Dat lijkt me de enige juiste manier om je onvrede de wereld uit te helpen. Annuleren en ergens anders een fiets kopen. Dan kun je wel genieten van je fiets!wekke schreef:Sinds mijn vorige bericht 2 weken geleden nog wat contact gehad via mail, chat en Facebook met de mensen van Canyon om mijn in oktober bestelde fiets geleverd te krijgen. Nooit echt excuses gekregen voor de vertraging, ook geen voorstel met correcte compensatie (wel gratis levering (wat nu ook als promotie wordt aangeboden) en een gratis eerste onderhoud) of een engagement voor een finale leverdatum.
Dus toch maar dit gemeld:
Het is verbazingwekkend dat jullie blijven verwijzen naar een e-mail die op 4 november 2015 door jullie CEO werd verstuurd terwijl het jullie nog altijd niet lukt om een fiets te leveren die 5 (VIJF) maanden geleden werd besteld. En dat jullie weigeren om dat op een juiste manier te compenseren. Tenzij jullie me kunnen garanderen dat ik deze week vrijdag alsnog mijn fiets geleverd krijg mogen jullie mijn bestelling annuleren.
Ik ben zeker dat ze door heel de heisa uiteindelijk geen fiets minder zullen verkopen maar ben ook zeker dat ze het zelf liever anders zouden zien verlopen want niet communiceert graag met ontevreden klanten. Morgen toch maar even langs een lokale fietsenwinkel om die 100% aangepaste Cervélo R3 te bestellen die dan een week later geleverd wordt.
Canyon
Ik heb gelukkig nog 2 andere fietsen waarmee ik graag rijd dus ik moet er geen km minder door rijden maar stel dat je in oktober je eerste racefiets hebt besteld of ondertussen je oude fiets zou hebben verkocht. Maar dan nog had ik deze beslissing graag enkele weken of zelfs maanden eerder genomen en me de nodige ergernis bespaard.
Geannuleerd Dat geeft een fijn gevoel.....
Gewoon totaal geen vertrouwen meer in deze firma en ik wens gewoon niet meer als een hond behandelt te worden. Je zou met die gasten zaken moeten doen als je een probleem ervaart met je fiets. Echt niet.
Heb nu een Trek Domane besteld als vervanger voor mijn Endurace cf9 Di2. Wordt volgende week incl bikefit geleverd . Wel wat duurder maar levenslange garantie op je frame bij elke dealer
Als ik twitter mag geloven hebben er al heel veel annuleringen plaatsgevonden. Ik zeg goed bezig Canyon!
Gewoon totaal geen vertrouwen meer in deze firma en ik wens gewoon niet meer als een hond behandelt te worden. Je zou met die gasten zaken moeten doen als je een probleem ervaart met je fiets. Echt niet.
Heb nu een Trek Domane besteld als vervanger voor mijn Endurace cf9 Di2. Wordt volgende week incl bikefit geleverd . Wel wat duurder maar levenslange garantie op je frame bij elke dealer
Als ik twitter mag geloven hebben er al heel veel annuleringen plaatsgevonden. Ik zeg goed bezig Canyon!
Mijn vader wil graag een nieuwe Fiets kopen.
Canyon Endurance CF 9.0 staat nu bovenaan het verlanglijstje.
Mijn vader klimt graag, max snelheid boeit hem niet.
momenteel rijdt hij met een trippple 9 SP 50/42/28 icm 13/26.
De geleverde cassette is een 11-32. Veel te zwaar.
Ik zou dus een 14-32 willen knutselen uit een 14-28 en de geleverde 11-32.
Maar de hamvraag is: fast een 14 T cassette wel in het frame?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Canyon Endurance CF 9.0 staat nu bovenaan het verlanglijstje.
Mijn vader klimt graag, max snelheid boeit hem niet.
momenteel rijdt hij met een trippple 9 SP 50/42/28 icm 13/26.
De geleverde cassette is een 11-32. Veel te zwaar.
Ik zou dus een 14-32 willen knutselen uit een 14-28 en de geleverde 11-32.
Maar de hamvraag is: fast een 14 T cassette wel in het frame?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat in moderne raceframes geen 14 als kleinste past. Zeker met 11 kransjes heb ik daar wel beeld bij. Kon het bericht zo snel niet vinden.
