Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 apr 2016 18:09

Ik heb geen Strava omdat ik een digi-aap ben maar anders had ik leuk gevonden om mijn eigen progressie te zien. Hoe hard anderen kunnen fietsen kan me niet zo veel schelen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 18:14

OK, bedankt voor de input! Dan is het toch simpel eigenlijk :-D. Maar er worden er 5 per week verkocht?! Ik snap wel dat het je vrijstaat om iets te (ver)kopen, maar ik denk niet dat ze gekocht worden om op eigen terrein een rondje te draaien. Wat als er straks inderdaad de 1e ongelukken met deze racefietsen gaan gebeuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 18:33

TumTumTum schreef:Ik heb geen Strava omdat ik een digi-aap ben maar anders had ik leuk gevonden om mijn eigen progressie te zien. Hoe hard anderen kunnen fietsen kan me niet zo veel schelen.
Hi TumTumTum,

als je een fietscomputer koopt die ook wifi mogelijkheden heeft, of de strava app op je (smartphone met wifi) telefoon laat installeren voor je dan is het echt supersimpel. een keer op de Strave website een account aanmaken (dat is niet moeilijker dan je hier aanmelden) en daarna wordt elk ritje automatisch op Strava gezet zodra je binnen bereikt bent van je wifi punt ("thuis") bent, hoef je zelf niets meer voor te doen.

En overigens, op Strava kun je je ook met alleen dames vergelijken (zelfs binnen leeftijdsklasse, maar dat is alleen in de betaalde variant) en ik denk dat je helemaal niet zo'n gekke klassering hebt als ik lees welke snelheden/afstanden je aflegt.
Afbeelding

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 01 apr 2016 19:49

Sieper schreef:Wat als er straks inderdaad de 1e ongelukken met deze racefietsen gaan gebeuren.
Dan kan het zijn dat de verzekering en politie zegt : U rijdt onverzekerd op een niet goedgekeurde brommer met als resultaat en stevige boete en heel veel gelazer bij het verhalen van de kosten, zeker als je schuldig bent aan het ongeval.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 20:09

Dat snap ik (gelukkig nog wel :-D) maar dat kan in de tonnen lopen, dat kan de gemiddelde elektroracer of illegale pedelec rijder vast niet betalen en dan ben je als slachtoffer dubbel de pineut. Eigenlijk zouden niet goedgekeurde electrofietsen niet verkocht moeten mogen worden.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 apr 2016 20:30

Jans schreef:
Keezx schreef:Da's een van de redenen waarom ik Strava links laat liggen, geen zin om te wedijveren met groepsrijders, storm mee afwachters of stayeraars achter scootertjes.

Die elektroracefietsers vallen onder geen enkele wetgeving en gaan dat ook niet doen, hopelijk blijft het een kleine minderheid.
.
Je mag op Strava ook tegen jezelf wedijveren. Hoef je je ook niet ongerust te maken hoe anderen aan de tijden komen.
Een website om tegen je zelf te wedijveren, is gewoon je klokkie zelf indrukken te lastig?
Ik vind het maar surrogaat, kindergedoe.
Ik mag graag de competitie aangaan, maar niet met iemand die toevallig of niet toevallig de wind mee heeft, alleen man tegen man / vrouw telt.
Ik rij tegenwoordig wel eens met de vriend (26) van m'n jongste dochter en als ik die het snot voor de ogen kan rijden (hij loopt veel maar fietst weinig) dan heb ik daar lol in...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 01 apr 2016 20:48

Keezx, ik vind beiden leuk. Segmentjes van Strava. Soms haalbaar, maar meestal niet weggelegd voor een recreant als ik. Wedijveren met diegenen die je volgt in je buurt is ook leuk en inderdaad af en toe je veel jongere fietsmaten uit de groep over de knie leggen is héél leuk. Kortom, er is zoveel leuk. 8-)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 apr 2016 20:53

Sieper schreef:Dat snap ik (gelukkig nog wel :-D) maar dat kan in de tonnen lopen, dat kan de gemiddelde elektroracer of illegale pedelec rijder vast niet betalen en dan ben je als slachtoffer dubbel de pineut. Eigenlijk zouden niet goedgekeurde electrofietsen niet verkocht moeten mogen worden.
Mij interesseert het formele aspect niet zozeer, het zal wel, maar veel meer de psychologie van de elektrowouldbewielrenner.
Dat een professional doping gebruikt of een motortje snap ik, het is tegen de regels en als je wordt betrapt wordt je gestraft, allemaal logies tog?
Wat beweegt iemand die graag op een racefiets rijdt, zichzelf pijn wil doen, kijken wat de beentjes nog kunnen om zichzelf te gaan bedriegen, het is toch behoorlijk verknipt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 01 apr 2016 20:59

Dat ben ik vollédig met je eens. Wat gaat er inderdaad in je om? Ik vind zoiets de ultieme triestigheid.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 21:34

Me3

Ik ben (ook) maar een sappelaartje hoor, maar die competitie drift zit er wel in (ik besef me dat dat ook wel een beetje kinderachtig is, joehoe bovenaan op een Stravasegment). Een pedelec zie ik de zin nog wel van maar zo'n electrocheatracefiets trekt mij iig totaal niet. Lekker zelf trappen. Het argument, maar dan kan deze of gene nog mee komen is iets voor te zeggen, ik gun ieder zijn pleziertje, maar voor mij hoeven die verstopmotortjes niet.
Afbeelding

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 01 apr 2016 23:16

Wolfhound32 schreef:Dat ben ik vollédig met je eens. Wat gaat er inderdaad in je om? Ik vind zoiets de ultieme triestigheid.
Ik heb jaren op een racefiets vele km's gemaakt totdat de knieën ernstig ernstig begonnen te protesteren. Ik had natuurlijk kunnen stoppen om te voorkomen dat mede fietsers het "de ultieme triestigheid" vinden :? Ik trek gelukkig mijn eigen plan en heb gekozen voor een snelle e-bike zodat ik weer een beetje het racefietsgevoel kon krijgen. Maak nu lekker weer tochten van zo'n 80 km op tempo met een elektrische racefiets (met wel een type goedkeuring). Dat gaat er dus in mijn om.

Triest om te lezen dat mensen snel hun oordeel klaar hebben liggen.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 apr 2016 23:36

Woonwerk, hetgeen wat triest is, is een racefiets nemen met een verstopte motor, (met als doel een ander, of jezelf? Voor de gek te houden) niet een fiets met een motor op zich.

En ook met verstopte motor zijn er best argumenten te bedenken, wat ik al zei, ieder heeft recht op zijn plezier.
Maar als je als doel hebt je mede stravisten, of andere recreantentoerders voor de gek wil houden met een stiekeme motor dan is dat wel een beetje zielig tóch?
Afbeelding

Plaats reactie