Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 30 mar 2016 14:57

Heb zelf twee fietsen van Canyon. Bij de eerste in 2014 zeven weken vertraging, bij mijn Inflite geen. En er komt nog een Ultimate AL aan volgende maand. Het is het wachten waard.

Ik denk niet dat Canyon wakker ligt van dreigementen om orders te annuleren. Is het een aantal van jullie nog steeds niet duidelijk dat ze omkomen in het werk en in de orders? Dit topic heeft niet voor niets 1000+ pagina's. Als persoon a hem niet wil, dan willen personen b en c en d hem wel en graag ook nog.

jawie
Forum-lid

jawie 30 mar 2016 15:11

Het lijkt verdorie wel een Italiaanse leverancier met dito levertijden :)

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 30 mar 2016 15:24

Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

ironmon
Forum-lid

ironmon 30 mar 2016 15:40

RuudRuud schreef:
Wat doet Specialized trouwens? Stel dat ik niet de Roval wielen zou willen maar Fulcrums om maar iets te noemen? Of ik wil een Ritchey stuur ipv het standaard gemonteerde stuur?
Was bij mijn Specialized dealer geen probleem, maar mogelijk is dit wel een uitzondering ... Frame S-Works Venge topmodel (2015), maar ipv Dura Ace di met Ultegra di en met wielen die ik al had. Ook andere keuze cranckstel en stuur. Dus customized.

LittleWhiteDog
Forum-lid

LittleWhiteDog 30 mar 2016 17:05

ironmon schreef:
RuudRuud schreef:
Wat doet Specialized trouwens? Stel dat ik niet de Roval wielen zou willen maar Fulcrums om maar iets te noemen? Of ik wil een Ritchey stuur ipv het standaard gemonteerde stuur?
Was bij mijn Specialized dealer geen probleem, maar mogelijk is dit wel een uitzondering ... Frame S-Works Venge topmodel (2015), maar ipv Dura Ace di met Ultegra di en met wielen die ik al had. Ook andere keuze cranckstel en stuur. Dus customized.
Das ook niet fabriek-af hé. Het is je dealer die de wijzigingen gedaan heeft

Karl66
Forum-lid

Karl66 30 mar 2016 18:27

En dat is dus het voordeel van met dealers werken, wat Canyon niet doet. En omdat je de fiets ook bij Canyon zelf niet kan configureren, krijg je meestal een fiets die niet optimaal is...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 30 mar 2016 21:15

Werken via een dealer heeft zeker zijn voordelen voor de eindconsument. Al komt dit altijd tegen een prijs. Of je die wilt betalen is ieders eigen keuze.

Maar ik denk dat een direct sales model via internet toch de toekomst is. Trek heeft dit al aangekondigd voor Noord Amerika en dat zal vroeg of laat ook uitgerold worden naar de rest van de wereld. BMW heeft dit voor haar elektrische auto's gedaan in Duitsland. Niet toevallig: in beide gevallen was een verbond van respectievelijk Trek- en BMW-dealers over de zeik. Waarom denk je dat V en D, Schoenenreus en al die andere winkels failliet gaan? Vanwege de Zalando's en de Amazons.

Je kunt wel blijven hangen in het verleden, maar je kunt ook zoals Canyon, Rose en Radon (toevallig allemaal Duits) een nieuwe weg inslaan, eentje met toekomst. Dat dat met horten en stoten gaat, ongetwijfeld. Wees daarvan bewust en koop anders veilig je overgeprijsde fiets lekker bij de fietsenmaker.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 30 mar 2016 21:16

Maar bij Rose kan je wel alles aan je fiets wijzigen. Van banden tot stuurlint. 8-). Dus waarom het bij canyon zo moeilijk is :dislike: ?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mar 2016 21:22

Rose heeft die andere dingen toch al in het assortiment. Bij Canyon kopen ze gewoon evenveel Mavic wielen als frames voor de complete fietsen in. Dat is kostentechnisch zeer efficiënt. Koop je van alles wat in dan blijf je automatisch met een hele berg Mavic wielen zitten ;) .
Campagnolo Ultra Dork

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 30 mar 2016 21:52

bobkat19 schreef: Ik denk niet dat Canyon wakker ligt van dreigementen om orders te annuleren. Is het een aantal van jullie nog steeds niet duidelijk dat ze omkomen in het werk en in de orders? Dit topic heeft niet voor niets 1000+ pagina's. Als persoon a hem niet wil, dan willen personen b en c en d hem wel en graag ook nog.
Denk je dat werkelijk? Een goed bedrijf ligt daar juist wel wakker van en streeft na om iedere klant naar tevredenheid van dienst te zijn. Zijn al veel gevestigde namen in industrie kapot gegaan aan arrogantie en dan heb ik het niet alleen over fietsen. Op het moment dat je niet nastreeft iedere klant tevreden te stellen dan heb je als bedrijf een probleem. Duitsers kennende zitten ze echt wel in hun maag met alle leveringsperikelen. Invoering van nieuwe software verloopt nooit vlekkeloos, maar ik hoop dat ze binnen afzienbare tijd wel verbeteringen laten zien, want dan komt er bij mij ook een Canyon.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 30 mar 2016 22:11

Door al dat gedonder rij ik nu op een Giant Propel ipv een Canyon Aeroad.
En geloof me, ik ben niet de enige.

Niet dat ze ten onder gaan aan hun eigen succes, maar goed is dit niet. Al jaren hebben ze de levertijden niet onder controle. Sterker nog, het wordt almaar gekker.

Ik moet zeggen dat de arrogantie waarmee ze dit verdedigen ook niet helpt.
Gang is alles...

EddyGF
Forum-lid

EddyGF 30 mar 2016 22:38

Helemaal mee eens Franklin elke klant is belangrijk! Ben inmiddels al wat verder in de vervanger. Zaterdag op een Trek fietsen.Wel wat meer geld investeren maar dan en een kwaliteit fiets met een firma die wel weet hoe die met zijn klanten om moet gaan.

Canyon en zeker Canyon NL zijn grote sukkels die een kwalitatief goed product door arrogantie om zeep helpen. Ben nu al weer blij dat ik er niets meer mee te maken heb :) Als je toch een probleem hebt met je frame dan ben je echt de klos. Maanden wachten op een oplossing. Een stelletje hobby gasten die in Eindhoven met je fiets aan de gang gaan. Nou bedankt!

Het klinkt aanlokkelijk maar als je de pech hebt dat hebt dat je fiets wat mankeert dan denk je had ik maar.......

Plaats reactie