Zuid-Oost Denemarken: racefiets of mountainbike
-
- Forum-lid
Ik ga in de meivakantie naar Zuid-Oost Denemarken (zuid oost Jutland). De vraag is welke fiets ik beter mee kan nemen, de racer of de mountainbike. Echte routes kan ik zo niet vinden, maar als daar suggesties voor zijn, hou ik mij aanbevolen.
De racefiets in Denemarken gaat prima. Er zijn veel rustige wegen en langs de meest drukkere wegen ligt een (smal) fietspad. Automobilisten houden over het algemeen goed rekening met fietsers. Het landschap is meestal licht glooiend zonder echte kuitenbijters. Rondom Vejle liggen wel een paar aardige klimmetjes trouwens.
Campagnolo Ultra Dork
Over het algemeen is het asfalt goed te noemen. Toch kan het gebeuren dat een binnenweg (en die pak ik het liefst ipv een fietspad naast een N weg) niet geasfalteerd is (grindbak) of slecht onderhouden. Google streetview dekt niet alles helaas. Evt. kun je van Strava, GPsies wel een gpx van een lokale racer pakken.
En Denemarken (in ieder geval Jutland) is aanmerkelijk dunner bevolkt dan Nederland, dat scheelt zeker als je toch nog stukken N weg moet rijden.
Ik ga begin mei en neem de racer mee.
En Denemarken (in ieder geval Jutland) is aanmerkelijk dunner bevolkt dan Nederland, dat scheelt zeker als je toch nog stukken N weg moet rijden.
Ik ga begin mei en neem de racer mee.
older Budweiser