[quote="marcelbakero"]Volgend jaar weer erbij, en tja die wegen dat weet je vantevoren:)[/quote]
Dat van die wegen wist ik niet van te voren, heb 2 jaar geleden de 136km versie gereden en heb dit toen niet ervaren. Normaal gesproken heb ik hier ook geen moeite mee maar vond het dit keer niet normaal in sommige afdalingen, of het lag misschien aan mijn dag overigens lekker gefietst hoor!
Wel heerlijk om de Redoute op te fietsen na 230km.....)
Tilff Bastogne Tilff 2010
Heen en weer vanaf Tilff was op mijn tellertje idd ook wat meer dan verwacht, 243 km. Het ommetje via Houffalize en de Wanne vanaf het westen ipv het zuiden deden er wat kms bij. De kwaliteit van de wegen viel me mee, ik had erger verwacht, al blijft het wel opletten, het is geen Duitsland. Ook her en der al wat vers geteerde biljartlakens, o.a. net voorbij Manhay en de afdaling van de Rosier. Het enige echt slechte stuk was idd die afdaling naar Houffalize. Organisatie de referentie qua bewegwijzering en verzorging en een perfect sfeertje op het dorpsplein van Tilff en bij de camping op het voetbalveld.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... iers.dhtmlZondagnamiddag kwam een 64-jarige Nederlander uit Breda, die in groep fietste, op de route de Wanne in Stavelot ten val. Dat gebeurde na een manoeuvre. De man sloeg met zijn hoofd tegen een steen en stierf ter plaatse. (belga/adb)
en
http://www.dhnet.be/regions/liege/artic ... wanne.html
Veel sterkte aan de betrokken families.
Zondag ook TBT gereden (136km) met op en neer naar de inschrijving kwam ik ut op bijna 143km. Kwam aan 2250hm. Die laatste klim na Tilff terug naar de inschrijving is een lekkere afsluiter. Even lekker uit fietsen hebben we overgeslagen die laatste klim deed toch nog even pijn.
De slechte wegen vielen me eigenlijk nog wel mee had het erger verwacht. Al waren de kanten van de weg hier en daar wel slecht. De Rosier lag er wel redelijk slecht bij. De afdaling van de Rosier was dan weer voorzien van een gloed nieuwe laag.
Was verrast door de beklimming van de Wanne van een andere zijde, deze zijde had ik nog niet gedaan. Volgens mij is dit wel de makkelijkste kant.
Verder genoten van het mooie weer natuurlijk.
Enige wat mindere is dat het eerste stuk (tot aan de Chambralles) en het laatste deel van de route vanaf Sprimont over wat drukkere wegen loopt.
Gelukkig niks gezien van het ongeval wat hier boven genoemt wordt. Dit is toch wel een dikke zwarte sluier over zo'n dag.
De slechte wegen vielen me eigenlijk nog wel mee had het erger verwacht. Al waren de kanten van de weg hier en daar wel slecht. De Rosier lag er wel redelijk slecht bij. De afdaling van de Rosier was dan weer voorzien van een gloed nieuwe laag.
Was verrast door de beklimming van de Wanne van een andere zijde, deze zijde had ik nog niet gedaan. Volgens mij is dit wel de makkelijkste kant.
Verder genoten van het mooie weer natuurlijk.
Enige wat mindere is dat het eerste stuk (tot aan de Chambralles) en het laatste deel van de route vanaf Sprimont over wat drukkere wegen loopt.
Gelukkig niks gezien van het ongeval wat hier boven genoemt wordt. Dit is toch wel een dikke zwarte sluier over zo'n dag.
[quote="klazoid"]
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... iers.dhtml
en
Veel sterkte aan de betrokken families.[/quote]
1+
Als je s,morgens in de auto stapt om een gezellig dagje te fietsen met je maatjes ga je hier niet van uit, is toch wel de zwarte keerzijde van onze sport.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... iers.dhtml
en
Veel sterkte aan de betrokken families.[/quote]
1+
Als je s,morgens in de auto stapt om een gezellig dagje te fietsen met je maatjes ga je hier niet van uit, is toch wel de zwarte keerzijde van onze sport.
