Soort schoenen, kliksysteem
Hoi,
Ik heb op MP een mooie Nishiki Cross hybride gekocht.
Is een fiets met Shimano(deore) onderdelen.
Ik vind t fietsen heerlijk en wil nu schoenen kopen, maar welke?
Hangt samen met soort pedalen en schoenplaatjes etc.
Je merkt t al, ik ben zeker geen kenner.......
Oeps, nu wilde ik een foto van mijn pedalen bijvoegen, maar die mogelijkheid is er geloof ik niet......Of toch wel?
Groet,
Marzzz
Ik heb op MP een mooie Nishiki Cross hybride gekocht.
Is een fiets met Shimano(deore) onderdelen.
Ik vind t fietsen heerlijk en wil nu schoenen kopen, maar welke?
Hangt samen met soort pedalen en schoenplaatjes etc.
Je merkt t al, ik ben zeker geen kenner.......
Oeps, nu wilde ik een foto van mijn pedalen bijvoegen, maar die mogelijkheid is er geloof ik niet......Of toch wel?
Groet,
Marzzz
SPD klikpedalen van Shimano zijn de standaard. Die zullen er ook zeker op jouw fiets zitten. Rij anders even langs een fietsenzaak, die kunnen je het zo zeggen. Qua schoenen kun je kiezen wat je wilt, (bijna) alle pedalen/schoenplaatjes passen onder elke schoen. Ik zweer bij Sidi.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Zelf vind ik schoenen met een kliksysteem niet zo handig voor het mountainbiken. Ik weet niet waar je mountainbiket, maar als het op een lastige ondergrond is met bijvoorbeeld veel zand en heuvels dan moet je nog weleens een voetje van het pedaal afhalen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja dus??mbikefreak21 schreef:Zelf vind ik schoenen met een kliksysteem niet zo handig voor het mountainbiken. Ik weet niet waar je mountainbiket, maar als het op een lastige ondergrond is met bijvoorbeeld veel zand en heuvels dan moet je nog weleens een voetje van het pedaal afhalen.
Ik kan altijd en overal afstappen met klikpedalen, ook vanuit sur place oid.
Juist op een lastige klim is klikpedalen een grote meerwaarde omdat je veel meer controle hebt over je bike.
Als je voor het standaard benelux atb werk stelt dat klikpedalen niet zo handig zijn, zou ik toch oprecht adviseren om meer te oefenen.
Less is bore
-
- Forum-lid
In het kader van dit onderwerp: wat gebruiken jullie bij het beachracen voor schoenen?
Klikkers (zoals SPD) of juist platformpedalen met spikes (zoals Cranckbrothers Mallet)?
Oftewel: rijd je op het strand vast of los?
Klikkers (zoals SPD) of juist platformpedalen met spikes (zoals Cranckbrothers Mallet)?
Oftewel: rijd je op het strand vast of los?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Waarom zou je los willen rijden?
Bij mijn weten rij je enkel op de BMX met plateaupedalen.
Op een MTB, Cyclocross, Racefiets heeft een klikpedaal enkel voordelen.
Succes.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Lcsmet schreef:Waarom zou je los willen rijden?
Succes.
Bijna alle BMX jongens die ik ken (zijn er nogal wat) rijden met Shimano SPD of Time Attack.
Enkel kinderen beneden de 14 jaar rijden nog met plateau's
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
ik vind Sidi ook heel fijn! je moet er alleen wel op letten dat de schoenen een Italiaanse leest hebben en dat je wellicht een maatje groter dan normaal moet hebben. een handige tip is dat ze bij de Futurumshop vaak korting hebben: https://www.kortingbox.nl/shop/futurumshopmarsman schreef:Ik zweer bij Sidi.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
TS is niet echt geïnteresseerd in een antwoord op zijn vraag.
Hij heeft de vraag gepost en is zelfs nooit meer komen kijken naar een reactie.
Ingelogd op 25 januari 2016 om 22u11
Topic aangemaakt om 22u24 en nooit meer teruggeweest.
Hij heeft de vraag gepost en is zelfs nooit meer komen kijken naar een reactie.
Ingelogd op 25 januari 2016 om 22u11
Topic aangemaakt om 22u24 en nooit meer teruggeweest.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mooie tip! bedankt!ljanssen schreef:ik vind Sidi ook heel fijn! je moet er alleen wel op letten dat de schoenen een Italiaanse leest hebben en dat je wellicht een maatje groter dan normaal moet hebben. een handige tip is dat ze bij de Futurumshop vaak korting hebben: https://www.kortingbox.nl/shop/futurumshopmarsman schreef:Ik zweer bij Sidi.
geef klikkers zeker een kans, ben ook ooit met platte pedalen begonnen op mijn fiets, en heb na 1 maand reeds klikpedalen gemonteerd, het is echt een immens verschil vermits je nu ook kan trekken aan je fiets. de eerste keer moet je sowieso rekenen dat je enkele keren niet tijdig gaat kunnen uitklikken en op je gezicht gaat gaan, maar dat verleer je rap zet ze op de minste weerstand om te beginnen.
HD iPhone wallpaper verzamelaar