Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Teasi opladen tijdens fietsen

WielrennerYouri
Forum-lid

WielrennerYouri 17 apr 2016 19:42

Beste forum-leden,

Ik fiets tegenwoordig vaak met een Teasi. Dit is voor mij handig, omdat ik dan altijd de weg terug kan vinden als ik een tocht maak, deze veel functies heeft en dingen aan kan geven die mij kunnen helpen. Echter fiets ik wel eens grote tochten. Mijn Teasi heeft nu ongeveer een batterij die 7 uur meegaat. Soms ga ik wel eens langer fietsen en kan ik hem niet alles laten opnemen. Is er een manier om de Teasi op te laden tijdens het fietsen, met behulp van bijvoorbeeld een powerbank? Zo ja, is dit makkelijk? Hoe gaat dat precies in zijn werk of vergt daar niet veel voor? Hoe zijn de ervaringen?

Alvast bedankt!

Youri
Fietser uit Hoeven (Noord-Brabant)

https://www.strava.com/athletes/5914856

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 17 apr 2016 22:23

Ik heb een goedkope powerbank gekocht voor dit doel (€10,-). Hij gaat niet heel lang mee, maar een paar uur verlenging is voor mijn tochtjes voldoende. De meeste creativiteit komt nog kijken bij het bevestigen van de powerbank aan je fiets. Ik heb een bidon omgebouwd en stop hem daar in indien nodig.

nokkie
Forum-lid

nokkie 18 apr 2016 22:27

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 22 apr 2016 12:00

Heb me onlangs ook een powerbank aangeschaft om mijn Mio 315HC wat extra batterijkracht te geven. Accu kon het niet meer langer dan 4u uithouden.
Gewoon tijdens pauzes even de Mio aansluiten en batterij loopt in sneltempo weer vol.
Heeft me nog geen 30 euro gekost, superkoop geweest.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

colnagi
Forum-lid

Gebruikersavatar colnagi 03 mei 2016 14:09

Toen ik een tocht van 300 km ging fietsen wist ik dat mijn Teasi One het niet zo lang zou volhouden. Ik heb een powerbank in de achterzak van mijn fietsjasje gedaan en via de kabel die bij de Teasi One hoort de boel tijdens het fietsen weer opgeladen. Het werkte perfect.
Achteraf had ik hem ook gewoon tijdens een langere stop aan de powerbank kunnen leggen, want hij werd zeer snel opgeladen.
When the going gets rough the tough get going

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 mei 2016 21:34

Wil je het helemaal perfect hebben, dan is dit de oplossing: The Plug. Een USB-oplader in de stuurpen, aan te sluiten op je naafdynamo. Koga levert deze in de Signature serie.

Afbeelding

Plaats reactie