Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
Dan G.
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 nov 2015 22:43

Gebruikersavatar Dan G. 05 mei 2016 13:49

De laatste dagen meerdere malen met de stuurafstelling bezig geweest. Mijn doel was om de hoods net zo in het verlengde van de bovenkant te krijgen als op bijvoorbeeld die foto wat naar boven. Uiteindelijk heb ik dit als resultaat:

Afbeelding

Dat fietst inderdaad een stuk relaxter maar wat mij wel opvalt is dat de ondergrepen wel wat onnatuurlijk lijken te staan. Wanneer ik het stuur kantel echter dan krijg ik de hoods er niet mooi op. Ze gaan maar tot een bepaald punt op het stuur en daarna houd het op. Op zich vind ik het qua fietsen geen probleem omdat ik toch nooit zo diep ga maar voor het aanzicht vind ik het wel minder mooi.

Iemand nog een tip, is het niet anders of hoort het gewoon zo?

Ps: ik ben nog aan het uitvogelen hoeveel spacers ik nodig heb dus daarom wacht ik nog even met het inkorten van de stuurbuis :)

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 05 mei 2016 13:57

Ziet er op zich niet verkeerd uit, hoewel het wat lastiger zal zijn om in de beugels te rijden. Het ligt aan de vorm van je stuur. Het is of mooi vlak in het verlengde van de stuurpen maar dan eigenlijk iets te schuin in de beugels of je hebt een licht hellende/vlakke greep in de beugel maar dan een dal bij de aansluiting tussen shifter en stuur.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 05 mei 2016 14:22

Ziet er iig prima uit, de hoods een tikkeltje lager en het stuur iets naar beneden dan staan de drops iets rechter, maar ik zou het mooi zo laten. Een hele verbetering! Stuur mooi recht, kan je lekker variëren en bijna geen spacers meer over.
Afbeelding

Timoh
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2016 14:25

Timoh 05 mei 2016 14:30

Ik ben van plan een nieuwe koersfiets te kopen van Trek. Nu staan er op de fiets standaard Bontrager Race Lite TLR velgen. Ik was eventueel aan het denken om op te leggen naar Dura ace C24 velgen. Ik lees hier vaak dat velgen toch heel belangrijk zijn, dus als ik dan meteen de juiste kan kopen moet ik deze achter niet meer upgraden. Ik vermoed dat de meerprijs een goede 200 € zal zijn.

De bedoeling is om een allround velg te hebben. Mijn gewicht zit rond de 71 kg, dus ik neem aan dat dit geen probleem is voor die velgen ? Kunnen de mensen met ervaring even hun mening geven, wat zij zouden doen ?

Fulcrum R3 wielen zijn goedkoper, maar ik vrees dat ik het niet geregeld krijg dat ze dat verschil in mindering gaan brengen. Opleggen zodat ze er zelf wat meer aan kunnen verdienen lijkt me dan weer wel een optie.
Fulcrum Racing Zero Nite, zou ook nog een optie zijn, maar die zijn toch wel wat duurder (wel hele mooie velg)
Mavic Ksyrium SLS Race zou ook nog een optie zijn (ben alleen niet 100% fan van de witte naaf)
Bontrager Race X Lite TLR Wielen zou ook kunnen , maar opleg is bijna dubbel dan bij dura ace c24 waardoor deze eerder mijn voorkeur heeft.

Iemand ervaring met die bontrager wielen en kan helpen ?

Mike the Bike
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2015 11:52

Mike the Bike 07 mei 2016 21:13

Op mijn Trek domane zit een stuurpen die die geschikt is voor een Blendr houder voor bijvoorbeeld een Trip 300.
Kan alleen nergens zo'n houder vinden in de winkel.
Weet iemand waar die te kopen zijn ?

Afbeelding
Trek Domane 2.3
Shimano 105

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 10 mei 2016 22:23

Gisteren ook een klein momentje met mijn Trek domane. Altijd zuinig op, voorzichtig wegzetten maar gisteren ging het toch mis. Ik dacht dat ik hem goed had weggezet maar hij is toch weggegleden en wel langs het wasrek en daardoor lelijk bekrast. AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 10 mei 2016 23:02

@Rielplayer: balen zeg. Even een paar lelijke woorden maar...

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 10 mei 2016 23:48

Die eerste beschadiging op je fiets is zo verschrikkelijk. Bij tweede is dat gevoel al stuk minder erg. Het fietst er in ieder geval niet minder om met een krasje.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 11 mei 2016 08:08

Sha Kokken schreef:@Rielplayer: balen zeg. Even een paar lelijke woorden maar...
Wat kun je anders..

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 11 mei 2016 08:09

franklin schreef:Die eerste beschadiging op je fiets is zo verschrikkelijk. Bij tweede is dat gevoel al stuk minder erg. Het fietst er in ieder geval niet minder om met een krasje.
De fiets doet het nog inderdaad. Ook mijn powertap P1 is optisch beschadigd. Dat was ook wel even slikken.

De fiets gaat volgende week naar de spuiter om de schade te laten herstellen :like:

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 24 mei 2016 13:11

Mike the Bike schreef:Op mijn Trek domane zit een stuurpen die die geschikt is voor een Blendr houder voor bijvoorbeeld een Trip 300.
Kan alleen nergens zo'n houder vinden in de winkel.
Weet iemand waar die te kopen zijn ?

heb je hier wat aan??

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Mike the Bike
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2015 11:52

Mike the Bike 24 mei 2016 20:51

Supergrover schreef:
Mike the Bike schreef:Op mijn Trek domane zit een stuurpen die die geschikt is voor een Blendr houder voor bijvoorbeeld een Trip 300.
Kan alleen nergens zo'n houder vinden in de winkel.
Weet iemand waar die te kopen zijn ?

heb je hier wat aan??

Afbeelding
Nee. Dank je wel.
Mijn FM heeft een houder opgestuurd. 4 euro slechts.
Trek Domane 2.3
Shimano 105

Plaats reactie