Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 apr 2016 11:00

Ik heb er geen problemen me, behoudens dat men de vaak de gewoonte heeft om breeduit de hele fietspad/wegbreedte te claimen.
Het is een beetje afhankelijk van het systeem, maar bij de meeste Ebikes zijn de pedalen gewoon de aan-uit schakelaar.
Veel naam mag dat trappen niet hebben,
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8613
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 apr 2016 11:38

Keezx schreef:Ik heb er geen problemen me, behoudens dat men de vaak de gewoonte heeft om breeduit de hele fietspad/wegbreedte te claimen.
Het is een beetje afhankelijk van het systeem, maar bij de meeste Ebikes zijn de pedalen gewoon de aan-uit schakelaar.
Veel naam mag dat trappen niet hebben,
Zo scheer je alle e-bikers wel over één kam. Jij wilt waarschijnlijk toch ook niet aangesproken worden op het kuddegedrag van racefietsers?
Er zijn genoeg e-bikers die gezellig een middagje fietsen over de Veluwe en dan ook echt wel moeten trappen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 apr 2016 11:56

Ze bewegen de benen ja , dat lijkt op fietsen.
Goed voor de bloedsomloop is het zeker ook.
Maar rekening houden met mensen die van achteren komen doet de meerderheid zeker niet, de wereld bestaat uit ongeveer 140 graden.
Het MOETEN bellen bevalt me niet, maar een oplossing daarvoor weet ik ook nog steeds niet, ik ga meestal door de berm of over de naastgelegen rijbaan als dat kan.
Hopelijk leidt de sterke toename tot verbreding van fietspaden zoals hiervoor al een geopperd werd, zodat er voor iedereen ruimte komt.
Het traditionele fietspad voldoet niet meer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 05 apr 2016 12:00

Keezx schreef:Het is een beetje afhankelijk van het systeem, maar bij de meeste Ebikes zijn de pedalen gewoon de aan-uit schakelaar.
Veel naam mag dat trappen niet hebben,
"ignorance is bliss" ;)

Het meest verkochte systeem is van Bosch, daarmee is de extra ondersteuning afhankelijk van het vermogen wat je zelf levert en ligt tussen de 50% en 200% extra. Maar er rijden er inderdaad ook heel veel rond waarbij gebruik gemaakt wordt van een trap sensor, trappen is aan, stoppen met trappen is uit.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 05 apr 2016 19:06

Bredalp schreef:Wat je er ook van vindt, we zullen er aan moeten wennen. Want lees net op TT dat vorig jaar 1 op de 3 fietsen die verkocht werden een e-bike is.

Wist niet dat het al zo populair was.

Geen weg meer terug.
Zal hier dan wel gaan over de e-bikes met ondersteuning TOT 25km/u.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 05 apr 2016 19:08

Nietbest schreef:Wel een kenteken plaat op die racer? Want dat is wat t herkenbaar maakt (van achter iig).
Ik mis hier ook de wettelijk verplichte linker achter achteruitkijk spiegel!

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 05 apr 2016 20:43

Hangende de regelgeving mbt helmplicht en dan vooral, wat voor helm dat gaat worden(nog niet helemaal duidelijk)
Is de speedpedelec een aflopend verhaal, waar ik werk hebben we dit jaar nog maar 3 speed bikes verkocht waar er tot halverwege 2015 zeker wel een in de week de deur uit ging.

@keezx
Rotatie sensor= crankstel is aan uit
trapkrachtsensor= behoorlijk doortrappen om 45km per uur te halen.

Bij alle speed pedelecs is tussen de 30/35 relaxed te fietsen, wil je echt harder dan moet je toch wel stevig doortrappen. :shock:

Ik heb op alle merken wel gefietst maar er zijn eigenlijk geen uitzonderingen wat dat betreft
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 apr 2016 20:54

Zijn er al technische eisen qua max. motorvermogen aan speed pedelecs, of is men dat momenteel aan het uitvogelen?
Voor 45 km/u rechtop zittend is ruwweg >700 Watt nodig zonder bijdrage van de berijder , houdt in dat zelfs met iemand die 200 Watt trapt nog een 500 W motor op vol vermogen moet hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38446
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2016 20:59

Met de aankomende regelgeving geven ze een prima woon-werk apparaat de nekslag imho.
Maar de paar malloten die overal doorcrosswn op die dingen hebbem het verziekt.
Less is bore

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 05 apr 2016 21:57

Keezx schreef:Zijn er al technische eisen qua max. motorvermogen aan speed pedelecs, of is men dat momenteel aan het uitvogelen?
Voor 45 km/u rechtop zittend is ruwweg >700 Watt nodig zonder bijdrage van de berijder , houdt in dat zelfs met iemand die 200 Watt trapt nog een 500 W motor op vol vermogen moet hebben.
500 Watt is maximum, veel systemen hebben echter een piek vermogen van 350 Watt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16491
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jun 2016 00:20

Eindelijk grijpt de politie in:http://speld.nl/2016/05/31/46-jarige-ma ... r-politie/

Trouwens reed ik gisteren met mijn zoontje naar de stad en zagen we onderweg een groepje wielrenners. Toen we passeerden merkte hij op dat sommige al best wel oud waren. "En ze hebben niet eens elektrische fietsen" sprak hij verwonderd...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 jun 2016 07:23

Ernie C. schreef:Toen we passeerden merkte hij op dat sommige al best wel oud waren. "En ze hebben niet eens elektrische fietsen" sprak hij verwonderd...
:lol: :lol: :lol:

Plaats reactie