Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Rodi Airline Evo

wielrenner3
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:45

wielrenner3 14 mei 2010 23:50

Beste bezoekers,

Ik had een vraagje over de Rodi Airline Evo wielen.
Zijn deze wielen wel goed?
Zijn ze mooi en sterk genoeg?
En heb je bij deze wielen tubes of draadbanden nodig?
Alvast bedankt

mvg Wielrenner3
dh4l

marioclaes
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 10:45

marioclaes 17 mei 2010 10:50

Beste,

Deze wielen zijn heel goed. Ze zijn van aluminium gemaakt dus natuurlijk zijn deze sterk, het beste is dat er niet echt een gewichtsklasse opstaat.. Persoonlijk vind ik het hele mooie wielen. Ik heb deze wielen met gewone bandjes :D
de reden dat weinig mensen met deze wielen is heel simpel, ze zijn niet van carbon en ze wegen amper 200 gram zwaarder dan andere aluminium wielen.. MAAR ze zijn dan ook 31 mm hoog de meeste alu wielen zijn lager..
Ik vind de wielen voor hun prijs echt een aanwinst ;)
Groetjes

mvk1970
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 okt 2010 23:29

mvk1970 07 okt 2010 00:22

Hallo fietsbroeders & -zusters,

Zijn er al wat meer ervaringen met de Rodi Airline Evo wielen? Ben toch wel benieuwd omdat het zo'n mooie set is..............vooral voor dat geld!
Ik ben een recreatieve fietser van 82 kg en de wielen zijn bestemd voor een Sensa Romagna.
Graag zie ik wat reacties tegemoet.
Trainen voor de Mont Ventoux!
------------------------
http://www.grootverzettegenkanker.nl/pr ... mer=175978" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------
Sensa Romagna White 105 - Peugeot Aubisque 1985

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 07 okt 2010 00:30

Er is nog een draadje over deze wielen. Link

Ik heb zelf ´Rodi´ wielen in mijn Trek. Klikken hieronder. Het team waar ik deze fiets van heb werd toen gesponsord door Rodi. Maar in werkelijkheid zijn het American Classic velgen met WTB naven. Ik denk dat dat genoeg zegt. :)

Gebruikersavatar
tomd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mar 2010 13:49

Gebruikersavatar tomd 07 okt 2010 16:29

Heb deze wielen (Rodi Airline Evo) nu een klein jaar, en voor vlakke ritten zijn het aardige wielen, nog geen problemen met wiel gehad. Op kasseien rijden ze minder comfortabel. Voor Marmotte en ander bergachtig parcours stak ik toch men lichtere wielen, want voor bergop-werk zijn ze echt wel te zwaar.
Ook voor optrekken ed is dit wat een probleem. Ikzelf weeg 61kg

Maar voor dat geld (ik betaalde 118€ voor set) zijn het aanraders
grtz

Plaats reactie