Canyon
-
- Forum-lid HC
Nee dat weet ik niet, misschien eens Canyon de vraag stellen.
Maar met jouw lengte een L met een 11 of 12cm stuurpen is echt niet raar en stuurt niet loom.
Of die extra centimeter in je frame zit of stuurpen maakt in de regel niet zo veel uit. Voor de wendbaarheid is de wielbasis en lengte achterbrug ook een belangrijke factor.
Ik heb zelf een F29 met 11cm stuurpen, dat monteert Cannondale standaard.
Stuur is bij mij 68cm, dat vind ik mooi, 70cm kan ook, maar breder vind ik niets voor xc marathon gebruik.
Maar met jouw lengte een L met een 11 of 12cm stuurpen is echt niet raar en stuurt niet loom.
Of die extra centimeter in je frame zit of stuurpen maakt in de regel niet zo veel uit. Voor de wendbaarheid is de wielbasis en lengte achterbrug ook een belangrijke factor.
Ik heb zelf een F29 met 11cm stuurpen, dat monteert Cannondale standaard.
Stuur is bij mij 68cm, dat vind ik mooi, 70cm kan ook, maar breder vind ik niets voor xc marathon gebruik.
Ik kan hier nu een heel betoog gaan houden over lengte achterbruggen, scharnierpunten en de invloed van een paar mm hier / daar op stabiliteit en wendbaarheid maar dat is een brug te ver.
Wij zijn niet in de gelukkig positie om hier snel verschil in te voelen. Dat de fiets je past is veel belangrijker. Is niet helemaal waar trouwens, een iets langere achterbrug zorgt voor meer rust bij het klimmen. (minder snel omhoog komen van je voorwiel)
Wij zijn niet in de gelukkig positie om hier snel verschil in te voelen. Dat de fiets je past is veel belangrijker. Is niet helemaal waar trouwens, een iets langere achterbrug zorgt voor meer rust bij het klimmen. (minder snel omhoog komen van je voorwiel)
Contact met Canyon gehad. Het bleek een tweedaagse actie te zijn i.k.v. Pure Cycle Festival. Blijft toch vreemd om jouw fiets ruim 300 goedkoper te zien, terwijl 'm zelf nog niet geleverd te hebben gekregen.ypuh schreef:Ik zou sowieso even een paar screenshots maken en mailen. Bestel hem anders alvast dubbel en cancel 1 van de 2 later. Het is toch gek dat ze iets flink (!!!) afprijzen terwijl jou fiets nog niet eens geleverd is? Al ligt dat natuurlijk aan dat hele batch productie systeem en *niemand* wil zijn fiets pas halverwege het fiets seizoen geleverd hebben.kalikula schreef:Canyon kwelt mij met twijfel. Heb de Ultimate CF SL 9.0 in bestelling staan, maar nog niet geleverd (en nog niet betaald). Canyon heeft'm echter plots afgeprijst, van 2199 naar 1869, 330 euro korting. In maat XL echter alleen in zwart nog beschikbaar, met een levertijd van 25-30 juli.
Ik twijfel om de huidige bestelling te anuleren. Moet dan wel een paar maanden wachten.
De actie liep wel wat langer dan twee dagen volgens mij. Ook een paar dagen nadat de actie al afgelopen was kon je hem nog steeds voor dat bedrag in je winkelmand stoppen.kalikula schreef:Contact met Canyon gehad. Het bleek een tweedaagse actie te zijn i.k.v. Pure Cycle Festival. Blijft toch vreemd om jouw fiets ruim 300 goedkoper te zien, terwijl 'm zelf nog niet geleverd te hebben gekregen.ypuh schreef:Ik zou sowieso even een paar screenshots maken en mailen. Bestel hem anders alvast dubbel en cancel 1 van de 2 later. Het is toch gek dat ze iets flink (!!!) afprijzen terwijl jou fiets nog niet eens geleverd is? Al ligt dat natuurlijk aan dat hele batch productie systeem en *niemand* wil zijn fiets pas halverwege het fiets seizoen geleverd hebben.kalikula schreef:Canyon kwelt mij met twijfel. Heb de Ultimate CF SL 9.0 in bestelling staan, maar nog niet geleverd (en nog niet betaald). Canyon heeft'm echter plots afgeprijst, van 2199 naar 1869, 330 euro korting. In maat XL echter alleen in zwart nog beschikbaar, met een levertijd van 25-30 juli.
Ik twijfel om de huidige bestelling te anuleren. Moet dan wel een paar maanden wachten.
-
- Forum-lid
Gasten, vandaag eerste ritje gedaan met mijn Ultimate.
Eén woord voor : een Racket !
Wat mijn vooral heel erg opviel : de lichtheid van de fiets (nou ja mijn vorige fiets woog wel 9kg), maar ook heel erg het comfort !
Echter een vraagje , of 2 zelfs:
* balhoofd: als ik mijn voorrem dicht knijp en wat voor en achter beweeg met de fiets, merk ik precies wat speling. Hoe kan ik dit fixen? Of is dat normaal?
* Garmin mount: binnenin de garmin mount zit een soort houdertje waar je je garmin in draait. Dit houdertje hangt aan de garmin mount vast met 2 vijsjes. Die vijsjes zijn echter los gekomen en eruit gevallen Waren blijkbaar niet stevig gemonteerd (ik heb er zelf niet aangekomen noch naar gekeken). Zou Canyon dit erkennen en vijsjes opsturen?
Eén woord voor : een Racket !
Wat mijn vooral heel erg opviel : de lichtheid van de fiets (nou ja mijn vorige fiets woog wel 9kg), maar ook heel erg het comfort !
Echter een vraagje , of 2 zelfs:
* balhoofd: als ik mijn voorrem dicht knijp en wat voor en achter beweeg met de fiets, merk ik precies wat speling. Hoe kan ik dit fixen? Of is dat normaal?
* Garmin mount: binnenin de garmin mount zit een soort houdertje waar je je garmin in draait. Dit houdertje hangt aan de garmin mount vast met 2 vijsjes. Die vijsjes zijn echter los gekomen en eruit gevallen Waren blijkbaar niet stevig gemonteerd (ik heb er zelf niet aangekomen noch naar gekeken). Zou Canyon dit erkennen en vijsjes opsturen?
@ LittleWhiteDog
Gefeliciteerd met je fiets, veel plezier ermee.
Het balhoofd mag geen speling hebben en moet soepel draaien. Dit kan je fixen door de schroef bovenop losser/linksom (als het balhoofd te vast zit) of vaster/rechtsom (speling balhoofd verhelpen) te draaien. Doe dit telkens met maar een klein tikje.
Voor wat betreft de Garmin Mount, je kan zeker Canyon bellen inderdaad en het probleem aangeven maar ik denk dat je het misschien zelf sneller op kan lossen (Futurum eventueel?)
Succes
Het balhoofd mag geen speling hebben en moet soepel draaien. Dit kan je fixen door de schroef bovenop losser/linksom (als het balhoofd te vast zit) of vaster/rechtsom (speling balhoofd verhelpen) te draaien. Doe dit telkens met maar een klein tikje.
Voor wat betreft de Garmin Mount, je kan zeker Canyon bellen inderdaad en het probleem aangeven maar ik denk dat je het misschien zelf sneller op kan lossen (Futurum eventueel?)
Succes
-
- Forum-lid
Bedankt !JorBak schreef:@ LittleWhiteDog
Succes