Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Campagnolo kettingbladboutjes

nelus
Forum-lid

nelus 09 apr 2016 22:33

Hallo,

Ik was de fiets zomer klaar aan het maken. van de winter ketting, tandwielen en ketting op gereden. Nu heb ik stronglight ct 2 bladen besteld. Maar die krijg ik er niet op met de bladboutjes die nu op de crank zaten. Het lijkt er op dat ik bladboutjes heb van het type van voor 2011 en de bladen zijn geschikt voor de blad bouten na 2011. Hier bij zit er schroefdraad in het kleinste blad. Waarbij je de bout rechtstreeks erin schroeft Kan ik de bladboutjes van na 2011 bestellen en krijg ik het daar mee bevestigd? Of kan het gewoon niet?
Iemand hier ervaring mee?
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 10 apr 2016 06:44

Bij je Stronglight bladen ziterwaarschijnlijk geen schroefdraad in binnenblad!? Dus moet je "gewone" bladboudjes kopen.erzijn diverse merken op de marktdie dat leveren.
No pain no gain, no guts no glory!

nelus
Forum-lid

nelus 10 apr 2016 08:47

Klopt. Ik heb dus een binnenblad met schroefdraad geleverd gekregen. Ik heb een campagonlo record ultra torque press fit crank. Ik kreeg de volgende logica. Omdat stronglight waarschijnlijk zoveel mogelijk competibale wil produceren dacht ik dat hun vast er voor gekozen hebben om een oplossing te nemen die voor allemaal zou passen op dit moment. Maar ik kan nergens vinden wat en hoe groot de bladbouten zijn voor het model na 2011.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 apr 2016 10:46

Jawel, dat kan je vinden aan je eigen binnenblad.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie