Wanneer buitenbanden vervangen?
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb die van mij vervangen zo rond de 6000 km.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Hoe ziet je achterband eruit, is hij al helemaal afgevlakt? Bij mij was hij vooral achter helemaal vlak. Mijn fietsenmaker zegt dan dat ik op vierkante banden fiets.
Ghost Nivolet 6LC
Ik vind hem er niet heel vlak uitzien (is vast ook het type band, maxxis dolomites zit erop en die worden blijkbaar niet heel snel heel vlak) maar hij zit wel helemaal vol sneetjes en ik heb er dus de laatste paar ritten voortdurend lek mee. Voel ook dat ik 'm niet echt meer vertrouw, zeg maar; zit tijdens het fietsen voortdurend op te letten of m'n band nog wel hard genoeg is.
- Sweety2008
- Forum-lid
Dan zou ik hem vervangen.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
Vanmorgen bij een uitwijk manoeuvre dwars door en berg glas gereden met de racer .. kennelijk was er een ruitje van een auto getikt en men had dit keurig bij elkaar geveegd op het fietspad .. ik zag het te laat en kon kiezen tussen een frontale op een moeder/bakfiets of door het heuveltje glas.. ik zag ook pas dat het glas was toen ik er al overheen reed.
wonder boven wonder niet lek gereden met mijn Ultremo ZX rubbers maar bij na controle zie ik wel een sneetje of 5 per band .. allemaal sneetjes van 1 mm in het loopvlak .. Nu las ik iets over vullen met seconden lijm .. is dit nog een optie of is dit een kwestie van vervangen .. banden zijn verder in prima conditie.
Jeroen
wonder boven wonder niet lek gereden met mijn Ultremo ZX rubbers maar bij na controle zie ik wel een sneetje of 5 per band .. allemaal sneetjes van 1 mm in het loopvlak .. Nu las ik iets over vullen met seconden lijm .. is dit nog een optie of is dit een kwestie van vervangen .. banden zijn verder in prima conditie.
Jeroen
-
- Forum-lid
klopt .. het was een berg met van die groene vierkantjes glas ... maar toch .... ik ga de lijm truc eens proberen ..
Bedankt !
Bedankt !
-
- Forum-lid HC
Dat is bij mij einde oefening. Kans op lek neem aanzienlijk toe, zeker nu de herfst er aan zit te komen.