Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 01 apr 2016 00:22

Tja, ik zie het probleem van een integraalhelm voor iemand die zich ook nog flink inspant niet :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

jos.g
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2012 23:07

jos.g 01 apr 2016 08:10

woonwerk schreef:
jos.g schreef:Ik begrijp niet dat men voor het woon/werkverkeer 45km/uur gaat fietsen, 45 km per uur fietsen op E-bike is alsof ge 28km/uur rijdt op een gewone fiets, dus zonder te zweten lukt dat niet, ook je batterij is leeg na 50 Km. Wil je meer afstand afleggen dan de beloofde 100km dat moet je zelf niet boven het gemiddelde van 25km/uur gaan, wil je ver fietsen en snel neem dan de koersfiets.
Voor het woon/werkverkeer kunt ge beter een elektrische scooter nemen met motorhelm :D
Van deze reactie snap ik weinig, moet ik nu op een racefiets gaan rijden omdat ik zweet op een e-bike :? :?
Ik zou het ook niet kunnen begrijpen als ik niet wil lezen wat er geschreven staat, misschien ben ik niet duidelijk genoeg voor iedereen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 apr 2016 09:45

Ik denk het te snappen, maar het blinkt niet uit qua begrijpelijkheid......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jos.g
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2012 23:07

jos.g 01 apr 2016 10:37

Keezx schreef:Ik denk het te snappen, maar het blinkt niet uit qua begrijpelijkheid......
Ok, Keezx ...., ik moet ook iedereen zijne zinsbouw begrijpen ik doe daar niet moeilijk over.

Ik denk dat vele hier commentaar geven terwijl ze nooit met een E-Bike rijden, er staat nochtans op het onderwerp " Al ervaring met de betere e-bike +45km/u" het zal wel aan mij liggen of de slechte schijfwijze of iets anders. :)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 apr 2016 13:00

De meeste hier zullen die ervaring ook niet opdoen, daar ze liever niet op zo'n "fiets" gezien willen worden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 apr 2016 13:16

Zo is het.
Al met al vind ik het toch een interessant topic omdat een het opkomend fenomeen betreft en we als racefietsers in toenemende mate te maken krijgen met weggebruikers op zo'n ding.
Beetje nadenken en filosoferen over het inpassen van dit fenomeen kan geen kwaad.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5935
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 apr 2016 16:45

Ik vraag mij trouwens in dat kader ook af hoe men om zal gaan met die wielrenner(s) die met een racefiets met ingebouwde e-motor - is niet te zien - met meer dan +45km/u over de fietspaden rijdt of gaan rijden, vlgns Fiets nr. 4 worden er momenteel ong. 5 per week verkocht.! :roll: :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 16:48

Levenslang schorsen.

maar idd, het zijn officieel weer geen pedelecs, ik weet niet hoe de wetgeving dit fenomeen omschrijft. Zal nog lastig zijn.

Als er veel van die verborgen hulpmotor mannen gaan rondsnorren en ook nog het lef hebben Strava oid aan te zetten (geld ook voor pedelecs natuurlijk) dan kan Strava ook wel op gaan doeken.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 apr 2016 17:04

Da's een van de redenen waarom ik Strava links laat liggen, geen zin om te wedijveren met groepsrijders, storm mee afwachters of stayeraars achter scootertjes.

Die elektroracefietsers vallen onder geen enkele wetgeving en gaan dat ook niet doen, hopelijk blijft het een kleine minderheid.
.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8613
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 apr 2016 17:27

Keezx schreef:Da's een van de redenen waarom ik Strava links laat liggen, geen zin om te wedijveren met groepsrijders, storm mee afwachters of stayeraars achter scootertjes.

Die elektroracefietsers vallen onder geen enkele wetgeving en gaan dat ook niet doen, hopelijk blijft het een kleine minderheid.
.
Je mag op Strava ook tegen jezelf wedijveren. Hoef je je ook niet ongerust te maken hoe anderen aan de tijden komen.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 17:40

Wat een enorme dooddoener met een enigszins badinerende ondertoon, of lees ik er nu te veel in. Natuurlijk gebruik je Strava ten eerste, om je eigen progressie, te volgen, ten tweede het sociale aspect ervan en ten derde zijn er dan ook nog de klassementen (volgorde mag je zelf invullen). Volgens mij is Strava daar groot mee geworden. "Vals"spelers had je altijd al, maar nu komen er speciale fietsen (die racefietsen waaraan je het niet kan zien) nog niet eens zozeer de pedelecs, maar die halen ook KOM waardige snelheden) op de markt die echt bedoeld zijn om te verhullen wat je zelf (niet) kan.

Snelle electrische fietsen zijn weldegelijk iets nieuws.
Afbeelding

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 01 apr 2016 18:00

Sieper schreef:Levenslang schorsen.

maar idd, het zijn officieel weer geen pedelecs, ik weet niet hoe de wetgeving dit fenomeen omschrijft. Zal nog lastig zijn.
Is helemaal niet lastig, zijn gewoon niet door de RDW goed gekeurde Speed pedelec's, mogen dus niet op de openbare weg.

Plaats reactie