top, nadeel van Canyon is dat je online bezig bent en het waarschijnlijk even duurt voordat je hem hebt. De carbon trek met tiagra niet doen. Hoe goed die groep ook is geworden, je kan beter een top alu frame hebben dan een low-end (als je dat zo kan noemen) carbon frame hebben aangezien t alu frame vaak zelfs beter is. Ook krijg je dan een betere groep.
Maak joe woar

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 01 mar 2016 22:00

Steve schreef:Niks mis met Canyon maar dan moet je zelf kunnen sleutelen.
Cannondale CAAD12 is een zeer goede keuze. Licht, levenslange garantie kader en dus perfect te Upgraden in de tijd.
Mwah, dat in elkaar zetten kan echt een meervoudig gehandicapte nog. Al zal die waarschijnlijk niet veel aan zo'n fiets hebben.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 mar 2016 22:04

Steve schreef:Niks mis met Canyon maar dan moet je zelf kunnen sleutelen.
Cannondale CAAD12 is een zeer goede keuze. Licht, levenslange garantie kader en dus perfect te Upgraden in de tijd.
Misschien een tikkie zwaar aangezet. De Canyon komt in een doos, je moet inderdaad een paar dingetjes recht en vast zetten. Het is niet echt ingewikkeld. (Je kunt ook naar Koblenz rijden)
Verder is het min of meer gelijk aan iedere andere fiets, als er iets aan moet gebeuren dat je zelf niet kunt dan moet je naar een fietsenmaker.
Voor de rest allemaal mooie en goede fietsen.

basil
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:49

basil 21 mar 2016 15:39

Bedankt voor jullie oprechte mening, mijn keuze is er al iets makkelijker op geworden.

Ik blijf twijfelen tussen de Canyon Ultimate en de Caad 12 105.
Ik zou volgende week eventueel eens naar Koblenz willen rijden, vind het anders moeilijk om een fiets enkel op het zicht te kopen.
Een ritje op een parking zegt natuurlijk ook niet zoveel maar dan heb ik er eens even op gezeten, dat zal toch al iets zeggen.

In de buurt is er een FM die de caad 12 heeft staan, dus ik ga daar toch ook eens kijken-passen.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de Canyon, denk dat ik me achteraf het iets minder comfortabele alu frame zou beklagen, al lees ik in bikereviews dat hij heel dicht bij een carbon supersix staat, met tiagra dan wel..

basil
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:49

basil 08 apr 2016 14:21

Kogel is door de kerk !
Gisteren zag ik bij Canyon de Ultimate XL op voorraad staan, ik heb hem dan maar in één keer besteld. Levering zou volgende week zijn... we zullen zien.
Toch wel heel blij met mijn uiteindelijke keuze =).
Achteraf zou ik de wielen nog willen upgraden naar Fulcrum racing 3 en we zijn klaar.

Plaats reactie