[quote="mao"]Als je s,morgens in de auto stapt om een gezellig dagje te fietsen met je maatjes ga je hier niet van uit, is toch wel de zwarte keerzijde van onze sport.[/quote]
De gedachte dat die man was overleden terwijl hij op dat moment hetzelfde aan het doen was als ik, bleef tot de finish aan me knagen.
Veel sterkte gewenst voor de nabestaanden.
De gedachte dat die man was overleden terwijl hij op dat moment hetzelfde aan het doen was als ik, bleef tot de finish aan me knagen.
Veel sterkte gewenst voor de nabestaanden.
Ik ben toevallig op het parcours terechtgekomen afgelopen zondag. Niet als fietser, maar als motorrijder. Het was het stuk van Trois Pont naar Manhay en ik heb me verbaasd over het feit dat de route hier langs liep. Ik vraag me af hoe de fietsers dit stuk ervaren hebben. Ik heb heel wat inhaalmanoeuvres gezien waar ik wel wat kriebels bij kreeg. In mijn opinie waren er teveel verkeersdeelnemers op de weg. Is het normaal in België dat dit soort toerritten over relatief grote wegen gaan?
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Was echt een feestje afgelopen zondag, heb de 244 gefietst, heb al 12 keer LBL gedaan en nu voor de derde keer TBT, dit was eigenlijk de allermooiste editie die ik heb meegemaakt. Alles zat mee, het weer, de organisatie, allemaal prachtig, Jammer van het ongeval met dodelijke afloop. en ook vele andere ernstige ongelukken, ik hoorde en zag de hulpdiensten af en aan rijden.
RR
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.
-
- Forum-lid
- Contact
Met 8 Nieuwenhovespurters hebben we zondag deelgenomen, aan wat voor enkelen onder ons, de 10e editie van TBT was. Doorheen die 10 jaar werden we geregeld een nieuw parcours voorgeschoteld, zo ook gisteren. En wat een droomparcours! Zowel de Chambralles als mijn favoriete helling, de Rosier, zijn een mooie aanwinst voor deze toeristenversie van La Doyenne. Voelde het bij de afdaling richting Tilff nog wat frisjes aan... na de eerste helling waren we opgewarmd en hadden we 250km lang een stralende zon aan onze zij. De vele goed gesitueerde bevoorradingen waren dan ook welgekomen.
Voor de geïnteresseerden > mijn digits : 30.2 km/u & 146 hartslag.
Een verslag, volgt op mijn blog!
De video is wel reeds beschikbaar
Voor de geïnteresseerden > mijn digits : 30.2 km/u & 146 hartslag.
Een verslag, volgt op mijn blog!
De video is wel reeds beschikbaar
Voor alle informatie over toertochten en cyclo's kun je terecht op mijn blog : Fietsverhalen
-
- Forum-lid
Gepassioneerde fietser komt fataal ten val
Ondanks het feit dat ruim 8.000 wielertoersten een mooie dag beleefd hebben tijdens Tilff-Bastogne-Tilff, is er toch heel droevig nieuws te melden.
Eén van de deelnemers is het slachtoffer geworden van een val met fatale afloop. Een ervaren en gepassioneerde 63-jarige Nederlandse fietser heeft een val in de afdaling van de Côte de Wanne richting Stavelot niet overleefd. Het slachtoffer is terplaatse overleden. De val is, volgens getuigen, zeker geen gevolg van roekeloos rijgedrag, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Uit respect voor de familie en in overleg met de nabestaanden wensen we dit bericht discreet te houden.
De organisatie getuigt haar medeleven met de echtgenote, de familie en de vrienden van de overleden fietser.
Ondanks het feit dat ruim 8.000 wielertoersten een mooie dag beleefd hebben tijdens Tilff-Bastogne-Tilff, is er toch heel droevig nieuws te melden.
Eén van de deelnemers is het slachtoffer geworden van een val met fatale afloop. Een ervaren en gepassioneerde 63-jarige Nederlandse fietser heeft een val in de afdaling van de Côte de Wanne richting Stavelot niet overleefd. Het slachtoffer is terplaatse overleden. De val is, volgens getuigen, zeker geen gevolg van roekeloos rijgedrag, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Uit respect voor de familie en in overleg met de nabestaanden wensen we dit bericht discreet te houden.
De organisatie getuigt haar medeleven met de echtgenote, de familie en de vrienden van de overleden fietser.