Vittoria Grafeen banden
rijden lekker 50 of 120k hebben ze gewoon overleeft en nee niet alleen in droog en lekker weer weer als test erop gedaan.. Maar ja als vlieg gewicht rolt/rijd/glijd/grip alles lekker en mocht het toch niks zijn koop ik gewoon weer de andere als deze op gereden zijn..
Vandaag eerste rit met gloednieuwe Vittoria Rubino Pro Speed grafeen banden. Gelijk lek Ok, het weer was droog en het wegdek kletsnat dus zo'n beetje het slechtste wat je kunt hebben, Maar dit was toch wel een teleurstelling. Tja shit happens. Ik ga eens kijken hoe ze het verder in het seizoen houden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Wetenschappelijk onderbouwd is het niet, dus wellicht valt er nog wel wat op af te dingen. Maar met een nat wegdek blijven allerlei kleine steentjes aan je band plakken door het vocht. Met nat weer worden je banden nog enigszins schoon gespoeld en ik heb het idee dat er dan minder kans is dat steentjes blijven plakken. Met droog weer gebeurt dan nauwelijks en is de kans het grootst dat ze in de band kunnen doordringen. De keren dat ik lek ben gereden was het in ieder geval vrijwel altijd dat type weer, droog met een nat wegdek.Bredalp schreef:Jammer Herman. Mag ik eens vragen, je zegt droog weer en nat wegdak, dat is het slechtst wat je kan hebben.
Waarom is dat eigenlijk?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- bjaslagter
- Forum-lid
Link naar het artikel dat daar wél te lezen is: http://www.cyclist.co.uk/in-depth/785/v ... -like-this
Volg mijn blog op http://despijkeruitwildervank.wordpress.com/
-
- Forum-lid
Zijn er al meer ervaringen over deze bandjes?
Doe er nu al een 1000km mee en nog niet lek gereden. Rubino Pro Speed 25mm.
een paar keer in slecht weer, naderhand een paar steentjes verwijderd en er zitten ondertussen een paar slipjes in de band, maar niet lek!
baanvast en bollen goed.
dus ik tot nu toe tevreden en heb niet meer betaald dan een Grand prix 4000II van condi, 3€ meer, waar ik altijd op reed.
een paar keer in slecht weer, naderhand een paar steentjes verwijderd en er zitten ondertussen een paar slipjes in de band, maar niet lek!
baanvast en bollen goed.
dus ik tot nu toe tevreden en heb niet meer betaald dan een Grand prix 4000II van condi, 3€ meer, waar ik altijd op reed.
-
- Forum-lid
Sta op het punt de Vittoria Corsa Grafeen te bestellen, hoe verhouden deze zich tot de (veel duurdere) Bontrager R4?