Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 520

Ketjap Manis
Forum-lid

Ketjap Manis 08 mei 2016 20:05

Hier een nieuwe Edge 520 gebruiker.

Ik heb het probleem dat ik na het uploaden van een rit de bevestiging krijg dat dit is gelukt, maar dat de rit in de activiteiten newsfeed van Garmin Connect app niet te zien is (zeg maar daar waar ook mijn connecties hun ritten staan). Op strava is deze wel te zien alsmede tussen mijn eigen activiteiten op strava app en website.

Probleem is dus dat de ritten tot vandaag wel in de newsfeed staan en de ritten van vandaag (en alle volgende zo het lijkt) niet....

Iemand enig idee?

K.M.

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 08 mei 2016 20:25

Ahm bij mij ook.
Bij aktiviteitenstatistiken staat het wel.
Vreemd..
.................

Ketjap Manis
Forum-lid

Ketjap Manis 08 mei 2016 20:26

Tijdelijk iets misschien. Laten we het hopen

Ketjap Manis
Forum-lid

Ketjap Manis 09 mei 2016 12:43

Probleem verholpen. Vanzelf weer alle ritten zichtbaar in nieuwsfeed.

jeroendeboer
Forum-lid
Contact

jeroendeboer 22 mei 2016 18:07

Hallo,

Vandaag maakte ik mij eerste rit met de Garmin Edge 520 en ben er erg tevreden over. Ik kom er echter niet achter hoe ik tijdens het rijden m'n actuele hartslag kan zien. Hartslagmeter is gekoppeld en na afloop van de rit kon ik m'n gegevens bekijken, maar zou dat ook graag live zien. Heeft iemand tips, want het is vast erg eenvoudig ;-)

feddesman
Forum-lid

feddesman 22 mei 2016 18:17

jeroendeboer schreef:Hallo,

Vandaag maakte ik mij eerste rit met de Garmin Edge 520 en ben er erg tevreden over. Ik kom er echter niet achter hoe ik tijdens het rijden m'n actuele hartslag kan zien. Hartslagmeter is gekoppeld en na afloop van de rit kon ik m'n gegevens bekijken, maar zou dat ook graag live zien. Heeft iemand tips, want het is vast erg eenvoudig ;-)
Dan moet je via instellingen je schermveld aanpassen.
Specialized Diverge Axs

jeroendeboer
Forum-lid
Contact

jeroendeboer 22 mei 2016 18:41

feddesman schreef: Dan moet je via instellingen je schermveld aanpassen.
Dank! :winkthumb:

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 24 mei 2016 11:48

jeroendeboer schreef:Hallo,

Je kunt dat idd zelf instellen, ik heb ervoor gekozen om mijn hartslag in % tov mijn max te laten zien (aktueel) en ook nog eens datzelfde als gemiddelde vd hele rit. Kun je mooi op hartslag bergop rijden, vooral handig bij lange beklimmingen zodat je dan jezelf niet opblaast.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Kimera22
Forum-lid

Gebruikersavatar Kimera22 29 mei 2016 17:51

Ik vind het onhandig dat in navigatiemodus de kaart blijft hangen zodra je uit koers bent. Je hebt hier niets aan. Het zou helpen wanneer het scherm gewoon je huidige positie blijft volgen om je weer gemakkelijker in koers te brengen. Verder vind ik de navigatielijn als ik Openstreetmaps gebruik wel heel onduidelijk. Ik mis vaak afslagen doordat de paarse lijn niet goed te onderscheiden is van andere wegen. Zijn er mensen die ervaringen hebben met duidelijkere kaarten voor de 520?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 mei 2016 17:55

Geen idee, want zojuist ook het eerste ritje met een 520 gemaakt. Meteen ook een vraagje over de kaart: het lijkt erop dat het niet mogelijk is om direct in of uit te zoomen met knoppen (zoals met mijn oude 705). Onhandig. Of zie ik iets over het hoofd?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Kimera22
Forum-lid

Gebruikersavatar Kimera22 29 mei 2016 17:59

53x11 schreef:Geen idee, want zojuist ook het eerste ritje met een 520 gemaakt. Meteen ook een vraagje over de kaart: het lijkt erop dat het niet mogelijk is om direct in of uit te zoomen met knoppen (zoals met mijn oude 705). Onhandig. Of zie ik iets over het hoofd?
In kaartmodus knopje rechtsboven -> automatisch zoom uitzetten -> handmatig zoom instellen en dan met de omhoog/omlaag knopjes het zoomniveau instellen.

matthiav
Forum-lid

matthiav 30 mei 2016 13:27

Kimera22 schreef:Ik vind het onhandig dat in navigatiemodus de kaart blijft hangen zodra je uit koers bent. Je hebt hier niets aan. Het zou helpen wanneer het scherm gewoon je huidige positie blijft volgen om je weer gemakkelijker in koers te brengen. Verder vind ik de navigatielijn als ik Openstreetmaps gebruik wel heel onduidelijk. Ik mis vaak afslagen doordat de paarse lijn niet goed te onderscheiden is van andere wegen. Zijn er mensen die ervaringen hebben met duidelijkere kaarten voor de 520?
Je kunt het vakje met 'course lost' eenvoudig wegdoen door op eender welke knop te drukken en dan past de kaart zich weer aan. Ik denk dat een soort van waarscuwingsmechanisme van garmin is. Persoonlijk vind ik de openstreetmaps zeer duidelijk en valt de dikke paarse lijn toch wel goed op. Je kan een andere lijnkleur kiezen en de kaart inzoomen? Ik rij meestal met een schaal van 200/300m

Plaats reactie