Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2016 14:04

Het stuk van de stuurbuis dat er dan nog boven op zit is als het te hoog is ook gevaarlijk. Daar kun je met je borst op vallen als je valt.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 02 mei 2016 17:37

Bedankt voor de tips!

Ik heb de stuurpin omgedraaid waardoor deze nu recht staat ipv wat naar boven. Ook een setje carbon spacers gekocht met verschillende diktes. De huidige alu spacers hadden alledrie dezelfde dikte dus werd spelen met de hoogte wat beperkter.

Heb hem nu op deze hoogte staan:

Afbeelding

Het uitsteken van de stuurbuis valt nu nog mee. Mocht ik het stuur nog meer laten zakken dan kan het wellicht zijn dat ik met de stuurbuis bezig moet.

Hopelijk staat het recht allemaal :)

Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2016 17:49

Ziet er ook direct beter uit, het moet ook goed rijden he dus als je echt last krijgt weer omhoog. Het stuur zou je misschien wat achterover kunnen kantelen.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 mei 2016 17:55

Goed bezig! Evt je fietscomputer op de stuurpen zelf (ipv de bovenbuis, creatieveling :-) ) en de bel iets uit het midden (of op de stuurbuis). Zelf heb ik de fietscomputer op zo'n houdertje waarbij hij nog iets voor het stuur uitsteekt (een zgn outfront mount) dat leest veel lekkerder af (zonder steeds je hoofd helemaal naar beneden te hoeven buigen).

Een laatste tip (wel wat laat) evt kan je je stuurlint even loshalen, de hoods zelf wat lager op de bochten laten zakken en dan je stuur wat omhoog draaien. Ik denk dat je dan wat ontspannender op je stuur kan leunen. Evt kun je dan zelfs nog weer een spacer verwijderen.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 mei 2016 18:18

Stuur idd nog iets verder achterover kantelen, de hoods of remgrepen zou ik zo laten zitten.
Eerst zo maar eens rijden en voelen of het nog comfortabel genoeg is.
Veel plezier.

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 02 mei 2016 19:10

Thx Scott :)

Hoods heb ik wat laten zakken en het stuur gekanteld. Eerste indruk is wel wennen maar ik neem de imbus wel mee morgen :)

Sieper: ik vind de stuurpin zo mooi. Zonde om daar wat op te doen vandaar dat de computer op het frame zit haha.

Maar dat houdertje vind ik een goeie. Daar ga ik ook eens achteraan.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 02 mei 2016 20:22

Een andere compacte stuurbocht erop, waardoor de shifters meer in een rechte lijn met bovenzijde van de stuurbocht gezet kunnen worden. Ze staan dan hoger en kan er weer een spacertje tussen uit.

Het ziet er nu een beetje jaren 70/80 uit. Kijk maar eens hoe ze bij de huidige fietsen gemonteerd worden.

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 02 mei 2016 20:43

Dit stuur is net nieuw :)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 02 mei 2016 21:24

ter illustratie:

Afbeelding

lawnmower
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:13
Locatie: Apeldoorn

lawnmower 02 mei 2016 22:07

scottpch schreef:Stuur idd nog iets verder achterover kantelen, de hoods of remgrepen zou ik zo laten zitten.
Eerst zo maar eens rijden en voelen of het nog comfortabel genoeg is.
Veel plezier.
Ehhm, 2 dagen geleden vertel je m nog dat de stuureinden horizontaal of een paar graden naar beneden moet staan.... Dat help je met dit advies natuurlijk wel keihard om zeep.

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 02 mei 2016 22:10

Thx. Na ja, dat is een punt om de volgende keer op te letten. Voorlopig ben ik in mijn sas met deze bike zoals ie nu is. Kan er wel een hoop geld in pompen maar dan kan ik net zo goed een kwalitatief betere bike nieuw kopen.

Voor een beginnersfiets bevalt hij nu erg goed. Mocht dit zich voortzetten dan ga ik voor het vervolg zeker kijken naar een upgrade :)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 mei 2016 07:34

Lawnmower, dat is toch hetzelfde advies als vorige advies? Dan heeft het stuur alleen niet ver genoeg achterover gekanteld waardoor de uiteinden nog een beetje omhoog steken.
Zie foto van Wiliertoerist, zo hoort het stuur te staan, daarom reageer ik met 2e post.
Je ziet op Dan's laatste foto dat het stuur nog steeds een beetje met de uiteinden omhoog staat.
Dus wat is er fout met m'n 1e post???

Plaats reactie