Allen,
Ik wil graag een fietscomputer kopen waarmee ik mijn hartslag en cadans kan meten.
Vraag 1. Ik begrijp dat Garmin het beste merk is. Zijn jullie het daarmee eens?
Vraag 2. Welke Garmin kan ik het beste nemen? Ik hoef niet per se navigatie op de fietscomputer dus vraag ik me af of de Garmin edge 25 (incl. hartslag en cadanssensor) voldoende is of dat ik toch beter wat extra kan investeren voor de Garmin edge 520 (incl. hartslag en cadanssensor). Ik zie niet heel veel verschillen anders dan de fietsnavigatie of zie ik iets over het hoofd?
Dank alvast!
Gr. Niels
Fietscomputer: Garmin edge 25 vs Garmin edge 520
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Garmin is een veel gebruikt merk, met goede bevindingen. Maar "het beste" is lastig te definieren, aangezien dat nogal van de gebruiker afhankelijk is... en soms/vaak telt budget dan ook nog mee.
Als je geen navigatie wilt, zou ik het bij de edge 25 houden.., scheelt pieken en voldoet aan je wensen. Met de 520 zou je meer kopen, wat je niet nodig hebt. Hoeft overigens niet erg te zijn, maar economisch bekeken kan je je het beste aan je plan houden (hartslag en cadans), en heb je aan de 25 genoeg.
Als je geen navigatie wilt, zou ik het bij de edge 25 houden.., scheelt pieken en voldoet aan je wensen. Met de 520 zou je meer kopen, wat je niet nodig hebt. Hoeft overigens niet erg te zijn, maar economisch bekeken kan je je het beste aan je plan houden (hartslag en cadans), en heb je aan de 25 genoeg.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Hier is een forum gedeelte waar heel veel over fietscomputers staat.
http://www.fiets.nl/forum/viewforum.php?f=21
http://www.fiets.nl/forum/viewforum.php?f=21
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Edge 25 kent wel enkele serieuze beperkingen. Zo kan je niet je hartslag en snelheid tegelijk in beeld hebben bijvoorbeeld. Qua formfactor vind ik 't een mooi apparaat, het is alleen jammer dat ze 'm bij Garmin wel erg basic hebben gemaakt qua functionaliteit.
Dank voor de reacties! Staat nu in het juiste forumgedeelte volgens mij. Ik vind de opmerking van am-classic-fan wel heel belangrijk: "Zo kan je niet je hartslag en snelheid tegelijk in beeld hebben bijvoorbeeld.". Ik wil wel graag in 1 oogopslag al mijn data zien. Misschien toch de investering doen in de 520, het geld heb ik er al voor gespaard
Waarom de beperking tot Garmin ? Mijn Polar 450 is goed betaalbaar, ik kan alle velden zelf configureren. heeft bluetooth voor upload en perfecte hartslagsensor. Het scherm is perfect af te lezen en gaat 12 uurtjes mee. was voor mij de betaalbare oplossing met alles wat ik wilde.
Er is nu wel een mogelijkheid om snelheid / cadans / BPM op één pagina te krijgen, zie: http://www.edge25.net. Bestandje met voorkeuren selecteren en genereren op die site en via je laptop dat bestandje kopiëren naar de NEWFILES directory op je Garmin Edge 25. Klaar.amclassic-fan schreef:De Edge 25 kent wel enkele serieuze beperkingen. Zo kan je niet je hartslag en snelheid tegelijk in beeld hebben bijvoorbeeld. Qua formfactor vind ik 't een mooi apparaat, het is alleen jammer dat ze 'm bij Garmin wel erg basic hebben gemaakt qua functionaliteit.