Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Andy Schleck
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 aug 2015 10:58

Andy Schleck 01 mei 2016 21:05

Jannijm schreef:Lijkt me een fijne bril: niet meer tegen die rand boven de lens aan kijken als je een beetje voorover zit. Ook het lage gewicht is super!
Hoeveel gram scheelt dat? Lijkt me niet dat je dat voelt eigenlijk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2016 10:17

Jannijm schreef:Lijkt me een fijne bril: niet meer tegen die rand boven de lens aan kijken als je een beetje voorover zit. Ook het lage gewicht is super!
Heerlijke non-argumenten :lol:

Ik rij al jaren met Oakley (eerst M-frame, nu Radar) en kijk echt nooit tegen de bovenkant aan. Ook niet bij een lange afdaling in de beugels. En gewicht is ook compleet geen issue. Pasvorm is VEEL (!!) belangrijker.
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 10:35

De bovenrand heb ik zelf ook nooit als een "probleem" ondervonden (waarom die toon en dat lachebekje joh) maar de onderkant van het frame daarentegen wel. Ik heb een hele tijd een BBB bril gehad (zonder onderkant) en heb nu een Oakley (met volledig frame) en met achterom kijken en naar beneden kijken op de gps/computer (afhankelijk van waar je hem precies hebt zitten) kijk je weldegelijk net tegen de rand aan. Deze Oakley heeft dat "probleem" iig niet, frameloos is weldeglijk een argument dat je kunt overwegen 8-)
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2016 18:56

Ik vind een rand wel mooi staan. Daarom heb ik de jawbreaker, ziet er naar mijn mening goed uit en je kijkt niet tegen het montuur.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 19:36

Die heb ik ook hoor, was alleen verrast dat die onderhand met dus wel hier en daar in de weg zit. Wel een hele mooie bril. Mooi duur ook, maar ach.
Afbeelding

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 12 mei 2016 11:31

meer zicht is altijd beter. Reed eerst met een pro M frame, en was overgestapt op de jaw breaker, omdat die een mooie hoge rand heeft. Ik rij wedstrijden en zit dan regelmatig aardig stuk, op die momenten wil je zo min mogelijk wind vangen dus gaat je hoofd zo diep als kan zodat je nog wel wat ziet. Ben 2 meter, dus wil zo veel mogelijk nog profijt hebben van de renner voor me.
Afgelopen zondag de evzero opgezet van een ander en was meteen verkocht.
Door het lage gewicht en geen rand erom heen en het grote glas merk je bijna niet dat je hem op hebt. Ook om je heen heb je meer zicht, jawbreaker heeft aan de zijkant toch wat belemmering.
Bijna alsof je met een giro-airattack met vizier rijdt, maar die zat bij mij te ver verwijdert van mijn gezicht.
zondag avond besteld voor een mooie prijs (stuk goedkoper dan de jawbreaker) en gisteren eerste wedstrijdje mee gereden. Geen spijt :)

groet edwin

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 mei 2016 10:49

Gister ook een tweede Oakley binnen gekregen, overgenomen van Rookie77. Toevallig precies omgekeerde kleurschema van die ik al had en nu met een lens voor de avondritjes.

Afbeelding

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 24 mei 2016 15:23

Na wat schermutselingen met Oakley dan ein-de-lijk mijn Jawbreaker binnen. Nu nog wachten op 1 linker icon voor op het pootje.
Ik geef toe: het is esthetisch niet de mooiste bril, maar wat kijkt het geslepen glas heerlijk en het formaat ski-bril zit mij goed.

Afbeelding
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
since1913
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 jun 2008 14:25

Gebruikersavatar since1913 05 jun 2016 15:21

Gister voor het eerst met een prizm trail lens gereden. Wat een super lens.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 18 jun 2016 03:32

since1913 schreef:Gister voor het eerst met een prizm trail lens gereden. Wat een super lens.
Ik vraag me af. Kan je met die lens fietsen als het net begint te schemeren? Of is dat dan meteen al te donker?

En in de winter? Kan je hem dan opzetten of ook te donker? (Overdag)

Besef me dat je nog geen winter heb gezien met deze lens. Wie weet iemand anders met wat info daarover?

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 18 jun 2016 07:37

Ik zoek alleen nog een extra VR28 Hybrid lens. Anyone?
Aangezien de M Frame lensen steeds moeilijker verkrijgbaar zijn heb ik aftermarket lensen gekocht.
Ik moet ze nog uitproberen dus over de kwaliteit en duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.
Op het Oakley forum zijn gemixte ervaringen over Revant Optics, dus afwachten maar.

https://www.revantoptics.com/replacemen ... ame-hybrid

Gebruikersavatar
since1913
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 jun 2008 14:25

Gebruikersavatar since1913 18 jun 2016 14:10

Bredalp schreef:
since1913 schreef:Gister voor het eerst met een prizm trail lens gereden. Wat een super lens.
Ik vraag me af. Kan je met die lens fietsen als het net begint te schemeren? Of is dat dan meteen al te donker?

En in de winter? Kan je hem dan opzetten of ook te donker? (Overdag)

Besef me dat je nog geen winter heb gezien met deze lens. Wie weet iemand anders met wat info daarover?
Heb met donker weer al door de bossen gereden, geen probleem.

Lens is eigenlijk persimmon maar dan net iets fijner.

Voor echte schemer en zwaar bewolkt weer gebruik ik toch liever mijn clear lens.

Heb nu een jawbreaker met prizm road lens voor zonnig weer, een radarlock met clear lens voor donker weer en schemer en voor alles wat er tussen in zit een racing jacket met prizm trail lens. Dat dekt alle weertypes wel.

Plaats reactie