Alles over vakanties op én met de fiets

AGR 2016

ceejee
Forum-lid

Gebruikersavatar ceejee 17 apr 2016 08:34

Memento_Mori schreef:Ik weet niet waar jij gefietst hebt om op het Vierlandenpunt een bui hagel op je kop je te krijgen.... ;)
Niet te snel lachen :lol: :lol:

http://hotspotholland.nl/limburg-vierlandenpunt-vaals
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 17 apr 2016 08:36

Verkeersregelaars waren zoals altijd goed aanwezig, waarvoor dank. Minpunten/verbeterpunten:

// haal die bevoorrading alsjeblieft eens weg bij de start, mensen hebben hun zakken al vol voor vertrek en het kost enorm veel tijd. Ik ken geen enkele andere toertocht waar het zo langzaam op start komt.
// bevoorrading: leg planken of matten neer, als het droog is, is het op gras lopen al geen pretje met koersschoenen. Laat staan met weer zoals gister. Je moest simpelweg door de bagger lopen, zeker Speedplay gebruikers [idem hier] vonden niet prettig!
// Keutenberg in het bijzonder - eerste steilste stuk stapvoets moeten rijden vanwege drukte, iedereen rijdt zijn/haar eigen race maar een beetje rekening houden met elkaar door inname plaats op de weg is wenselijk.
Laatst gewijzigd door Memento_Mori op 17 apr 2016 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Memento_Mori
Forum-lid

Memento_Mori 17 apr 2016 08:36

ceejee schreef:
Memento_Mori schreef:Ik weet niet waar jij gefietst hebt om op het Vierlandenpunt een bui hagel op je kop je te krijgen.... ;)

Volgens mij agenda is het toch echt 2016 en geen 1919 meer! :D

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 17 apr 2016 11:10

Niet waar, maar hoe laat... al weet ik niet meer hoe laat ik er was, we hebben net het begin van een bui meegepakt, snel doorgegaan om 'm voor te blijven (wat uiteindelijk niet is gelukt).

Vind m prima georganiseerd zeker voor zo'n belachelijk drukke tocht. Ben het idd eens dat bevoorrading op grasvelden echt kansloos is :( Moet toch wel een normale P te vinden zijn die 1 dagje afgezet kan worden? Verder wel prima tocht en organisatie.

Aso's heb je overal, en met 15.000 deelnemers zijn dat er in aantallen wat meer. Paar bijna ongelukken gezien omdat mensen even vergeten dat ze niet alleen op de weg zijn en er ook tegenliggers aan kunnen komen...

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 17 apr 2016 11:36

Oeps ik dacht al dat ik een afslag gemist had :D Team waarmee ik reed had eigen bevoorradingspunten paar km voor de massale posten van de organisatie dus daar kon ik mooi langs rijden!

Aureas
Forum-lid

Aureas 17 apr 2016 18:18

Ik was vroeg gestart, daardoor nooit last van drukte gehad. Toen ik bij de eerste bevoorrading aan kwam en merkte dat dit op een toen al wat drassig knollenveld lag, kon ik mij niet anders dan indenken dat dit met de aangekondigde regen één grote blubberpoel moest worden.

bever
Forum-lid

bever 17 apr 2016 18:26

Ik was eigenlijk positief verrast. Voor de eerste keer de officiële tourversie meegereden (150 km) en ik vond de organisatie prima. Gele mannetjes bij gevaarlijke kruispunten en prima bevoorrading en nergens in de file gestaan. Dat locals in hun auto gierend gek worden van al die fietsers en massaal gaan toeteren kan ik me ook nog wel voorstellen. Wat ik dus echt niet begrijp is dat deelnemers anderen aan kant duwen omdat ze bergop iets harder gaan :?

feddesman
Forum-lid

feddesman 17 apr 2016 19:02

bever schreef:Ik was eigenlijk positief verrast. Voor de eerste keer de officiële tourversie meegereden (150 km) en ik vond de organisatie prima. Gele mannetjes bij gevaarlijke kruispunten en prima bevoorrading en nergens in de file gestaan. Dat locals in hun auto gierend gek worden van al die fietsers en massaal gaan toeteren kan ik me ook nog wel voorstellen. Wat ik dus echt niet begrijp is dat deelnemers anderen aan kant duwen omdat ze bergop iets harder gaan :?
Alles om je strava pr te verbreken :shock: .
Het was ook mijn 1e AGR maar het smaakt naar meer.
Specialized Diverge Axs

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 17 apr 2016 23:24

Memento_Mori schreef:
ceejee schreef:

Volgens mij agenda is het toch echt 2016 en geen 1919 meer! :D
Dat wel, maar de weg van Vaals omhoog naar het Drielandenpunt het nog steeds de Viergrenzenweg.

jenssss
Forum-lid

jenssss 18 apr 2016 15:21

De 100km gereden, vertrokken om 8h en een kleine 4 uur later helemaal alleen de cauberg opgereden. Echt niemand te zien :-D
Enkel bij de start was het druk tot aan het eerste heuveltje op 6km.
Daar splitste de 150km af en vanaf dan lekker rustig.

Zien jullie op de app veel foto's? Ik jammer genoeg maar twee, wel twee mooie foto's.
Hopelijk komen er nog wat bij :-)

Jannijm
Forum-lid

Gebruikersavatar Jannijm 18 apr 2016 15:31

Ook ik zie nog maar weinig foto's en wat me opvalt is dat de foto's die geplaatst zijn niet van alle deelnemers op het zelfde punt zijn genomen. Hopelijk komen er inderdaad nog meer bij.

Meneer Jansen
Forum-lid

Meneer Jansen 18 apr 2016 20:03

Voor het eerste de 150 km toerversie gereden. Het was zwaar, maar vond het geweldig! Voor degene die het leuk vinden, ik heb er een blog over geschreven: http://meneerjansen.com/amstel-gold-race-koers-is-hard/
Na de Fromberg wordt het heftig. Ik zie hem in de verte al liggen. Daar komt ie aan. De Keutenberg. Kort dat wel, maar o zo steil. In Schin op Geul het water over over, de Engwegen in en dan een bocht naar rechts. Daar links is ie opeens. ‘De Keut’ de vijand van iedere amateur die zich wielrenner noemt. Neerlands steilste. Het melkzuur monster.
De eerste 200 meter denk ik aan niks. Tenminste, dat probeer ik. Je probeert je verstand op nul te zetten. Nadenken is gevaarlijk. Want dan kun je gaan denken: waar ben ik eigenlijk mee bezig. Je komt in een soort trance terecht. Trappen. Trappen.

Plaats reactie