Advies tweedehands wielen
-
- Forum-lid
Bedankt voor het advies. Het waren mooie velgen, maar het zou zonde zijn van het geld als de wielen te versleten zijn.
-
- Forum-lid HC
Ik heb laatst €18 betaald voor het vervangen van de body lagers (klonken als schuurpapier) en €15,- voor het opnieuw smeren van de achternaaf. Niet duur vond ik zelf omdat ik er 5 jaar lang niet naar omgekeken heb. Draait nu weer als een zonnetje.masterjorie schreef:Vandaag langsgeweest, de velgen zagen er goed uit, ook al vond ik het lastig om te beoordelen hoe erg de 'remrand' versleten was (geen diepe krassen of putjes, maar wel gesleten) en het belangrijkste, de lagers van het achterwiel draaide niet meer soepel, geen gekraak wel stroef in tegenstelling tot het voorwiel die heel soepel draaide. Ik kan nog niet echt vinden hoe duur het vervangen van de lagers is en of dan de wielset de prijs (die wel lager kon) waard is. Iemand enig idee?
Remranden, of ze recht zijn en of de lagers bij jou ook zo simpel te vervangen zijn durf ik natuurlijk niet in te schatten, maar mocht de prijs meevallen zou ik ze nog niet afschrijven. Misschien de wielen even meenemen naar de FM voordat je ze koopt?