Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 30 mar 2016 12:23

Sweety2008 schreef:Het gaat alweer ben vanmorgen ook met de fiets naar het werk gereden.
Vanmiddag ga ik toch weer met de racefiets op pad.
:like:

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 30 mar 2016 17:24

Vanmiddag nog even zo'n 61 km op licht verzet gefietst. De laatste 10 km waren dan toch wel wat pijnlijk en voelde ik mijn heup.

Maar ja, ik ga niet klagen in Duitsland hebben ze daar een mooie spreuk voor: "Nur die Harten kommen in den Garten".
Wat betekend niet zeuren maar doorgaan, vrij vertaald dan. :P :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

wielertje
Forum-lid

wielertje 30 mar 2016 17:39

pijn is fijn
bloed is goed
en spasties is fantasties ;-)
en voor de taalpuristen, dit schreef ik ekspres so

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 30 mar 2016 17:48

feddesman
Forum-lid

feddesman 02 apr 2016 09:54

Jahoor ook ik ben de sjaak in 2016.
Vanmorgen vroeg wilde ik een kort ritje maken met het oog op de lange rit van morgen.
Het was nog schemerig maar ik had wel verlichting aan,helaas schrok er een haas zo van dat ie het leuk vond om in/voor mn wiel te rennen .
Resultaat flinke schaafwond op heup en klein wondje op hoofd en handen ondanks lange handschoenen en helm.
Fiets heeft weinig ondanks wat oppervlakkige schade op achterderrieur en shifters.

De haas is wel dood.

Nu is mijn vraag is het verstandig om morgen weer op de fiets te kruipen?
De profs zie je ook gewoon doorfietsen dus waarom een amateurtje niet.
Specialized Diverge Axs

wielertje
Forum-lid

wielertje 02 apr 2016 10:01

profs hebben andere belangen dan jij hé, vergeet dat niet.
of je morgen kunt fietsen , kun jij alleen beoordelen nadat je wakker bent geworden.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 02 apr 2016 10:33

Ik zorg bij een valpartij altijd dat ik zo snel mogelijk weer op de fiets zit. Het liefste direct na de val een flink stuk uitrijden. Voor mijn gevoel voorkomt dat een heleboel stijfheid achteraf
Antwoord op je vraag: ja, lijkt me verstandig!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

feddesman
Forum-lid

feddesman 02 apr 2016 10:46

53x11 schreef:Ik zorg bij een valpartij altijd dat ik zo snel mogelijk weer op de fiets zit. Het liefste direct na de val een flink stuk uitrijden. Voor mijn gevoel voorkomt dat een heleboel stijfheid achteraf
Antwoord op je vraag: ja, lijkt me verstandig!
Ok mooi!
Ik had een tochtje van 120 km in het hoofd met dat mooie weer dus die ga ik gewoon proberen.
Mischien wat minder snel als normaal met elke km is er 1.
Specialized Diverge Axs

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 02 apr 2016 10:46

Mijn persoonlijke ervaring naar een valpartij zijn, dat ik gewoon de volgende dag weer op de fiets stap. Maar dit is heel persoonlijk als jij je de volgende dag niet goed voelt niet doen.
Wat de profs betreft die hebben topartsen, masseurs en fysiotherapeuten ter beschikking de hele dag en nacht. :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

feddesman
Forum-lid

feddesman 03 apr 2016 17:59

Vandaag toch nog 120 km rondgedraaid.
Helaas niet op de racer want kwam er achter dat ook mn derrieurpad krom is dus uiteindelijk op de fitnessbike gegaan.
Hoop dat mn racer snel weer hersteld is met het oog op komende tochten.

Moet zeggen dat ik fietsend weinig van mn valpartij heb heb gemerkt.
Specialized Diverge Axs

ljanssen
Forum-lid

ljanssen 06 apr 2016 09:54

Ik stap ook altijd zo snel mogelijk weer op de fiets. Ik heb het gevoel dat, door het te blijven bewegen, de zwellingen uit blijven. Ik ben dit jaar ook al een keer gevallen.. Was nog niet helemaal wakker, toen bleek dat de bruggetjes glad waren

Emielepiel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 09 apr 2016 15:09

Tijdens de ronde van Vlaanderen van afgelopen weekend na 27km gevallen op een kasseienstrook. Linker shifter is defect, stuurlint behoorlijk gehavend, maar verder geen schade. Natuurlijk wel de gebruikelijke schaafplekken op elleboog, heup, knie en enkel. Na de val direct weer op de fiets, maar wat bleek.. Kon niet meer schakelen naar het kleine blad... Dus laatste stukje omhoog maar gelopen. Ook om even bij te komen van de schrik. Toen het wat vlakker werd weer opgestapt. Geluk bij een ongeluk was dat 1km verder de eerste verzorgingspost was incl een stand van Shimano. Daar heeft een kundige monteur mijn shifter zo kunnen fixen dat schakelen weer mogelijk was, maar nog wel behoorlijk uit het lood staat. Ik kon mijn weg vervolgen. De eerste 20 daarna zat ik niet lekker op de fiets, maar na een tijdje ging het wel weer. Uiteindelijk de 130km gewoon uitgereden. Dagen daarna ook geen spierpijn of zo gehad. Alleen de wonden en er omheen irriteren nog wat. Nu sinds donderdag met griep op bed... Volgende week de amstel gold race.... fingers crossed...

Plaats reactie