Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 apr 2016 22:13

Je kan evt dan ook de stuurpen andersom zetten en je stuur rechter idd, dan kom je ongeveer op dezelfde hoogte uit met je hoods verwacht ik, dit ziet er zo wel wonky uit idd. Die zadelpen met dat ronde ding eraan killt de fiets wel een beetje voor me.

Je kan ook een goed slot op je werk leggen, of deze daar achter laten.

Vriend van me rijd op exact dezelfde fiets trouwens.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 30 apr 2016 22:21

Sieper schreef:Je kan evt dan ook de stuurpen andersom zetten en je stuur rechter idd, dan kom je ongeveer op dezelfde hoogte uit met je hoods verwacht ik, dit ziet er zo wel wonky uit idd. Die zadelpen met dat ronde ding eraan killt de fiets wel een beetje voor me.

Je kan ook een goed slot op je werk leggen, of deze daar achter laten.

Vriend van me rijd op exact dezelfde fiets trouwens.
Ben ik met je eens. Helaas zit dat deel vast aan de pin, en daar ben ik wel erg van gecharmeerd. Ik probeer er maar langs heen te kijken :)

Stuur staat inmiddels goed.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 apr 2016 22:30

Evt eens kijken of je een andere bontrager pin kan vinden op marktplaats oid. Jouw fiets is beter onderhouden dan die van mijn vriend trouwens (hij heeft veel roest). Maar ja, gaat hij mee ritje maken, heb je je bandjes opgepompt, nee hoeft niet, vorige week nog gedaan, ik pomp wel even voor je, nee laat maar. Krakende ketting e.d. Zo jammer. Nog een dingetje, klikpedalen vergroten je fietsplezier enorm (echt hoor) gewoon een paar schoenen op je werk achterlaten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 30 apr 2016 23:07

Ik heb deze fiets een paar dagen geleden bij een fm gekocht voor 295,- (zoals op de foto eerder). Leek me een prima, misschien zelfs wat lage prijs voor deze fiets. Deze fm had hem 5 jaar geleden ook nieuw verkocht maar op bestelling. Eigenlijk deed hij niet in sportfietsen. Hij gaf ook wel aan dat dat de reden was van de gunstige prijs.

Fiets ziet er inderdaad zeer goed uit. Op wat kleine plekjes na als nieuw. En alleen de trapas laat wat roest zien maar dat poets ik nog wel weg.

Klikpedalen gebruik ik ook. Zitten dual Shimano op. Komen van mijn cross hybride welke ik ook nog wel eens meenam als we met het gezin een stukje gingen fietsen. Ik vind dat trouwens erg prettige pedalen. Heb namelijk niet altijd zin om te klikken :)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 apr 2016 23:19

Gehgheheh, klikken mag ook eigenlijk niet!

Bionet cyclon wil ook nog wel eens helpen met lichte roest heb ik gemerkt. Prima prijs lijkt me, voor dat geld worden soms ook barrels verkocht. Als je deze fiets echt clean maakt, met evt wat Chinees carbon wielen is het best een strakke ride. Je kan nog kijken of je wat spacers onder je stuurpen vandaan kunt halen, evt over de aankomende maanden. Maar dat is niet een ieder gegeven, mij ook niet zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 01 mei 2016 12:42

Te diepe zit vind ik niet prettig. Misschien komt dat nog :)

Net 30 km gefietst. Erg prettig.

Chinees carbon... is dat ook in NL ergens verkrijgbaar bij een online winkel?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 01 mei 2016 14:09

Jawel, maar duurder, evt zoeken op marktplaats. Zelf bestellen in China en hopen dat je geen importbelasting hoeft te betalen is de goedkoopste optie.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 01 mei 2016 20:57

Maar heeft de fietsen maker je zo op de fiets gezet?
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 01 mei 2016 21:26

Wel zoals op de eerste foto. Op de tweede foto heb ik zelf wat nieuwe zaken gezet. Remmen, stuur, stuurpin en wat accessoires.

Stuur staat inmiddels wel goed :P

Of zie je iets specifieks?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2016 13:24

Ik vind het een mooie fiets.

Wat ik zeg is ook niks tegen jouw maar deze fiets past denk ik niet bij je lichaamsmaten. Met een model met een hoger balhoofd had je niet zoveel spacers en een omhoog staande stuurpen nodig gehad. Een paar spacers is logisch dat heb ik ook maar hoeveel jij hebt is wel heel veel.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 02 mei 2016 13:50

Dank je wel :)

Op zich kan ik er lekker op fietsen.

Ik kan wel eens proberen er wat spacers uit te halen. Heb ik bij mijn vorige fiets ook gedaan. Maar waar ik dan tegenaan liep is de ruimte die je overhoud. Ik heb toen de spacers boven weer terug gezet zodat de schroef wel weer fatsoenlijk paste. Zo'n heel mooi gezicht is het echter niet. Zijn er alternatieven?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 14:02

Je gaat een afgezaagd antwoord krijgen! :-D.

Zodra je de juiste positie hebt gevonden (zo min mogelijk spacers als voor jou nog comfortabel is) dan kan je het stuk van de stuurbuis dat boven je stuur uit komt af (laten) zagen. Evt. nog een stuk laten zitten om weer wat omhoog te kunnen maar als er echt 3 / 4 cm boven je stuurpen uitsteekt dan kun je hem het beste wat inkorten.
Afbeelding

Plaats reactie