De vraag is ook even wat het probleem is.
- het lichtste verzet komt ongeveer overeen
- het zwaarste verzet is idd wat zwaarder (zit in de afdaling toch niet in de weg?)
- de verzetten liggen in deze setup wel vrij ver uit elkaar ("gatenkaas"). Dat kan je oplossen door opp het vlakke voor een 39 te steken (daarover is momenteel een topic actief)
Misschien heb je ook wat aan deze: http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/
Dan kan je de bruikbare verzetten van de huidige setup vergelijken met de nieuwe.
Succes
De vraag is ook even wat het probleem is.
- het lichtste verzet komt ongeveer overeen
- het zwaarste verzet is idd wat zwaarder (zit in de afdaling toch niet in de weg?)
- de verzetten liggen in deze setup wel vrij ver uit elkaar ("gatenkaas"). Dat kan je oplossen door opp het vlakke voor een 39 te steken (daarover is momenteel een topic actief)
Misschien heb je ook wat aan deze: http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/
Dan kan je de bruikbare verzetten van de huidige setup vergelijken met de nieuwe.
Succes
11-32 is een verschrikkelijke gatenkaas.
Voor nederlanders die 1 weekje in de alpen fietsen is een 39 voor het vlakke misschien een oplsossing.
Voor Belgen is dit geen oplossing. wij hebben het ganse jaar door pittige hellingen waar een klein verzet vereist is.
Maar op de vlakke stukken wil hij geen gatenkaas.
is er iemand die een 14-28 cassette getest heeft bij de Endurance?
Misschien junioren?
Voor nederlanders die 1 weekje in de alpen fietsen is een 39 voor het vlakke misschien een oplsossing.
Voor Belgen is dit geen oplossing. wij hebben het ganse jaar door pittige hellingen waar een klein verzet vereist is.
Maar op de vlakke stukken wil hij geen gatenkaas.
is er iemand die een 14-28 cassette getest heeft bij de Endurance?
Misschien junioren?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
oa hier op het forum besproken (niet specifiek of de 14 in dit frame past, maar wel wat meer info):Sha Kokken schreef:ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat in moderne raceframes geen 14 als kleinste past. Zeker met 11 kransjes heb ik daar wel beeld bij. Kon het bericht zo snel niet vinden.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=46959
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 57&start=0
en hou rekening met spiders in cassettes waardoor je niet zo maar 123 een cassette kunt ombouwen
ik zou zeggen: bel canyon met deze vraag (of het past)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Pagina 437 staat wel een ouder type in 2XL.
Maak joe woar
Deze bedoel je?
is er met het nieuwe model veel aan de verhoudingen / geometrie veranderd denk je?
Mijn maat is zeer waarschijnlijk XL(binnenbeenlengte 92cm bij 1.90m), maar wil in Koblenz ook een 2XL proberen. Lijkt me iets comfortabeler en ik houd wel van een lange wielbasis..... recht toe rechtdoor doorfietsen.
Gelijkertijd hoor je vaak dat je beter een iets kleiner frame kunt nemen dan een iets te groot frame, wat is wijsheid?
is er met het nieuwe model veel aan de verhoudingen / geometrie veranderd denk je?
Mijn maat is zeer waarschijnlijk XL(binnenbeenlengte 92cm bij 1.90m), maar wil in Koblenz ook een 2XL proberen. Lijkt me iets comfortabeler en ik houd wel van een lange wielbasis..... recht toe rechtdoor doorfietsen.
Gelijkertijd hoor je vaak dat je beter een iets kleiner frame kunt nemen dan een iets te groot frame, wat is wijsheid?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Geometrie weet ik niet, heb ik ook niet veel verstand van. Wel moet je rekening houden dat de Aeroad erg sportief is dus sowieso wel lang en rijd je al snel een grote drop. Je in Koblenz laten opmeten is denk ik wel een goed idee. Als je een kleinere maat hebt dan moet je waarschijnlijk een lange stuurpen met een aantal spacers (afhankelijk van je lenigheid). Grotere maat dan kan het zijn dat het zadel erg laag moet en een hele korte stuurpen en dat ziet er ook niet goed uit. Heb je al eens gekeken naar een Ultimate? die is iets relaxter geloof ik.
Maak joe woar