Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Dames fietskleding

sevenhunt
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:59

sevenhunt 16 mei 2010 13:01

Hoi,

Bij de herenkleding zie ik heel vaak een korte broek met bretels langskomen.
Bij dames zie je deze veel minder, en als je ze ziet zijn ze behoorlijk prijzig.

Zit zo`n broek nu lekker bij dames of is een normale korte broek meer aan te raden?

Bedankt
Jolanda

annemarierus
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2010 17:19

annemarierus 16 mei 2010 13:08

Ik vind het zeker beter zitten dan een kortebroek zonder bretels. Je hebt geen last van randen, geen koude rug voor als het shirt omhoog kruipt. Absoluut lekkerder maar er hangt helaas een flink prijskaartje aan.
AR

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 16 mei 2010 15:40

Ik vind ze op zich prima zitten maar het heeft voor mij niet zoveel meerwaarde dat ik er echt geld aan uit wil geven. Op zich zitten die bretels niet in de weg ofzo, behalve als je wilt plassen :-/

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 16 mei 2010 21:27

De meerwaarde zit er voor mij in dat ze de boel op hun plek houden en het uiteindelijk minder schuurt bij mijn zeem, Gonso heeft aardige dames broeken met bretels. Ik rij alleen met bretels.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

sevenhunt
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:59

sevenhunt 16 mei 2010 21:36

Dank voor jullie antwoorden.
Mijn voorkeur gaat denk ik ook uit naar met bretels, nu even op zoek naar een goede, niet belachelijk dure broek.

Zie dat gonso echt van die swimsuits heeft om maar te zeggen, is dat niet erg warm in de zomer?

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 16 mei 2010 22:06

Ik wil zeker geen bretels. Bij mij zitten broeken zonder bretels prima, en onderweg moeten plassen (soms ook nog in een groep met alleen mannen) is als vrouw met een broek zonder bretels al lastig genoeg.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

jmdegroot
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:27

jmdegroot 16 mei 2010 22:18

[quote="Louise"]Ik wil zeker geen bretels. Bij mij zitten broeken zonder bretels prima, en onderweg moeten plassen (soms ook nog in een groep met alleen mannen) is als vrouw met een broek zonder bretels al lastig genoeg.

Louise
[/quote]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ook voor mij geen bretels, ze geven mij meer last dan gemak.

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 16 mei 2010 22:41

[quote="jmdegroot"][quote="Louise"]Ik wil zeker geen bretels. Bij mij zitten broeken zonder bretels prima, en onderweg moeten plassen (soms ook nog in een groep met alleen mannen) is als vrouw met een broek zonder bretels al lastig genoeg.

Louise
[/quote]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ook voor mij geen bretels, ze geven mij meer last dan gemak.[/quote]

+1.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

sevenhunt
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010 22:59

sevenhunt 16 mei 2010 22:42

[quote="jmdegroot"]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ook voor mij geen bretels, ze geven mij meer last dan gemak.[/quote]

Wat voor last? Alleen lastig bij plassen?

Kwam bij het zoeken langs de site leontien.nl.
Is die bekend? Iets over de kwaliteit?

jmdegroot
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:27

jmdegroot 17 mei 2010 00:49

Ja, ik vind ze lastig bij het plassen en dan met name als dat tijdens een langere rit onderweg moet gebeuren achter een struik of zo, dus als er geen toilet voorhanden is.

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 17 mei 2010 10:56

@Sevenhunt: ik heb een volledige set van Leontien.nl en de kleding is prima. De kleding is van Shimano en zit qua pasvorm heel goed. Shirtje is mooi getailleerd. De broek is zonder bretels en is aan de voorkant iets hoger en er zit een prima zeem in.
Kortom: ik heb er met veel plezier heel veel km's in gefietst :-).

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 17 mei 2010 12:30

Wat betreft Leontien kleding: ik heb alleen het shirt en vind het mijn minste shirt. Daar waar ik normaal prima in een M of L pas is de L die ik heb van Shimano aan de krappe kant. De mouwen zitten heel erg strak en het shirt geeft niet mee.
Ik rij ook altijd met bretels omdat ik een bloedhekel heb aan een elastiek dat in mijn buik prikt. Meestal draag ik een ondershirt onder de bretels en hoef ik enkel mijn fietsshirt uit te doen om te plassen, dat kleinere nadeel weegt niet op tegen het voordeel van het ontbreken van het elastiek.
Trouwens, met zo'n sportbeha aan heb ik niet echt moeite om te "strippen" want die zijn veeeeeeel meer bedekkend dan een bikini!!

Plaats reactie