Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dura-Ace of FFWD

wims
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:35

wims 14 mei 2010 22:19

hallo,
ik ben van plan mij nieuwe wielen te kopen. ik ben junior en zou ze als wedstrijd wielen willen gebruiken.
ik twijfel tussen de:
Dura-Ace WH-7850-c50-cl (2010 versie )
Dura-Ace WH-7850-c24-cl
FFWD de FR4 C
FFWD de FR6 C

kan iemand mij wat raad geven?

wims
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:35

wims 14 mei 2010 22:22


Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 mei 2010 22:47

Van de vier genoemde wielsets, valt de Dura ace 7850 cl 24 wat uit de toon. Maar dit wiel is wel het meest allround. Erg licht (1395 gram voor een setje). Redelijk aero (weinig en platte spaken), en stevig (wordt ook in cyclocross gebruikt).
Ook is de prijs van deze set gunstig (Er zijn al zaken waar ie net boven de 500 euro kost).
Om deze redenen zou ik mijn geld steken in deze set.

De andere wielen mikken volgens mij meer op aerodynamische eigenschappen, en zien er voor sommigen (en eerlijk gezegd ook voor mij) mooier uit. Maar puur redelijk gezien zijn de dura ace 7850 cl 24 wielen de beste keus.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28013
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2010 22:54

Hier komen de wijze woorden van de sigaar.... (al kan ik niet in jouw portemonnee kijken)

Als het voor wedstrijdrijden is dan zou ik de goedkoopste nemen.

Don't race what you can't replace

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 mei 2010 22:58

Tja, zo kun je het inderdaad ook verwoorden.

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 15 mei 2010 10:33

havana schreef:
Don't race what you can't replace


Geweldige quote :) (en waar)

gugi100
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:14

gugi100 15 mei 2010 12:32

Sjapper schreef:
havana schreef:
Don't race what you can't replace


Geweldige quote :) (en waar)


+1
Redelijk snel fietsen is best grappig.

hogewieltjes_
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 mei 2010 18:56

hogewieltjes_ 15 mei 2010 12:34

dura ace c50 ! ik rij er ook mee, vind het super sterke wielen, bollen goed en hoge wielen zijn altijd mooier
nu vind je ze voor 850 euro ongeveer
grtz

wims
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:35

wims 15 mei 2010 13:05

Robbebopper schreef:Van de vier genoemde wielsets, valt de Dura ace 7850 cl 24 wat uit de toon. Maar dit wiel is wel het meest allround. Erg licht (1395 gram voor een setje). Redelijk aero (weinig en platte spaken), en stevig (wordt ook in cyclocross gebruikt).
Ook is de prijs van deze set gunstig (Er zijn al zaken waar ie net boven de 500 euro kost).
Om deze redenen zou ik mijn geld steken in deze set.

De andere wielen mikken volgens mij meer op aerodynamische eigenschappen, en zien er voor sommigen (en eerlijk gezegd ook voor mij) mooier uit. Maar puur redelijk gezien zijn de dura ace 7850 cl 24 wielen de beste keus.


ok bedankt. en welke zou je nemen als er alleen de ander drie waren zonder de dura ace cl 24 ?? ok goed deze zijn lichter dan de dura ace c50( +- 200 gr.) maar is aerodynamischer niet een groter voordeel ??

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 mei 2010 13:47

Waarschijnlijk zou ik dan gaan voor de andere set van Dura ace.
Is ook erg licht (1460 gram), aerodynamisch. En heeft naven van bewezen kwaliteit.

Maar......FFWD is een Nederlands bedrijf, erg toegankelijk, goede service. De wielen zijn aerodynamisch, stijf en stevig, en je kunt de naven kiezen. Als je de wielen voorziet van DT190 naven(ceramisch), dan heb je ook gewoon een goede wielset.

wims
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2010 22:35

wims 15 mei 2010 14:03

Robbebopper schreef:Waarschijnlijk zou ik dan gaan voor de andere set van Dura ace.
Is ook erg licht (1460 gram), aerodynamisch. En heeft naven van bewezen kwaliteit.

Maar......FFWD is een Nederlands bedrijf, erg toegankelijk, goede service. De wielen zijn aerodynamisch, stijf en stevig, en je kunt de naven kiezen. Als je de wielen voorziet van DT190 naven(ceramisch), dan heb je ook gewoon een goede wielset.


die andere wielset weegt toch meer dan 1460 gram ?? ik heb het over de hoogwielen van dura ace de clincher versie ;) de WH 7850-c50-cl
ik denk dat de 2010 versie zo een 1560 gr is.
maar voor de FF wielen, ik neem er geen met die dt swiss naven of de ceramische. ik heb het over de gewone FF.
je moet denken dat ik ze gebruik voor te koersen bij de juniors dus deze mogen ook wel over wat kaseien en ook wat bergop goed meedraaien. welke denk je dan dat het beste zijn daarvoor ?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2863
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 15 mei 2010 16:12

Robbebopper schreef:Waarschijnlijk zou ik dan gaan voor de andere set van Dura ace.
Is ook erg licht (1460 gram), aerodynamisch. En heeft naven van bewezen kwaliteit.

Maar......FFWD is een Nederlands bedrijf, erg toegankelijk, goede service. De wielen zijn aerodynamisch, stijf en stevig, en je kunt de naven kiezen. Als je de wielen voorziet van DT190 naven(ceramisch), dan heb je ook gewoon een goede wielset.


De eigen naaf van FFWD is prima maar niet top (geen eigen ervaring mee), als ik zelf een FFWD wiel zou kopen zou het met de DT240s naaf zijn (190 is zijn meerprijs naar mijn mening niet waard).

De dura ace naven staan ook zeer hoog aanschreven dus daar zul je ook geen buil aan vallen.
De meeste forumleden zijn behoorlijk lovend over de C24 wielen. Het nadeel van deze velgen is dat de remrand vrij dun is en als je een keer een valpartij meemaakt is de kans groot dat het wiel onherstelbaar is beschadigd.

Wellicht off topic:
Zelf zit ik ook al een tijdje te dubben of ik carbon wielen ga kopen maar neig dan toch naar tubes. Als ik lees dat jij ze vooral wil gebruiken voor wedstrijden waarom ga je dan niet op tubes rijden. Als je over een paar jaar nog rijdt dan is de kans groot dat je alsnog over wil schakelen naar tubes.

Plaats reactie