Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 mar 2016 13:35

@avado,wat is zoveel beter? Je vergelijkt een aero frame met een all round frame zoals ze beschreven worden.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat een Sensa rond de 300 gram lichter is en er 25 mm banden in passen.
Een vriend van mij heeft 3 sensa's gehad en nu de black Buck en merkt geen verschil,is een lomp persoon van 92kg.
Ik zelf ben afwachtend op een Gulia g2,Ook ik ben ben cc5311 geweest en Sensa heb ik aangehaald en verder weinig aandacht aan geschonken wel de apex als advies.helaas niet tot zaken gekomen ivm inruil van mijn Kuota.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Avado
Forum-lid

Avado 08 mar 2016 14:47

Hi Nijkie,

Zoveel beter is natuurlijk zeer persoonlijk. Wat voor mij beter is hoeft voor een ander niet beter te zijn. Het zijn, zoals je zelf al aangeeft, twee totaal verschillende fietsen namelijk.

Ik vond/vind de Apex Blackbuck stijver, directer sturen en fijner rijden.

Zelf ben ik geen 'lomp' (jouw woorden :D )persoon van 92 kg maar ik ben 22 kg lichter. Dat zal er wellicht ook mee te maken hebben ;)
M.vr.gr. André

twinny
Forum-lid

twinny 09 mar 2016 14:16

Ik heb de Sensa Giulia daar gekocht en ze hebben mij ook niet gestuurd richting Apex. Maar als er in testverslagen geschreven wordt dat Sensa stijver is dan black Buck van Apex en CC zegt dat het niet zo is dan twijfel ik in de verkoper welke als eigen merk Apex verkoopt.

Ik ben ook zeer tevreden over die winkel hoor! Tevreden klant ben ik.
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

Avado
Forum-lid

Avado 09 mar 2016 14:25

Ik heb op beide gefietst en ik vind de Apex Blackbuck absoluut stijver en directer dan de Sensa G2.
Testen in de bladen zeggen mij helemaal niets. Het gaat toch om je eigen mening en ervaring hiermee op de weg. Twijfel in de verkoper in deze vind ik behoorlijk ongegrond als je beide fietsen niet persoonlijk hebt getest.

Het advies en de service staan daar op een hoog niveau is mijn ervaring.
M.vr.gr. André

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mar 2016 14:33

Stijfheid is nou juist iets wat gemeten kan worden. En waarmee 2 verschillende frames, objectief, te vergelijken zijn. Hoe kan je dan "vinden" dat de ene stijver is dan de ander, op basis van je eigen mening? Het is zo, of het is niet zo. daar kan niets persoonlijks aan zitten.
Je noemt de blackbuck absoluut stijver dan de Sensa g2., wil je daarmee zeggen dat relatief gezien juist de Sensa G2 stijver is?

De test in een blad, als dat gaat om objectieve waarden, dan zegt dat toch juist alles over de eigenschappen? Als de test alleen maar gaat over de beleving en het gevoel van een testrijder, wordt het een subjectiever verhaal.

Natuurlijk kan je wel persoonlijk de ene fijner vinden rijden dan de ander en je keuze daarop baseren lijkt me goed. :)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Avado
Forum-lid

Avado 09 mar 2016 14:49

Ik begrijp wat je zegt en daar heb je ook helemaal gelijk in. Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat voor mij de persoonlijke ervaring en niet de cijfertjes uit een test de doorslaggevende factor is om voor een bepaalde fiets te kiezen. Persoonlijk ervaar ik de Apex Blackbuck als zijnde stijver dan de Sensa. De cijfertjes wijzen inderdaad anders uit.

En dan kom je weer op jouw laatste zin uit :)

Ik adviseer daarom ook iedereen bij het kopen van een nieuwe/andere fiets om een gedegen proefrit te maken.

Niets zo persoonlijk als een fietskeuze :)
M.vr.gr. André

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 mar 2016 16:03

Je moet ook 2 fietsen vergelijken met zelfde wielen banden groep etc,maar een knalstijve fiets is ook niet alles.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Avado
Forum-lid

Avado 09 mar 2016 16:20

Klopt helemaal.
M.vr.gr. André

erik1980
Forum-lid

erik1980 29 mar 2016 00:24

Hallo allemaal, ik heb ook een blackbuck gekocht en afgelopen vrijdag heb ik hem opgehaald. Erg mooie en fijne fiets!

Ik wil graag foto's met jullie delen maar ik weet niet hoe ik dat hier moet uploaden! Kan iemand mij dit uitleggen?

vr gr Erik

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 29 mar 2016 08:17

erik1980 schreef:Hallo allemaal, ik heb ook een blackbuck gekocht en afgelopen vrijdag heb ik hem opgehaald. Erg mooie en fijne fiets!

Ik wil graag foto's met jullie delen maar ik weet niet hoe ik dat hier moet uploaden! Kan iemand mij dit uitleggen?

vr gr Erik
op http://tinypic.com/ foto uploaden evt resizen naar "messageboard"

de cIMG Code for Forums & Message Boards kopieren en in je bericht plakken.

done....
Laatst gewijzigd door Supergrover op 30 mar 2016 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

koos1978
Forum-lid

koos1978 29 mar 2016 16:59

Is de Blackbuck er toevallig al met schijfremmen? Een vriend van mij heeft daar nl. interesse in.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2016 18:24

koos1978 schreef:Is de Blackbuck er toevallig al met schijfremmen? Een vriend van mij heeft daar nl. interesse in.
kijk even op de apex site voor meer info ;)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie