Kun je je shifters en achterderailleur vervangen van 10 speed naar 11 speed en de rest laten zitten?
Ik heb nu 10 speed chorus en mijn achterderailleur functioneert niet meer optimaal, aangezien deze niet meer geleverd worden was ik benieuwd of ik met het vervangen van deze en de shifters over kan naar 11 speed.
Campa van 10 speed naar 11 speed
ik denk het wel: remmen geen probleem, crank ook niet, ketting zal je wel moeten vervangen, kabels waarschijnlijk ook (maar die zijn meegeleverd bij een set shifters), misschien dat je je voorderailleur ook moet vervangen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
VD ook geen punt. AD wel. [edit] Volgens Google zou een 10v AD ook gewoon moeten werken.
-
- Forum-lid
Goedendag ik zie dat dit bericht al wat ouder is maar zou graag willen weten of het gelukt is en kan. Gisteren is mijn achter deri kapot gegaan van een chorus 10 speed dus ben opzoek naar een alternatief. Zou ik ook een veloce 10 speed erop kunnen zetten? Deze is nog wel te verkrijgen namelijk. Mvg Jeroen
-
- Forum-lid
Dankjewel voor de snelle reactie . Miss een domme vraag maar nu kom ik ook een record 10 speed tegen. Deze is aanzienlijk duurder tegen over de veloce. Mag ik vragen waar het verschil in zit buiten het gewicht dan.
Beetje carbon en iets nettere afwerking.
De werking is identiek.
Overigens werken de nieuwere 10 speed derailleurs (dus ook Veloce) beter dan de oude en het gewicht verschilt amper.
Zou ik nu een nieuwe 10 speed Campa achterderailleur moeten kopen> Veloce all the way.
PS de nieuwste 11 speed derailleurs (na 2014) zijn niet 100% compatibel met de oudere en 10 speed.
Het gaat w.s. wel werken, maar niet optimaal.
De werking is identiek.
Overigens werken de nieuwere 10 speed derailleurs (dus ook Veloce) beter dan de oude en het gewicht verschilt amper.
Zou ik nu een nieuwe 10 speed Campa achterderailleur moeten kopen> Veloce all the way.
PS de nieuwste 11 speed derailleurs (na 2014) zijn niet 100% compatibel met de oudere en 10 speed.
Het gaat w.s. wel werken, maar niet optimaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Oké top dankjewel scheelt weer een paar €€€€€