Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

RetroRacer
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 apr 2016 16:57

RetroRacer 13 apr 2016 21:48

Thanks! Fraaie fiets zeg! Spreekt mij zeker aan.
Mtb is Genesis Adventure Singlespeed. Behoorlijk ge-upgraded, Hope parts voornamelijk. Ondanks star en staal een geweldig comfortabele en toch snelle, technische bike. Tamelijk onder de indruk van dit merk. Zeker prijs/kwaliteit/looks/feeling...
Een wegracer staat op verlanglijst!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2016 20:12

Even een update van de Jan Janssen.

Bijna alles is binnen, alleen nog een ketting en een paar andere bandjes. Ik heb nog nooit een frame gehad dat zo exact paste als deze :) .

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 mei 2016 20:17

Ernie C. schreef:Even een update van de Jan Janssen.

Bijna alles is binnen, alleen nog een ketting en een paar andere bandjes. Ik heb nog nooit een frame gehad dat zo exact paste als deze :) .
erg mooi! alleen nog even met de stickerverwijderaar langs je bovenbuis :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2016 20:27

Er zit nog een Shimano balhoofd in en omdat die nog perfect is laat ik het nog maar even zitten en de pedalen en kabelstops op de onderbuis zijn ook Shimano dus eigenlijk mag hij blijven zitten ;) .

Als ik een wekende föhn kan bemachtigen gaat hij er wel af hoor.

Ik zit er toch wel aan te denken om hem in de winter metalic donkerblauw te laten spuiten. Ondanks dat het een low budget project is begint het allemaal toch wel erg mooi te worden en dan is het niet verkeerd om het helemaal af te maken. Ook komen er dan een paar andere wielen in. Deze heb ik voor 35 euro op 2dehands.be gescoord en doen het prima maar met zwarte spaken in het voorwiel en 2 verschillende velgen is het een beetje een vreemd gezicht.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 mei 2016 21:58

In plaats van schijven toch maar voor gewone remmen gegaan. "Sneak preview": de bouwer stuurde mij wat plaatjes voor het frame wordt afgewerkt zodat ik nog even kon checken of alles er op er eraan zit. Keurig klassiek stalen frame met de geometrie van mijn geliefde Merlin Extralight met links een nok voor een buiscommandeur en rechts een kabelgeleider met stelschroef...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 mei 2016 22:58

Ik heb dezelfde vork in mijn fixed Vetta (zie foto) en wist meteen dat ik die vork per se ook in mijn nieuwe fiets wil. Dat dit niet te combineren was met schijven (Antonio kan dzee vorkkroon niet krijgen voor 1 1/8" stuurbuis) was een reden om voor gewone remmen te gaan.

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2016 19:31

Afbeelding

Op details na is hij af. Ik heb er een beetje vaart achter gezet want ik wil er morgen mee fietsen ;) . Ik moet nog ergens zwarte bidonhouders hebben maar die kon ik niet vinden. Deze kreeg ik bij het frame. Ook was de gele verf op een dorp verderop en ik had geen zin om te gaan rijden of bestellen dus de laatste lakbeschadigingen werk ik later wel bij. Niet ideaal maar ik wilde zo graag in het zonnetje fietsen. Ook wil die Shimano Decal er niet af :evil: . Dat wordt nog een keer een avondje zweten maar nu heb er geen zin in. Die moeten we voorlopig maar rekenen onder de categorie "gevoel voor humor"

Het is aardig gelukt om het low budget te houden maar de bandjes die al een paar jaar op zolder lagen waren compleet uitgedroogd en scheurden gewoon toen ik ze erop legde. Ook bleken er een paar tandwielen van de cassette te ver versleten.

Specs:

Frame: Jan Janssen Super Prestige 60 c-c Columbus Brain + Shimano 600 balhoofdstel 120 euro - verkoop onderdelen a 150 euro is -30 euro :like: .

Groep: Chorus 10 speed 150,- van forumlid Raassie, top nogmaals bedankt :like: + achterderailleur 70,- (wel duur maar vanwege de meevaller met het frame ok) + KMC X10 93 17,- + cassette 35 euro + Campa kabelset 30,- + cups 24,- = 326,-

Wielen: Veloce naven met 1x Alesa en 1x Rigida velg 42,50 inclusief verzenden - 10,- verkoop gemonteerde cassette = 32,50

De rest allemaal nieuw:

Banden: Veloflex Corsa 40,-

Zadelpen: Cinelli Pillar 16,-

Stuurpen Syntace F139 12,-

Stuur Syntace Racelite 2014 8,-

Stuurlint Fizik 14,-

Wat ik nog had liggen:

Zadel: San Marco Concor

Decathlon binnenbandjes die ik ooit voor een euro per stuk heb gekocht.

Pedalen: Shimano PD- R540

Het streven was 350 euro en als ik de "tegenslag" met de cassette en bandjes niet had dan had ik het gered. Niettemin is 420 euro voor "custom" staal met Chorus en grotendeels nieuwe slijtage-onderdelen een koopje ;)

Morgen de maidentrip: 80 km met de wind in de rug en in het zonnetje, ik heb er zin in!
Campagnolo Ultra Dork

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 07 mei 2016 22:01

Ik heb vandaag mijn stalen ros een rondje laten rijden. Heerlijk.

Afbeelding

Als laatste voor veel te veel een 3T Stylus LTD aangeschaft maar ben er nog niet helemaal over uit.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 mei 2016 20:44

Teaser vanuit Padova...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 27 mei 2016 20:54

Mooi spul mannen :like:

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 mei 2016 21:21

Met bijpassend kunststukje van forumlid Bart...

AfbeeldingAfbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mei 2016 21:40

Mooi dat je die "goedwillende amateur die een lascursus gevolgd heeft" ook een opdracht hebt gegund ;)

Plaats reactie