Met de kortere MTB stuurpennen kan dat inderdaad een probleem zijn. Wat je op de MTB ook wel ziet is de front mount als back mount gebruiken dus naast je stuurpen.faxe schreef:Heb nu een klein weekje een Edge 1000 als opvolger van de Edge 800. De 800 past wel op de stuurpen van mijn Specialized MTB. De 1000 niet. Die is net iets langer en past daardoor niet tussen de spacer van de voorvork en de voorkant van de stuurpen. Makkelijkste oplossing Is de Front Egde Mount van Garmin (of een ander Merk). Is deze stevig genoeg om te gebruiken op een MTB?
Afgaande op de verhalen hier was ik bang voor de beperkt accuduur van de 1000. In de praktijk valt dit mee bij mij. Met de schermverlichting uit en verder alle toeters en bellen maar wel met hartslagregistratie via ANT moet ik de 15 uur wel kunnen halen. Heb wel het idee dat de batterijduur behoorlijk beter is als je het apparaat voor gebruik loskoppelt van de lader.
Ik vind hem voor de stuurpen op de MTB wel heel ver weg zitten.
Accuduur, als de edge net 100% aangeeft en je hem nog een half uurtje op de lader houd zul je zien dat er het eerste half uur geen % af gaan. Zo kort mogelijk van te voren afkoppelen helpt inderdaad ook.
Schermverlichting gebruikt het meeste bij lange ritten uitzetten.